• Facebook - conadrogach
Budowa S11 nowym priorytetem drogowym
Droga ekspresowa S11 - obwodnica Ostrowa Wielkopolskiego. Zdjęcia: GDDKIA

- Droga ekspresowa S11 jest bardzo ważną drogą dla Pomorza Zachodniego i Środkowego. Naszym celem jest budowa jej w całości, tak by razem z drogami S3, S7 i Via Carpatia stała się jednym z głównych połączeń Bałtyku z południem Europy, co z pewnością będzie również impulsem dla przyspieszenia rozwoju gospodarczego tego regionu - podkreślił minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podczas wizyty w Koszalinie.

Odcinek drogi S11 od Koszalina do Bobolic ma już zapewnione finansowanie w ramach znowelizowanego Programu Budowy Dróg Krajowych i Autostrad na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.). Trasa powstanie do 2023 r. Dla kolejnego odcinka drogi S11 Bobolice - Szczecinek zostanie opracowany program inwestycji.

Minister Adamczyk podpisał również program inwestycji oraz aneksy do programów inwestycji dla odcinków drogi ekspresowej S11 na trasie ze Szczecinka do Poznania, co umożliwi prowadzenie dalszych prac przygotowawczych niezbędnych do ich realizacji

Droga ekspresowa S11 docelowo będzie miała 550 km długości. Trasa obecnie jako DK11  łączy środkowe i wschodnie wybrzeże Bałtyku poprzez tereny Wielkopolski ze Śląskiem, a poprzez autostradę A4 z Małopolską i Podkarpaciem. Obecnie w użytkowaniu i budowie są tylko krótkie odcinki, głównie te pełniące rolę obwodnic miast. 

 

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

akam
2017-09-29 22:48
pytanie 2017-07-31 22:40: Właśnie ta kolejność Koszalin-Poznań a na Śląsk w następnym rzucie, ma sens ekonomiczny w celu stworzenia niezbędnej infrastruktury komunikacyjnej aby zespół portów Kołobrzeg-Darłowo (z logistyką w Koszalinie) mógł w ogóle zaistnieć i dać impuls do rozwoju tego regionu.
Do frant
2017-08-14 13:03
A czy czasem nie jest tak, ze zwariowales z tymi 3,5 tys dróg? Wezno to chłopie rozpisz, bo chyba mieszkamy w innej Polsce. Po drugie, to poprzednia ekipa troszczyła sie tylko o ścianę zachodnią a we wschodniej niech jeżdżą furmankami. Np na 74 są ograniczenia do 40km/h nie wspomnę o innych drogach. Generalnie uważam ze wracamy pomału do normalności dzięki TEJ EKIPIE.
frant
2017-08-07 22:06
Poprzednicy przez 7 lat zbudowali w Polsce ponad 3,5 tys.km ekspresówek oraz opracowali i sukcesywnie realizowali Program Bud.Dróg Krajowych na lata 2014-23. Więc jest plan działania dla drogowców. Ale obecny Rząd pozmieniał ten Program wg ,,swojego widzimisie"- brutalnie zmieniając ustalone preferencje i terminy, co opóźniło wiele budów. Preferuje wschodnią ścianę: S7, S19, S52 oraz S6 na odcinku: Goleniów- Koszalin (z kolei ograniczając odcinek S6: Gdynia-Szemud-Lębork-Słupsk). Pozostałe odcinki dróg interesują ich zdecydowanie mniej (jedynie markują troskliwość) . Więc Łukasz, Olo i inni nie liczcie na to, że teraz szybko pojedziecie drogami szybkiego ruchu w pobliżu swoich miejsc zamieszkania. S11- w całości, jeżeli powstanie - to najszybciej w 2027r.
kierowca
2017-08-07 15:46
Czy już wiadomo, za jakie kolejne odcinki S11 zabrała się obecna partia rządząca? Do rozwoju kraju potrzebna jest sieć dróg ekspresowych i autostrad oraz szerokopasmowy internet dla każdego. Ekspresówkę można robić jednocześnie na całej linii, a nie tylko jedną czy dwie obwodnice na odcinku 550 km. Na odcinku Kórnik-Jarocin jest tylko pole i las, więc można działać!!!
lukasz
2017-08-02 01:33
obecne drogi DK10 i DK11 to jest istna masakra
Olo
2017-08-01 09:32
Ślask z Poznaniem, będzie połączony przez A4/S5
i
2017-07-31 22:41
I druga sprawa S10 to kiedyś będzie brana w ogóle pod uwagę? Tu jest natężenie ruchu....
pytanie
2017-07-31 22:40
Nigdy nie jeździłem w tamtym regionie, podejrzewam że latem na pewno jest duże natężenie ruchu ale czy przez resztę roku także? Mi się wydaję że ważniejsze by było połączyć Śląsk z Poznaniem a potem dalej do Koszalina.. Ale to tylko opinia..

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
/ Zarejestruj się
Twój komentarz: