• Facebook - conadrogach
A2: Kto zbuduje węzeł Lubelska na obwodnicy Warszawy?
Projektem i budową węzła Lubelska na obwodnicy Warszawy zainteresowanych jest 11 wykonawców. GDDKIA wybierze wykonawcę do połowy tego roku. Będzie on miał 33 m-ce na zrealizowanie zadania. Zdjęcia: GDDKIA

Poznaliśmy wykonawców chętnych do zaprojektowania i wybudowania węzła Lubelska łączącego obwodnice Warszawy (drogi ekspresowe S2, S17 i autostradę A2). Rozpietość cenowa złożonych oferty jest olbrzymia od 190 do 320 mln zł.

Ze złożonych 11 ofert najniższą cenę, 190 mln zł, zaoferował Porr Polska Infrastructure S.A. natomiast najwyższą cenę, 320 mln zł, ma oferta złożona przez Konsorcjum Astaldi S.p.A., Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o. o. Wszyscy wykonawcy zaoferowali okres gwarancji jakości 10 lat. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych wybierze ofertę najatrakcyjniejsza pod względem ceny i okresu. Jeśli nie będzie odwołań konkurentów po wyłonieniu wykonawcy to podpisanie umowy planowane jest na połowę 2017 roku.

Od czasu podpisania umowy wykonawca będzie miał 33 miesiące na zrealizowanie inwestycji (projekt i budowa). Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca). Do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca).

Węzeł Lubelska stanowić będzie jeden z kluczowych węzłów Warszawskiego Węzła Drogowego łączący Południową Obwodnicę Warszawy (droga ekspresowa S2) ze Wschodnią Obwodnicą Warszawy (droga ekspresowa S17) i z autostradą A2, będzie węzłem dwupoziomowym. Długość odcinka wynosi ok. 2 km. Budowa węzła umożliwi m.in. ruch w kierunku Terespola (planowaną autostradą A2), Białegostoku krajową drogą krajową nr 8 (docelowo drogą S8), Lublina drogą krajową nr 17 (docelowo S17) oraz poprzez istniejącą i realizowaną Południową Obwodnicę Warszawy umożliwi połączenie z zachodnim węzłem Konotopa autostrady A2.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

warszawiak
2017-04-09 20:04
Jeszcze cytat ostatniego zdania komentowanego artykułu: " Budowa węzła umożliwi m.in. ruch w kierunku Terespola (planowaną autostradą A2), Białegostoku krajową drogą krajową nr 8 (docelowo drogą S8), Lublina drogą krajową nr 17 (docelowo S17) oraz poprzez istniejącą i realizowaną Południową Obwodnicę Warszawy umożliwi połączenie z zachodnim węzłem Konotopa autostrady A2." Koniec cytatu. Jaką DK8 , czy docelową S8 w kierunku Białegostoku? Najpierw trzeba zbudować S17 od węzła "Lubelska" aż do połączenia jej z S8 na węźle "Drewnica", czyli całą Wschodnią Obwodnicę Warszawy. A niestety na razie oprócz krótkiego odcinka Lubelska-Zakręt (oby jak najszybciej zakończył się jego przetarg) reszta WOW S17 jest niestety w lesie i nie ma jeszcze nawet decyzji środowiskowej.
warszawiak
2017-04-08 18:55
Taj, jak w poście do poprzedniego artykułu: Nooo!!! Wreszcie!!! Ale dlaczego trwało to tak długo??? Przecież bez tego węzła będąca w realizacji tzw S2 od ul. Patriotów w kierunku wschodnim bezużytecznie skończy się w polu, po której co najwyżej będzie można jeździć rowerem, na łyżworolkach albo będą biegać po niej sarny i zające. Jeżeli otwarcie węzła nie zsynchronizuje się z ukończeniem tzw S2, będzie to tylko i wyłącznie wina kretyńskich, "kochanych" drogowych decydentów.

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
/ Zarejestruj się
Twój komentarz:
DROGI W POLSCE
SPRAWDŹ CO NA DROGACH
WYZNACZANIE TRASY