• Facebook - conadrogach
Budowa S61: Jest umowa na odcinek Via Baltici Podborze – Śniadowo
Powstanie ekspresowe połączenie Ostrów Mazowiecka - Łomża. Jest umowa na około 20 km odcinek S61 Podborze - Śniadowo. Zdjęcia: GDDKIA

Zaprojektowaniem i wybudowaniem odcinka drogi ekspresowej S61 od węzła Podborze do węzła Śniadowo (kierunek Łomża) zajmie się firma RUBAU. Kilometrażowo to początkowy odcinek międzynarodowej Via Baltici, która na terytorium Polski powstaje w ciągu drogi ekspresowej S61 od Ostrowi Mazowieckiej aż po granicę z Litwą. Prace mają być zrealizowane do 2021 roku.

Rusza realizacja 20 km odcinka S61 Podborze - Śniadowo

30 stycznia 2018 r. podlaski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisał umowę na realizację odcinka drogi ekspresowej S61 na trasie Ostrów Mazowiecka – Śniadowo. Inwestycja dotyczy niespełna 20-kilometrowego odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej S61. Co ważne w jej ciągu powstanie strategiczny węzeł Podborze w rejonie Ostrowi Mazowieckiej, łączący Via Balticę (S61) z drogą ekspresową S8 Wrocław – Warszawa – Białystok. To właśnie on będzie jednym z największych skrzyżowań bezkolizyjnych na całej Via Baltice, co jest oczywiste, jako ze w tym miejscu ruch tranzytowy z krajów bałtyckich będzie się łączył z siecią polskich autostrad i dróg ekspresowych prowadzących na zachód Europy.

 

Mapa odcinka S61 na który podpisano umowę Podborze - Śniadowo
Mapa odcinka S61 na który podpisano umowę Podborze - Śniadowo. Mapa: GDDKIA

 

Realizacja zadania przewidziana jest w systemie „Projektuj i buduj”. W sumie zaplanowano na całość zadania 31 miesięcy przy wyłączeniu okresów zimowych w tracie budowy. To oznacza, że wykonawca powinien zaprojektować trasę i uzyskać decyzję ZRID w ciągu pierwszych 15 miesięcy, a w kolejnych i 16 miesiącach zrealizować prace budowlane oraz uzyskać pozwolenia na użytkowanie. W trakcie samej budowy nie wlicza się w czas realizacji okresów zimowych (15 grudnia – 15 marca).

Podpisany kontrakt budowlany opiewa na 479,1 mln zł. Za te pieniądze powstanie 19,5 km drogi ekspresowej S61 w nawierzchni z betonu cementowego, na niej dwa węzły – wspomniany „Podborze” i węzeł „Komorowo” oraz przebudowane zostaną 3 kilometry istniejącej drogi ekspresowej S8, a także około 40 kilometrów dróg niższych kategorii .

Przypomnijmy, przetarg na odcinek „Podborze” – Śniadowo” został ogłoszony w pod koniec kwietnia 2017 roku. Wystartowało w nim 5 podmiotów gospodarczych. Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpił pod koniec listopada 2017 roku – wybrano konsorcjum RUBAU Polska i Construcciones Rubau SA Hiszpania.

Stan prac dla drogi ekspresowej S61

Obecnie na całej S61 realizowanej przez białostocki oddział GDDKiA, pozostały do zamknięcia przetargów i podpisania umów (w ciągu najbliższych miesięcy) – dwa odcinki S61:

  • S61 węzeł Śniadowo – węzeł Łomża Południe (zad.2)
  • S61 węzeł Łomża Zachód – węzeł Kolno (zad.4)

W październiku 2017 r. zawarto umowy na projekt i budowę odcinków S61 węzeł Kolno - Stawiski oraz Stawiski – Szczuczyn o długości 34,4 km, dla których prace mają potrwać do III kwartału 2020 r. Ponadto w grudniu 2017 r. zawarta została umowa na część obwodnicy Łomży (Łomża Południe - Łomża Zachód, planowany termin ukończenia to III kwartał 2020 r.).

 

 Mapa drogi ekspresowej S61 - terminy oddania odcinków Ostrów Maz. - Budzisko

Mapa drogi ekspresowej S61 - terminy oddania odcinków Ostrów Maz. - Budzisko. Mapa: GDDKIA

 

Dane techniczne odcinka drogi ekspresowej S61 Podborze – Śniadowo:

  • Przekrój drogi -2x2
  • Szerokość pasa ruchu: 3,5m
  • Szerokość pasów awaryjnych: 2,5m
  • Szerokość pasa dzielącego: 5,0m
  • Szerokość poboczy: minimum 0,75m
  • Kategoria ruchu: KR6 i KR7
  • Ilość węzłów: 2 - Podborze, Komorowo
  • Obiekty inżynierskie: mosty – 4, wiadukty - 21, przejścia dla zwierząt - 6, pozostałe - 10
  • Ilość MOP-ów kategorii I (toaleta i parking):2

 

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

bubber
2018-02-05 22:40
Ale dziwactwo

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
/ Zarejestruj się
Twój komentarz: