• Facebook - conadrogach
Budimex wybuduje obwodnicę Ostródy i odcinek S7
Droga ekspresowa S7 Olsztynek - Nidzica. Fot. GDDKiA

Konsorcjum Budimeksu (95%) i Ferrovial Agroman zajmą się budową kolejnego odcinka drogi ekspresowej S7 Miłomłyn – Olsztynek. Chodzi o odcinek Ostróda Północ – Ostróda Południe w ciągu drogi S7 wraz z budową obwodnicy Ostródy w ciągu drogi krajowej nr 16.

Ostatecznie to Budimex zajmie się budową kolejnego odcinka S7 i obwodnicy Ostródy. Sąd Okręgowy w Olsztynie utrzymał w mocy orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej dotyczące rażąco niskiej ceny zaproponowanej przez konsorcjum Salini Polska oraz włoskich Salini Impregilo i Todini Costruzioni Generali oraz oddalił skargę włoskiej spółki Astaldi, która zdaniem zamawiającego przedstawiła ofertę niezgodną ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia. Oferta konsorcjum Budimeksu ma wartość 1,072 mld zł netto.

- Cieszymy się z wyboru naszej oferty. A że budujemy solidnie i terminowo, zadowoleni będą zarówno inwestor, jak i kierowcy – powiedział Krzysztof Kozioł, rzecznik Budimeksu SA.

Na realizację inwestycji Budimex będzie miał 20 miesięcy (bez wliczania okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca).

Zakres inwestycji dla S7 i obwodnicy Ostródy obejmuje budowę:

  • 9,7- kilometrowego odcinka drogi ekspresowej (początek przed Ostródą, koniec w miejscowości Górka, droga z dwoma pasami ruchu, każdy pas dwujezdniowy);



  •     obwodnicy Ostródy – drogi głównej ruchu przyspieszonego, o długości 8,7 km, w ciągu drogi krajowej nr 16 (początek obwodnicy w Ornowie, na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 15, koniec w rejonie węzła Ostróda Południe, droga z dwoma pasami ruchu, każdy pas dwujezdniowy);



  •     dwóch węzłów drogowych:



  1. Ostróda Północ - na przecięciu z drogą wojewódzką nr 530 Ostróda – Łukta – Dobre Miasto (węzeł zapewni wszystkie relacje skrętne);

  2. Ostróda Południe - na przecięciu z projektowaną obwodnicą Ostródy (droga krajowa nr 16) oraz istniejącą drogą krajową nr 7/16 w miejscowości Górka, w rejonie istniejącego węzła na przecięciu tych dwóch dróg;



  • dróg gospodarczych, serwisowych i zbiorczych;



  • 15 obiektów inżynierskich, w tym m.in: most zespolony nad jeziorem Pauzeńskim w ciągu drogi S7, o długości 343 m, trzyprzęsłowy; most – estakada nad rzeką Drwęcą, przechodzący przez rezerwat przyrody oraz nad linią kolejową (w ciągu drogi S7), o długości 561 m, dziewięcioprzęsłowy; wiadukt na skrzyżowaniu dróg nr 7, 16 i 15 zlokalizowany na węźle Ostróda Południe, o długości 80 m; wiadukt/most typu extradosed w ciągu drogi S-16, czteroprzęsłowy, o łącznej długości przęseł 677 m,


Ponadto powstaną urządzenia ochrony środowiska, kanalizacji deszczowej i oświetlenia.

Jest to drugi kontrakt Budimeksu na budowę drogi ekspresowej S7. W listopadzie ubiegłego roku Budimex podpisał umowę na budowę 9,4 km odcinka tej drogi od Miłomłyna do Ostródy.

ZOBACZ PODOBNE

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
/ Zarejestruj się
Twój komentarz: