• Facebook - conadrogach
Będą dwa etapy budowy ostatniego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia
Budowa ostatniego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia będzie podzielona na dwa etapy. Jako pierwszy ruszy odcinek między rondem w Iwinach a ulicą Grota-Roweckiego, który nie budzi kontrowersji, jak ten przez Wysoką. Zdjęcia: ww.wroclaw.pl

Decyzję o podzieleniu na dwa etapy budowy ostatniego i budzącego najwięcej emocji południowego odcinka wschodniej obwodnicy Wrocławia - podjął zarząd województwa dolnośląskiego. Najpierw powstanie fragment między rondem w Iwinach a ulicą Grota-Roweckiego, a potem dalsza cześć do Bielan Wrocławskich.

– Nie możemy dłużej zwlekać z rozpoczęciem budowy ostatniego południowego odcinka wschodniej obwodnicy Wrocławia. Decyzją zarządu dzielimy brakujący fragment na dwie części. Na przełomie marca i kwietnia rozpisujemy przetarg na budowę tego między rondem w Żernikach i ul. Grota Roweckiego. Zaczynamy angażować środki unijne, które nie mogą czekać w nieskończoność – wyjaśnia Jerzy Michalak, członek zarządu województwa dolnośląskiego odpowiedzialny za tę inwestycję.

Odcinek Wschodniej Obwodnicy Wrocławia, o którym mowa liczy niecałe 3 kilometry. Jest to rozwiązanie kompromisowe i na pewno nie rozwiąże wszystkich problemów komunikacyjnych mieszkańców południowych osiedli Wrocławia. – Jednak robimy krok do przodu i doprowadzamy do sytuacji, w której nikt nie będzie w kolejnej kadencji kwestionował zasadności dokończenia zaledwie 4 km tej drogi – mówi Jerzy Michalak. Według wyliczeń budowa pierwszego fragmentu miała by kosztować niewiele ponad 30 milionów.

Brakujące, ostatnie 4 kilometry obwodnicy Wrocławia od Grota-Roweckiego do Bielan Wrocławskich miałyby powstać po wydaniu decyzji środowiskowej, na którą ciągle czeka zarząd województwa. Wyznaczony wariant przebiegu drogi przez Wysoką ciągle jednak budzi protesty części mieszkańców. W konsultacjach społecznych zgłosili kilkaset uwag dotyczących inwestycji.

– Wyciszmy emocje, zacznijmy na razie realizować odcinek, który nie budzi kontrowersji – mówi członek zarządu województwa dolnośląskiego.



Wschodnia Obwodnica Wrocławia - mapa przebiegu

Wschodnia Obwodnica Wrocławia - mapa przebiegu środkowego odcinka. Mapa: DSDIK

 

Wschodnia Obwodnica Wrocławia (WOW), to około 30 kilometrowy odcinek trasy otaczający Wrocław od wschodu i południa. WOW ze względu na swoją funkcję nazywana jest łącznikiem aglomeracyjnym S8-A4. Połączy ona bowiem na północy drogę ekspresową S8 (kontynuacja Autostradowej Obwodnicy Wrocławia) z autostradą A4 na południu.

Wschodnia obwodnica połączy gminy Siechnice, Czernica, Długołęka i Wrocław oraz drogi wojewódzkie nr 395 i 455 z drogami krajowymi 94 i 8 oraz autostradą A4. Jej realizacja została podzielona na cztery części:

  • południowy: budowa obwodnicy od węzła A4 Bielany Wrocławskie do drogi wojewódzkiej nr 395 (rondo Żerniki Wrocławskie);
  • środkowy: budowa obwodnicy od Żernik Wrocławskich do Siechnic (DK 94); - budowa obwodnicy od Siechnic do Łan (DW 455);
  • północny: budowa obwodnicy od Łan do Długołęki (DK 8).

    W 2020 r. pojedziemy północnym odcinkiem wschodniej obwodnicy Wrocławia

Do tej pory kierowcy mogą korzystać ze środkowego odcinka wschodniej obwodnicy Wrocławia. Budowa odcinka od Łanów, który ma zamknąć obwodnicę od strony północy ma ruszyć już w połowie roku. Wykonawcą została firma Strabag. Prace zakończą się w 2020 roku.

 

Przebieg północnego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia. Mapa: DSDIK

Mapa północnego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

TADEKKK
2018-02-12 12:27
Myśle, że mieszkańców wysokiej co zgłaszają prostesty można by obciążć kosztami tych wszystkich odwołań. Paraliżuje miasto paru cwaników, którzy wiedzieli, żebedzie tam droga, było planowane od dawna. I koniec.

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
/ Zarejestruj się
Twój komentarz: