• Facebook - conadrogach
12 ofert na budowę S7 od Lesznowoli do Tarczyna
Droga ekspresowa S7 Warszawa - Grójec będzie trasą wylotową na południe od stolicy. Powstanie ok. 29 km dwujezdniowej drogi ekspresowej. Zdjęcia: GDDKIA

W połowie roku planowane jest podpisanie umowy z wykonawcą drogi ekspresowej S7 na odcinku od południowej obwodnicy Warszawy do obwodnicy Grójca. Trasę podzielono na trzy odcinki. Właśnie poznaliśmy oferty na odcinek S7 od Lesznowoli do Tarczyna.

Złożono 12 ofert na budowę S7 od Lesznowoli do Tarczyna o długości odcinka ok. 14,80 km. Najniższą cenę, 388,6 mln zł, zaoferował IDS-BUD S.A natomiast najwyższą cenę, 500,2 mln zł, ma oferta złożona przez Metrostav Polska S.A. Wszyscy wykonawcy zaoferowali termin realizacji 34 miesiące (w trakcie robót budowalnych nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) oraz okres gwarancji jakości 10 lat. Złożone oferty będą badane i oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów: cena, okres gwarancji, termin realizacji.

Termin podpisania umowy zaplanowany został w połowie 2017 r., przy braku odwołań konkurentów biorących udział w przetargu.

Przyszły wykonawca odcinka B od węzła Lesznowola (bez węzła) do węzła Tarczyn Północ (z węzłem) zaprojektuje oraz wybuduje prawie 15 km trasy ekspresowej, która będzie posiadała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z rezerwą w pasie dzielącym 12 m pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu. Ponadto wybuduje węzły Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ, wiadukty, mosty, MOP-y, kładkę dla pieszych, przejścia dla zwierząt oraz infrastrukturę towarzyszącą.

Jak już wcześniej wspominaliśmy jest to jeden z trzech odcinków na jakie podzielono budowę drogi ekspresowej z Warszawy do Grójca:

  • S7 węzeł Warszawa Lotnisko – Lesznowola – ok. 6,6 km
  • S7 Lesznowola – Tarczyn – ok. 14,8 km
  • S7 Tarczyn – obwodnica Grójca – ok. 7,9 km.

W sumie powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa o łącznej długości ok. 29 km. Dostępność do drogi będzie możliwa poprzez węzły drogowe: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ, Tarczyn Południe. Wybudowane zostaną również urządzenia ochrony środowiska jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

W pierwszej połowie kwietnia poznaliśmy oferty złożone przez wykonawców zainteresowanych realizacją blisko 8 km odcinka od węzła Tarczyn Północ do obwodnicy Grójca. W II etapie przetargu wpłynęło 14 ofert. Najniższą cenę, 203 mln zł, zaoferował Mota-Engil Central Europe S.A., natomiast najwyższą cenę, 279 mln zł ma oferta złożona przez TORPOL S.A.

 

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

warszawiak
2017-04-21 15:55
Należy się cieszyć, z otwarcia ofert na drugi odcinek S7, ale... Niepokojące jest przekroczenie kosztorysu inwestora o 10 mln zł; mam nadzieję, że nie uwalą z tego powodu przetargu, tak, jak na S14; poza tym oferty cenowe na ostatni i najważniejszy odcinek (wyjazd z Warszawy) mają być ogłoszone dopiero 28 kwietnia. Dlaczego tak późno? No nic, należy być dobrej myśli; teraz czekamy jeszcze (oprócz w/w odcinka S7) na ofertę cenową na S17 Lubelska-Zakręt i potem na jak najszybsze podpisanie umów na wszystkie okołowarszawskie odcinki, czyli: węzeł "Lubelska", A2, S17 i S7. A tak na marginesie: decydenci drogowi utrudnienia i stratę czasu kierowców mają za nic. Oto przykład: przez parę lat przy przebudowie obwodnicy Grójca (i dalej drogi na południe) z DK7 na S7 stało się w korkach; nie można było wtedy przebudować DK7 na S7 do węzła "Tarczyn Płd"? Teraz ten krótki odcinek S7 byłby już zrobiony, a tak znowu tym razem od Tarczyna do Grójca będą w czasie budowy powstawać zatory. Reszta budowy S7 to będzie inna bajka, bo powstanie w całkowicie nowym śladzie. No cóż, nieraz pisałem, że dla urzędasów myślenie jest rzeczą całkowicie obcą.

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
/ Zarejestruj się
Twój komentarz: