• Facebook - conadrogach
Będzie nowa droga na Hel. Via Maris Władysławowo - Gdynia
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa zaproponowało utworzenie nowego szlaku drogowego. Będzie to nowa droga krajowa łącząca Gdynię z Władysławowem. Odciąży ona DK6 i DW216. Zdjęcia: GDDKIA

Powstanie nowa droga "Via Maris", która ma być rozwiązaniem na korki na DK6 i DW216 w Trójmieście i na Helu. Wiceminister infrastruktury i budownictwa Kazimierz Smoliński spotkał się z samorządowcami w sprawie koncepcji wytrasowania na odcinku Gdynia – Władysławowo nowej drogi krajowej.

Wiceminister K. Smoliński dyskutował z burmistrzami i wójtami o problemach komunikacyjnych na dojeździe do i z Władysławowa. Po dokładnej analizie układu drogowego oraz istniejącego natężenia ruchu w województwie pomorskim, Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa zaproponowało ich rozwiązanie przez utworzenie nowego szlaku drogowego.

- GDDKiA wytyczając nowy szlak drogowy musi rozpatrywać wszystkie warianty, ale z pewnością wykorzystamy dotychczasowe prace związane z usprawnieniem ruchu w tej części Pomorza. Prace przygotowawcze będą trwały kilka lat – mówił wiceminister podczas konsultacji.

Obecnie ruch lokalny i tranzytowy odbywa się przede wszystkim w ciągu obecnej drogi krajowej nr 6 przechodzącej przez centra miast jako ulice: Morska w Gdyni, Sobieskiego i Grunwaldzka w Rumi, Wejherowska i Gdańska w Redzie, a następnie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 216, biegnącej w Redzie jako ulica Pucka oraz w Pucku jako ulica Helska. Rezerwy przepustowości drogi krajowej nr 6, drogi wojewódzkiej nr 216 oraz dróg dojazdowych wyczerpują się, prędkość przejazdu zmniejsza się, a czas podróży wydłuża. Dlatego zdecydowano o przygotowaniu do realizacji budowy nowej drogi krajowej łączącej Władysławowo z Gdynią.

GDDKiA oddział w Gdańsku pod koniec marca podjęła się uzgodnienia kwestii przebiegu i finansowania inwestycji na terenie miasta Gdyni. W granicach miast na prawach powiatu zarządcą wszystkich dróg publicznych (z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych) jest prezydent miasta. Przy współpracy z władzami miasta Gdyni, nowa droga krajowa (klasy GP) z dodatkowym łącznikiem z portem morskim w Gdyni realizowanym przez samorząd, usprawni również dojazd do terminali transportowych położonych na terenie portu.

Zadanie będzie musiało przejść całą ścieżkę związaną z przygotowaniem i realizacją projektu drogowego, która wynika z przepisów prawa, a zatem uzyskać decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach oraz decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Po ustaleniu koncepcji realizacji drogi opracowany zostanie program inwestycji, który następnie zostanie przekazany do resortu infrastruktury celem uzgodnienia. Wówczas znane będą także wstępne koszty realizacji zadania, na podstawie których możliwe będzie określenie wstępnego szacunkowego harmonogramu realizacji uwzględniającego ograniczenia budżetowe.

Realizacja drogi krajowej do Władysławowa po nowym śladzie pozwoli z całą pewnością na utworzenie sprawnego połączenia północno-zachodniej części województwa pomorskiego z metropolią. Usprawniony zostanie dojazd do atrakcyjnych turystycznie terenów Półwyspu Helskiego i Pobrzeża Kaszubskiego. Budowa trasy pozwoli na zmniejszenie uciążliwości ruchu w centrach miast: Gdyni, Rumi, Redy i Pucka oraz pozwoli na oddzielenie ruchu lokalnego, aglomeracyjnego od ruchu turystycznego, w szczególności w okresie letnim. Zwiększy się też płynność ruchu, co wpłynie korzystnie na poziom zanieczyszczeń. Nowa trasa zwiększy również bezpieczeństwo ruchu.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

frant
2017-05-28 17:54
Warszawiak- zgadzam się z Tobą, co do kolejności realizacji planów i nierealności terminów . Sugerowany przebieg tejże ,, Via Maris"(?) jest wyraźnie kontrowersyjny. Powinna stanowić tzw. ,,północne odejście" od niezbędnej S6 (Trasy Kaszubskiej), w ok.Koleczkowa. Właśnie zbudowanie S6 (przynajmniej odcinka: Gdynia-Lębork) , determinuje realność zbudowania tego odejścia. Inaczej Trójmiasto się ponownie się zakorkuje.
Kecaj
2017-05-18 12:39
A droga Karwia- Władysławowo,to już totalna porażka po tej drodze jazda to koszmar,aż wstyd nie remontowana od czasów przed wojennych.Remont tej drogi w sezonie letnim to łopata i worek asfaltu...totalny koszmar.
warszawiak
2017-05-17 14:40
Plan jest może niegłupi, ale do zrealizowania dopiero za ładnych parę lat. Na dziś potrzebna jest Trasa Kaszubska S6 i wielkim niewypałem było wstrzymanie jej realizacji (formalnie ciągnie się przetarg w nieskończoność). Natomiast zawsze proponowałem zamiast Obwodnicy Metropolitalnej, czyli obwodnicy...obwodnicy, dobudowanie na S6 od autostrady aż do węzła z Trasą Kaszubską trzeciego pasa w obie strony (oczywiście tam, gdzie go jeszcze nie ma) oraz OPAT. To razem powinno znakomicie poprawić przepustowość. A cała Via Maris to pieśń dalekiej przyszłości.

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
/ Zarejestruj się
Twój komentarz:
DROGI W POLSCE
SPRAWDŹ CO NA DROGACH
WYZNACZANIE TRASY