1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Budowa autostrad i dróg ekspresowych. Zobacz gdzie, kiedy i ile kilometrów powstanie.

Budowa autostrad i dróg ekspresowych. Zobacz gdzie, kiedy i ile kilometrów powstanie.

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2015-08-28
Budowa autostrad i dróg ekspresowych. Zobacz gdzie, kiedy i ile kilometrów powstanie.
Na zdjęciu budowa drogi ekspresowej S5. Zdjęcia: GDDKiA
Obecnie w realizacji, z podpisanymi umowami, jest 668 km dróg ekspresowych i 96 km autostrad. Około 600 przyszłych kilometrów objętych jest jeszcze przetargami. Na wykonawców czeka m.in. 540 km dróg ekspresowych i 42 km autostrady A1. Najdłuższe realizowane odcinki to S5, S7, S3 i S8 – wynika z raportu przygotowanego przez informacyjny serwis drogowy conadrogach.pl.

Według rządowych planów do 2023 roku miało powstać około 1800 km dróg ekspresowych i ponad 70 km autostrad, wtedy sieć drogowa liczyłaby ok. 5 tys. km dróg szybkiego ruchu. Jednak ostatnio premier Ewa Kopacz (podczas wizyty w Opolu) obiecała przeznaczenie 107 mld zł na wybudowanie 3,9 tys. km sieci autostrad i dróg ekspresowych oraz 57 nowych obwodnic do 2025 roku. Na ile przedwyborcze obietnice okażą się tym razem prawdziwe przekonamy się z czasem…

Biorąc pod uwagę inwestycje drogowe, które mają już pewne pieniądze na realizację, serwis conadrogach.pl postanowił sprawdzić jak obecnie przedstawia się ich realizacja oraz gdzie i ile kilometrów nowych tras powstanie. Oto zestawienie przetargów i aktualnie realizowanych inwestycji na autostradach i drogach ekspresowych w Polsce:

Budowa dróg szybkiego ruchu w Polsce

Autostrady:

Autostrada A1

Od końca 2012 roku do końca 2013 r. na mapie samochodowej przybywały kolejne odcinki autostrady A1 w woj. łódzkim i kujawsko-pomorskim. Jednak dopiero od maja 2014 r. po otwarciu 19 km odcinka z Włocławka do Kowala kierowcy mogą przejechać jednym ciągiem autostrady A1 z Łodzi (Stryków) do Gdańska. Po licznych perypetiach z wykonawcami, w budowie pozostaje nadal wschodnia obwodnica Łodzi, czyli odcinek A1 Stryków – Tuszyn. Jego budowę podzielono na trzy części, realizowane przez różne firmy i konsorcja. Zakończenie robót i oddanie drogi do użytku powinno nastąpić w III kwartale 2016 r.

Na budowę czeka prawie 57 km autostrada A1 z Rząsawy do Pyrzowic wraz z obwodnicą Częstochowy. Z końcem sierpnia (26.08.2015 r.) zawarto kontrakt na budowę 15-kilometrowego odcinka pomiędzy węzłem Woźniki i węzłem Pyrzowice, bez samych węzłów. To jeden z czterech odcinków na jakie podzielono budowę A1 Pyrzowice - Rząsawa. - Podpisanie kolejnych trzech umów jeszcze w tym roku – deklaruje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Odcinki realizacyjne autostrady A1 Rząsawa - Pyrzowice:

  • Projekt i budowa autostrady A1 na odcinku F od węzła Rząsawa (z węzłem) do węzła Blachownia (z węzłem). Długość odcinka ok. 20,3 km. Zamówienie będzie realizowane w formule „Projektuj i Buduj”.
  • Projekt i budowa autostrady A1 na odcinku G od węzła Blachownia (bez węzła) do węzła Zawodzie (z węzłem). Zamówienie będzie realizowane w formule „Projektuj i Buduj”. Długość odcinka 4,7 km.
  • Budowa autostrady A1 na odcinku H od węzła Zawodzie (bez węzła) do węzła Woźniki (z węzłem). Długość odcinka 16,7 km. Zamówienie będzie realizowane w formule „Buduj”.
  • Budowa autostrady A1 na odcinku, odcinek I od węzła Woźniki (bez węzła) do węzła Pyrzowice (bez węzła). Długość odcinka ok. 15,2 km. Zamówienie będzie realizowane w formule „Buduj”.


Autostrada A4

Ostatecznie na całą autostradę A4 poczekamy do maja 2016 r. Wtedy to ma zakończyć się budowa 40-kilometrowego odcinka pomiędzy Rzeszowem i Jarosławem na Podkarpaciu. Pierwotny wykonawca, Polimex-Mostostal doprowadził do bardzo dużych opóźnień w inwestycji. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zerwała umowę i w wyniku ponownego postępowania przetargowego wybrała nowego wykonawcę, konsorcjum firm Budimex i Strabag.

Aktualnie w budowie jest cały odcinek autostrady wraz z 3 węzłami drogowymi i kilkudziesięcioma innymi obiektami mostowymi. Według stanu na 14 sierpnia br. zaawansowanie prac wynosiło prawie 85%. Do końca bieżącego roku planowane jest ukończenie 71 obiektów mostowych.

Drogi ekspresowe:

Droga ekspresowa S2 – Południowa Obwodnica Warszawy

Przetarg na budowę brakującego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy ogłoszono z końcem 2013 roku. Odcinek S2 ma długość 18,5 km, zaczyna się na węźle Puławska, kończy na węźle Lubelska (gdzie docelowo droga S2 połączy się ze wschodnią obwodnicą Warszawy w ciągu drogi S17). Inwestycja została podzielona na 3 odcinki realizacyjne:

  • odcinek A, długości ok. 4,6 km od w. Puławska do w. Przyczółkowa z budową tunelu pod Ursynowem;
  • odcinek B, długości ok. 6,45 km od w. Przyczółkowa do w. Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę;
  • odcinek C, długości ok. 7,45 km od w. Wał Miedzeszyński do w. Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.odcinek z tunelem, budowę estakad oraz mostu.

Drogowcy wybrali już firmy, które wybudują drogę ekspresową S2 od węzła Puławska do węzła Lubelska czyli Południową Obwodnicę Warszawy. Oferty firm Astaldi, Gϋlermak i Warbud zostały uznane za najkorzystniejsze na zaprojektowanie i budowę tego 18,5 km odcinka. W sumie trasa powinna powstać łącznie za 2,5 mld zł. Na podpisanie umów musimy jednak poczekać, ponieważ firmy biorące udział w przetargu złożyły odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej. Ich zdaniem GDDKiA wybrała ofertę, która zawierała rażąco niską cenę. Chodzi o odcinek A z tunelem. Zwycięzca przetargu, firma Astaldi, zobowiązała się zrealizować zlecenie za 1,2 mld zł – to 55% szacunkowej wartości inwestycji. Pozostali uczestnicy przetargu deklarowali wykonanie prac za kwoty zbliżone do budżetu założonego przez dyrekcję lub drożej (nawet do 2,4 mld zł).

Odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy od węzła Puławska do węzła Lubelska będzie realizowany w trybie Projektuj i Buduj. Jej realizacja planowana jest na lata 2015 – 2019 jednak odwołania mogą wydłużyć jej realizację.

Wszystkie informacje o budowie drogi ekspresowej S2

Droga ekspresowa S3

W budowie jest prawie 114 kilometrów drogi ekspresowej S3. Na wybór wykonawców prac oczekuje 66 km trasy.

Trwa budowa drugiej jezdni drogi ekspresowej S3 w woj. lubuskim na obwodnicy Gorzowa Wielkopolskiego o długości ok. 12 km, obwodnicy Międzyrzecza o długości 6,5 km oraz na 13,5 km odcinku Sulechów - Zielona Góra. W przetargu jest jeszcze dobudowa drugiej jezdni S3 na fragmentach Zielona Góra – Niedoradz (13 km) i Niedoradz – Nowa Sól (17 km). Umowy najprawdopodobniej podpisane będą jesienią tego roku. Budowa powinna zakończyć się w połowie 2018 roku.

W czerwcu br. wystartowała budowa drogi ekspresowej S3 na Dolnym Śląsku. Prace rozpoczęto od budowy bezkolizyjnego węzła Legnica II. S3 na Dolnym Śląsku będzie miała prawie 120 km długości. Jej realizacja obejmuje siedem odcinków: Nowa Sól – Gaworzyce (16,4 km), Gaworzyce – Kaźmierzów (16,9 km), Kaźmierzów – Lubin Płn. (14,4 km), Lubin Płn. – Lubin Płd. (11,3 km), Lubin Płd. – Legnica II (połączenie z A4, 22,6 km), Legnica II - Jawor II (około 20 km), Jawor II – Bolków (16 km). Ostatnie dwa odcinki na trasie Legnica – Jawor – Bolków czekają na wybór wykonawcy, trwają bowiem procedury przetargowe. Do odcinków o łącznej długości 36 km zgłosiło się 15 firm i konsorcjów. Szacuje się, że budowa odcinka z Legnicy do Bolkowa, wraz z obwodnicami Jawora i Bolkowa, będzie kosztować około 1,1 mld zł.

Droga ekspresowa S3 na Dolnym Śląsku ma być gotowa na przełomie 2018-2019 roku. Pod znakiem zapytania stoi nadal realizacja S3 do południowej granicy z Czechami. Resort transportu planuje finansowanie południowego odcinka S3 Bolków-Lubawka z instrumentu Łącząc Europę.

Wszystkie informacje o budowie drogi ekspresowej S3


Droga ekspresowa S5

Podpisane umowy z wykonawcami obejmują około 212 kilometrów trasy S5. W przetargach na rozstrzygniecie oczekuje jeszcze prawie 64 km w województwie wielkopolskim.

W budowie jest już odcinek drogi ekspresowej S5 Wrocław – Korzeńsko czyli do granicy województw dolnośląskiego i wielkopolskiego o długości 48 km. Budowa wystartowała z końcem września 2014 roku i ma się zakończyć w ostatnim kwartale 2017 roku.

Z kolei w Wielkopolsce zaawansowane są prace na budowie ponad 18 km drogi ekspresowej S5 od granicy woj. wielkopolskiego - węzła Mieleszyn do Gniezna. Umowa z grudnia 2014 roku zakłada realizację inwestycji do połowy 2017 roku.

Pod koniec lipca podpisano umowę na długooczekiwany odcinek S5 pomiędzy węzłem Poznań Zachód (Głuchowo), na połączeniu z autostradą A2 i drogą ekspresową S11 oraz węzłem Wronczyn, na połączeniu z drogą krajową nr 5. Budowa około 16 kilometrowego odcinka potrwa 22 miesiące z wyłączeniem okresów zimowych ( tj. od 15 grudnia do 15 marca).

Na terenie województwa wielkopolskiego trwają jeszcze przetargi dla kilku odcinków drogi ekspresowej S5.

W okolicy Leszna budowę drogi S5 podzielono na dwa etapy: od węzła Leszno Południe do węzła Kaczkowo o długości 9,5 km oraz od węzła Leszno Południe do połączenia z drogą krajową nr 5 na węźle Lipno (dawniej Radomicko) o długości 19 km. Jesienią drogowcy powinni wybrać najkorzystniejsza ofertę. Zakończenie budowy i oddanie drogi do ruchu na obu odcinkach ma nastąpić pod koniec 2017 roku.

Najdłużej na wykonawcę poczeka odcinek drogi ekspresowej S5 Radomicko – Wronczyn z obwodnicą Kościana i Śmigla. Zadanie zostało podzielone na 2 zadania: Wronczyn - Kościan Południe o długości 19 km i odcinek węzeł Kościan Południe – węzeł Radomicko długości 16 km. Poznański oddział GDDKiA ogłosił przetarg na budowę tego odcinka dopiero w marcu 2015 roku także jego budowa nie skończy się szybciej niż w 2018 roku.

Informacje o budowie drogi ekspresowej S5

Droga ekspresowa S6

Wszystko wskazuje na to, że jeszcze w 2015 roku ruszą pierwsze prace przy budowie około 140 drogi ekspresowej S6 w województwie zachodniopomorskim.

Drogowcy w lipcu otwierali kolejno oferty cenowe w przetargach na budowę odcinków trasy z Goleniowa do Koszalina. Łącznie droga S6 wraz z obwodnicami Sianowa i Koszalina będzie miała niemal 138 km długości. Jej realizacja została podzielona na odcinki:

  • Odcinek od Goleniowa do Nowogardu o długości 19 km.
  • Odcinek od Nowogardu do Płotów o długości 20 km.
  • Odcinek od Płotów do Kiełpina o długości 14,5 km.
  • Odcinek od Kiełpina do Kołobrzegu o długości 24 km.
  • Kołobrzeg – Ustronie Morskie o długości 15 km.
  • Ustronie Morskie – Koszalin o długości 24 km
  • Obwodnica Koszalina i Sianowa o długości 21 km

Wszystkie przetargi ogłoszono w sierpniu 2014 roku. Podpisanie umów planowane jest na IV kwartał tego roku, prace budowlane powinny ruszyć w pierwszej połowie 2017 roku, a drogą ekspresową S6 na terenie woj. zachodniopomorskiego powinniśmy pojechać w I połowie 2019 roku - deklarują drogowcy. Droga połączy ze sobą stolicę regionu Szczecin przez uzdrowiskowy Kołobrzeg z Koszalinem – drugim co do wielkości ośrodkiem województwa zachodniopomorskiego.

W perspektywie do 2023 roku planowane jest zbudowanie całej drogi ekspresowej S6 od Szczecina do Trójmiasta. Na odcinkach w województwie pomorskim trwa przygotowanie koncepcji programowej trasy.

Wszystkie informacje o realizacji drogi ekspresowej S6


Droga ekspresowa S7

Pracami budowlanymi objęte jest około 155 km drogi ekspresowej S7. Największe place budowy są w województwach warmińsko-mazurskim, mazowieckim i świętokrzyskim. Toczą się przetargi dla 65 km tej trasy. Wkrótce powinny ruszyć prace dla S7 na Pomorzu.

W sierpniu br. wybrano wykonawców dla dwóch odcinków drogi ekspresowej S7 w województwie pomorskim. Trasa S6 na odcinku od końca Południowej Obwodnicy Gdańska do Kazimierzowa przy Obwodnicy Elbląga ma długość blisko 40 km. Ze względu na rozmiary inwestycja została podzielona na dwa odrębne zadania: od Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego i od Nowego Dworu Gdańskiego do Kazimierzowa. Wkrótce GDDKiA powinna podpisać umowy z wykonawcami prac. Budowa trasy będzie trwała 27 miesięcy i pochłonie ponad 3,2 mld złotych.

Zaawansowane prace budowlane prowadzone są na terenie województwa warmińsko-mazurskiego. Tu w budowie są cztery odcinki drogi ekspresowej S7. W listopadzie ubiegłego roku rozpoczęła się budowa odcinka S7 o długości 9 km między Miłomłynem i Ostródą (Ostróda Północ). Droga ma być gotowa na przełomie 2016 i 2017 roku. Z kolei odcinek S7 od Ostródy (węzeł Ostróda południe) do Olsztynka ma długość 20 km. Umowę na jego realizację podpisano w kwietniu 2015 roku a droga będzie gotowa w 2018 roku. Trzeci docinek drogi ekspresowej S7 ma długość 21 km i biegnie od Nidzicy do granicy województwa. Jego budowa wystartowała w styczniu 2015 toku i powinna zakończyć się również w 2018 roku. W czerwcu drogowcy podpisali umowę na budowę ostatniego, brakującego odcinka S7 Ostróda Północ – Ostróda Południe o dł. 9,7 km wraz z obwodnicą Ostródy w ciągu DK16 o długości 8,7 km. Prace powinny zakończyć się w II połowie 2017 roku.

Podpisanie tej umowy zamknęło serię kontraktów na budowę drogi ekspresowej S7 w województwie warmińsko-mazurskim, co oznacza, że między Miłomłynem a Olsztynkiem oraz między Nidzicą a Napierkami w budowie jest 61,6 km tej drogi.

Na terenie województwa mazowieckiego trwa budowa drogi ekspresowej S7 od Radomia do granicy województw mazowieckiego i świętokrzyskiego o długości 22 km. Droga powinna być gotowa w połowie 2018 roku. Z końcem lipca br. podpisano umowę na budowę zachodniej obwodnicy Radomia. Prawie 25-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S7 powinien zostać oddany do ruchu przed końcem 2018 roku. Kontrakt jest realizowany w systemie projektuj i buduj.

Realizacją objęte są także odcinki ekspresowej siódemki w województwie świętokrzyskim. Od października 2014 w budowie jest 20 km drogi ekspresowej S7 miedzy Jędrzejowem i granicą województwa. Prace powinny zakończyć się w pierwszej połowie 2017 roku. W 2017 roku do ruchu powinna być oddana również nowa dwujezdniowa droga ekspresowa od węzła Chęciny do węzła Jędrzejów. Odcinek S7 będzie miał długość około 21,5 km i połączy wybudowaną w 2013 roku obwodnicę Kielc z istniejącą obwodnicą wschodnią Jędrzejowa.

Niestety przeciąga się w czasie przetarg dla 7,8 km fragmentu S7 od granicy województwa do Skarżyska-Kamiennej. Realizację tego zadania opóźnia się z powodu skarg ekologów i licznych odwołań.

W Małopolsce obecnie w budowie jest tylko jeden odcinek drogi S7 – wschodnia obwodnica Krakowa. Chodzi o tzw. Trasę Nowohucką na odcinku między węzłem Christo Botewa (Rybitwy) i węzłem Kraków (Igołomska). Odcinek ma długość 4,5 km. Jego budowa wystartowała w lipcu 2014 roku i powinna zakończyć się w lipcu 2017 roku.

Wreszcie ruszyły przygotowania do budowy kolejnego odcinka Zakopianki. W grudniu 2014 roku małopolski oddział GDDKiA ogłosił trzy przetargi na budowę drogi ekspresowej S7 pomiędzy Lubieniem i Rabką Zdrojem (Lubień – Naprawa, Naprawa – Skomielna Biała wraz z budową tunelu i Skomielna Biała – Chabówka). Nadal trwa przetarg na wybór wykonawców prac. W ramach kontraktu powstanie 17 km odcinek drogi S7 wraz z tunelem o długości ponad 2 km. Trasa planowo ma być gotowa w 2017 roku.

Wszystkie informacje o realizacji drogi ekspresowej S7


Droga ekspresowa S8

Realizacją objęte jest ponad 88 km drogi ekspresowej S8. Kolejne odcinki w woj. mazowieckim o długości 48,5 km czekają na rozstrzygniecie przetargów.

Olbrzymim placem budowy drogi ekspresowej S8 jest województwo podlaskie. W budowie jest ponad 44 km drogi ekspresowej S8. Inwestycja podzielona na trzy odcinki pochłonie ponad 1,3 mld zł. Umowę na realizację 15 km trasy S8 od granicy województwa do Zambrowa podpisano w styczniu 2015 roku. Droga ma być gotowa w 2017 roku. Wcześniej bo w 2016 roku powinien być gotowy odcinek S8 od Zambrowa do Mężenina o długości 15,5 km. Tu umowę z wykonawcą podpisano w sierpniu 2014 roku. Ostatni odcinek od Mężenina do Jeżewa ma długość 14 km. Jego budowa wystartowała z końcem 2014 roku i potrwa do 2017.

Na terenie województwa mazowieckiego trwa budowa drogi ekspresowej S8 na czterech odcinkach. Kończy się już budowa odcinka drogi S8 pomiędzy granicą województwa a Radziejowicami. Droga będzie miała długość 11,5 km. W kwietniu 2013 roku podpisano umowę na budowę jednego z ważniejszych odcinków drogi ekspresowej S8 łączącego Południową Obwodnicę Warszawy w ciągu drogi S2 na węźle Opacz z węzłem Paszków (Wolica). Odcinek ma długość 11,5 km. Zgodnie z kontraktem, droga zostanie oddana do użytku w grudniu 2015 roku. Jednak już 17 lipca został oddany do ruchu ok. 5,8 km fragment tej trasy Opacz – Janki, który pozwala na ominięcie zakorkowanych Janek i Raszyna kierowcom zmierzającym w stronę Wrocławia i Katowic.

Trwa również budowa drogi ekspresowej S8 na terenie Warszawy. We wrześniu powinna zakończyć budowa fragmentu Północnej Obwodnicy Warszawy czyli 4,5 km odcinka drogi między węzłami Powązkowska i Modlińska. Ostatni odcinek drogi ekspresowej S8 połączy Warszawę z gotową już drogą ekspresową w Radzyminie. Będzie miał długość ok. 15,5 km. Umowę na jego realizację podpisano z końcem listopada 2014 roku. Trasa ma być gotowa po 32 miejscach co oznacza, że zostanie oddana do ruchu w lipcu 2017 roku.

Z początkiem czerwca br., podpisana została umowa na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S8 z Paszkowa do Przeszkody o długości 11,6 km. Jest to jedno z dwóch zadań w przetargu na przebudowę drogi S8 od Radziejowic do Paszkowa. Droga powstanie w technologii betonowej do IV kwartału 2018 roku.

Na rozstrzygnięcie czeka zatem odcinek między Radziejowicami Przeszkodą o długości około 10 km i dwa inne odcinki S8: z Wyszkowa do Ostrowi Mazowieckiej o łącznej długości ponad 29 km, oraz od Ostrowi do granicy województwa o długości 9,5 km. Planuje się, że odcinki te będą gotowe w 2018 roku.

W województwie łódzkim, krótki bo niespełna 1,5 km odcinek drogi ekspresowej S8 między węzłem Rzgów i Łódź Południe jest już wprawdzie gotowy, ale czeka na dopuszczenie do ruchu. Stanie się tak, gdy zakończy się budowa autostrady A1 między Strykowem i Tuszynem, co powinno nastąpić na przełomie 2016 i 2017 roku.

Informacje o przetargach i budowie drogi S8

Droga ekspresowa S10

Przetarg na budowę obwodnicy Wałcza ogłoszono w sierpniu 2014 roku. Droga ekspresowa S10 o długości prawie 18 km ominie Wałcz od północy i wschodu i wpadnie w drogę krajową nr 10 za miejscowością Witankowo. Prace powinny ruszyć jeszcze w 2015 roku a nową trasą pojedziemy w 2018 roku.

Wszystkie informacje o inwestycjach dla drogi ekspresowej S10


Droga ekspresowa S11

W budowie jest 23 km drogi S11 – to obwodnice Jarocina i Ostrowa Wlkp. Na wybór wykonawcy czeka obwodnica Szczecinka i obwodnica Kępna – w sumie to 16,5 km.

W połowie 2017 roku będzie gotowa droga ekspresowa S11 omijająca Jarocin. Budowa obwodnicy o długości ok. 10 km ruszyła w listopadzie 2014 roku. W tym samym czasie powinna się też zakończyć budowa 2 etapu obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego o długości 13 km.

Czekamy na rozstrzygniecie przetargu na projekt i budowę obwodnicy Szczecinka jako odcinka drogi ekspresowej S11. Droga o długości 12 km ominie miejscowość od wschodu. Przetarg ogłoszono w sierpniu 2014 roku. Budowa ma ruszyć w 2015 roku i zakończyć się po 3 latach.

Ponadto w toku jest przetarg na budowę obwodnicy Kępna o długości 4,5 km. Nowa trasa połączy się z drogą ekspresową S8 biegnącą w kierunku Wrocławia i Warszawy. Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest na koniec października 2015 roku.

Wszystkie informacje o realizacji drogi ekspresowej S11


Droga ekspresowa S12

W województwie lubelskim w budowie jest 12 km odcinek drogi ekspresowej S12 miedzy Kurowem (wspólny przebieg z drogą ekspresową S17) i obwodnicą Puław. Umowę z wykonawcą podpisano z końcem 2014 roku. Dzięki nowej trasie most przez Wisłę w Puławach zyska połączenie z drogą ekspresową S17 (Węzeł Kurów Zachód). Kierowcy powinni skorzystać z nowej trasy w połowie 2018 roku.

Informacje o budowie S12


Droga ekspresowa S17

Na podpisanie umów czeka 95,5 km drogi ekspresowej S17 na terenie województw mazowieckiego i lubelskiego.

W województwie mazowieckim jest to odcinek S17 od węzła Lubelska do granicy województwa z wyłączeniem już istniejącej obwodnicy Garwolina, o długości 62 km. Inwestycja będzie prowadzona w trybie projektuj i buduj.

Z końcem sierpnia drogowcy wybrali najkorzystniejsze oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę części tej trasy. Chodzi o dwa odcinki drogi ekspresowej S17: z Garwolina do Gończyc i z Gończyc do granicy województw lubelskiego i mazowieckiego o łącznej długości ponad 25 km. Jeżeli nie będzie odwołań to wkrótce powinny zostać podpisane umowy na projekt i budowę.

Na rozstrzygnięcie czekają jeszcze fragmenty: węzeł Lubelska, od węzła Lubelska do obwodnicy Kołbieli (ponad 15 km), obwodnica Kołbieli (prawie 9 km), od obwodnicy Kołbieli do obwodnicy Garwolina (ok. 13 km).

Na terenie województwa lubelskiego przetargiem objęto odcinek od granicy województwa do Kurowa, o długości 33,5 km. Inwestycję podzielono na 2 części: od granicy woj. do węzła Skrudki o długości ok. 20,2 km i od węzła Skrudki do Kurów Zachód o dł. ok. 13,2 km. Droga będzie realizowana w systemie „Projektuj i Buduj” i zostanie oddana do ruchu nie wcześniej jak w 2019 roku.

Wszystkie informacje o realizacji drogi ekspresowej S17


Droga ekspresowa S19

Łącznie w budowie jest 29 km drogi ekspresowej S19. Prace prowadzone są w woj. lubelskim i podkarpackim. Na wykonawcę oczekuje 42 km odcinek S19 Lublin – Kraśnik.

W województwie podkarpackim trwa budowa dwóch odcinków drogi ekspresowej S19 o łącznej długości 19 km. Na północ od Rzeszowa, między węzłami Stobierna i Sokołów Małopolski Północ (bez węzła) trwa budowa odcinka o długości 12,5 km. Rozpoczęła się w czerwcu 2014 roku i zakończy w 2017 roku. Na południe od Rzeszowa powstaje drugi odcinek o długości 6,5 km od węzła Świlcza do węzła Rzeszów Południe. Budowa rozpoczęła się w kwietniu 2014 roku i zakończy w 2018. Obydwa odcinki S19 realizowane są w formule projektuj i buduj.

Natomiast w województwie lubelskim trwa budowa blisko 10 km odcinka drogi S19 – Zachodniej Obwodnicy Lublina miedzy węzłami Lublin Sławinek (Dąbrowica) i Lublin Węglin (Konopnica). Umowę podpisano jesienią 2014 roku. Droga ma być gotowa z końcem 2016 roku.

W sierpniu br. GDDKiA ogłosiła postępowanie przetargowe dla odcinka drogi ekspresowej S19 od końca zachodniej obwodnicy Lublina do końca obwodnicy Kraśnika o łącznej długości około 42 km. Jest to pierwszy z dwóch przetargów na zaprojektowanie i wybudowanie ekspresówki S19 na od Lublina do granicy z województwem podkarpackim.

Informacje o inwestycjach dla drogi ekspresowej S19


Droga ekspresowa S51

Trwa budowa niespełna 13,5 km drogi ekspresowej S51 na Warmii i Mazurach. Trwa wybór wykonawcy 15 km odcinka obwodnicy Olsztyna.

Ruszyły prace budowlane dla 13,5 km odcinka drogi ekspresowej S51 między Olsztynem i Olsztynkiem w woj. warmińsko-mazurskim. Umowę na realizację inwestycji podpisano na początku lutego 2015 roku. Zakończenie budowy zaplanowano w maju 2017 roku.

Ponadto kończy się postępowanie przetargowe na wykonawcę Południowej Obwodnicy Olsztyna. To 15 km odcinek między węzłami Olsztyn Południe i Olsztyn Wschód. Pierwotnie miała to być droga krajowa nr 16, ale zmieniono jej status do drogi ekspresowej, stąd oznaczenie jako S51. Przetarg ruszył w 2014 roku. Budowa będzie trwała ok 3 lat.

Wszystkie informacje o budowie drogi S51


Droga ekspresowa S61

W budowie jest jedynie 8 km odcinek obwodnicy Szczuczyna. Wkrótce ruszą prace dla 13 km odcinka, który będzie obwodnicą Suwałk.

Na terenie województwa podlaskiego kończy się budowa obwodnicy Szczuczyna o długości 8 km. Prace rozpoczęły się jeszcze we wrześniu 2012 roku. Umowę z pierwszym wykonawcą rozwiązano i dopiero w sierpniu 2014 podpisano kolejną. Ostatecznie droga ma być gotowa jesienią 2015 roku.

Sierpień 2015 roku przyniósł rozstrzygnięcia dla 13 km obwodnicy Suwałk w ciągu S61. Podpisanie umowy z wykonawcą drogowcy planują we wrześniu br. Inwestycja będzie realizowana w systemie „Projektuj i Buduj”. Planowane lata realizacji: 2015 - 2018 r. Obwodnica Suwałk będzie połączona z oddaną do użytku w 2014 roku obwodnicą Augustowa.

Informacje o realizacji drogi ekspresowej S61


Droga ekspresowa S69

W lipcu br. zakończyła się budowa krótkiego odcinka drogi ekspresowej S69 o długości około 9,5 km od węzła Buczkowice do Żywca w woj. śląskim.

Wszystkie informacje o drodze ekspresowej S69

Zgodnie z unijnymi wytycznymi priorytet mają projekty wpisane na listę Transeuropejskiej Sieci Transportowej TEN-T. W ramach tego programu UE chce skupić się na budowie dziewięciu korytarzy przez teren całej wspólnoty. Przez Polskę przebiegają dwa: Bałtyk-Adriatyk oraz Morze Północne-Bałtyk. W zakresie dróg na listę tzw. projektów kluczowych TEN-T wpisane są autostrady A1 z Trójmiasta do granicy z Czechami, A2 od Niemiec do Białorusi oraz A4 od Niemiec do Ukrainy. Lista obejmuje również drogi ekspresowe S3 (Świnoujście-Wrocław), S1/S69 (Śląsk-Słowacja), S8/S61 (Warszawa-Litwa), S7 (Gdańsk-Warszawa) oraz S8 (Wrocław-Warszawa). Niektóre z tych zadań np. S61, S3 Bolków – Lubawka mogą zostać dofinansowane z instrumentu Łącząc Europę.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na autostradzie A1 Utrudnienia na autostradzie A4