• Facebook - conadrogach
Czekamy na przetarg dla autostrady A1 Tuszyn - Częstochowa
Autostrada A1 Tuszyn - Częstochowa powstanie w 2020 r. Na odcinku Piotrków Trybunalski - Częstochowa ma mieć po trzy pasy ruchu. Zdjęcia: GDDKiA

Według rządowych zapowiedzi liczący 81 km odcinek autostrady A1 Tuszyn-Częstochowa będzie udostępniony kierowcom w 2020 roku, czyli dwa lata wcześniej niż zakładał Program Budowy Dróg na lata 2014-2023. Inwestycja obejmie m.in. rozbudowę starej gierkówki (DK1), którą zastąpi A1-ka z trzema pasami ruchu w każdą stronę. Koszt zadania szacowany jest na 3,6 mld zł.

Tuszyn – Częstochowa to ostatni brakujący fragment autostrady A1. W budowie jest już bowiem trasa z Częstochowy (Rząsawa) do Pyrzowic, której budowa ma zakończyć się w 2018 i 2019 r. I właśnie rok później kierowcy mieliby skorzystać z całego ciągu trasy aż do Tuszyna pod Łodzią.

Inwestycja A1 Tuszyn – Częstochowa została podzielona na pięć odcinków dla których przetargi zostaną ogłoszone do końca tego roku.

A1 Tuszyn – Częstochowa: Łódzkie lepiej przygotowane do budowy niż Śląsk

Autostrada będzie budowana według istniejących już projektów, które zostaną jedynie poddane optymalizacji m.in. pod kątem ewentualnych możliwości unifikacji niektórych rozwiązań - w ramach ważnych pozwoleń na budowę. A1 między Piotrkowem Trybunalskim a Częstochową na trasie starej gierkówki zostanie rozbudowana, bowiem trasa ma mieć tu po trzy pasy ruchu. Z kolei odcinek Tuszyn - Piotrków Zachód będzie miał po dwa pasy ruchu w każdą stronę, z zachowaniem rezerwy na docelowe poszerzenie do trzech pasów. Podobny zapas przewidziano na oddanym w lipcu odcinku A1 Tuszyn–Stryków tj. wschodniej obwodnicy Łodzi. Podobnie będzie na obwodnicy Piotrkowa Trybunalskiego tj. na odcinku Piotrków Zachód - Piotrków Południe. Inwestycja zakłada też budowę pięciu węzłów drogowych (Piotrków Zachód, Piotrków Południe, Kamieńsk, Radomsko oraz Mykanów) i 85 obiektów inżynierskich.

 

ZOBACZ PODOBNE

Tona śmieci na autostradzie A4
Tona śmieci na autostradzie A4
A4 2017-03-24 | 09:41

Blisko tonę śmieci zebrali tylko w ciągu jednego weekendu pracownicy firmy działającej na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na opolskim odcinku autostrady A4. I to nie z koszy na...

GDDKIA: 1300 km dróg w realizacji, 700 km w przetargu
GDDKIA: 1300 km dróg w realizacji, 700 km w przetargu
A1 S17 S3 S5 S7 S8 2017-03-21 | 13:46

Obecnie prace projektowe i budowlane toczą się na ponad 1300 km odcinków nowych dróg w Polsce. Na zadania o długości ponad 700 km prowadzone są postępowania na wybór wykonawców.

A6 Szczecin Dąbie - Rzęśnica - mapa przebudowywanego odcinka
A6 Szczecin Dąbie - Rzęśnica - mapa przebudowywanego odcinka
A6 2017-03-17 | 12:48

Mapa przedstawia przewidziany do przebudowy odcinek autostrady A6 od węzła Szczecin Dąbie do Rzęśnicy posiadającego jeszcze wykonaną ponad 80 lat temu nawierzchnię z płyt betonowych, która obecnie jes...

Przebudowa autostrady A6: schody zastąpi nowa nawierzchnia
Przebudowa autostrady A6: schody zastąpi nowa nawierzchnia
A6 2017-03-17 | 11:39

Poznaliśmy oferty cenowe w przetargu na przebudowę autostrady A6 Szczecin Dąbie – Rzęśnica o długości 3,5 km. To ostatni, czekający na przebudowę odcinek A6-ki jako obwodnicy Szczecina. Obecnie kierow...

GDDKIA przygotowuje się do remontu autostrady A2
GDDKIA przygotowuje się do remontu autostrady A2
A2 2017-03-09 | 12:55

Wkrótce ruszy remont autostrady A2 w Wielkopolsce. GDDKiA ogłosiła przetarg na remont około 10 kilometrowego odcinka A2-ki na odcinku od węzła Koło do okolic mostu nad Wartą. Prace powinny rozpocząć s...

KOMENTARZE

enrico
2017-01-19 22:48
Na pewno nie zbudują A1: Tuszyn-Częstochowa (81 km) do 2020r! Nawet w 5 kawałkach (średnio 5 x 16 km). Wg mnie - uda to się dopiero w 2023r. Mianowice - Przetargi - tak naprawdę- rozpoczną się w 2018r., a zakończą się w najlepszym razie, w końcu 2018r. Robota zacznie się więc w 2019r. i potrwa conajmniej 4 lata - bo zakres robót i wszelkich uzgodnień jest b.duży, skomplikowany i b. kosztowny - 3,6 mld zł ! Bo żadne polityczne zaklęcia tu nie pomogą - liczy się profesjonalność i moc przerobowa firm budujących, szybka dostępność do dużej państwowej KASY- a tej BRAKUJE ! M.inn. na 500+ i inne nierealne PiS-owskie obietnice! Wtedy wspomnicie moje słowa - kto miał rację!

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
/ Zarejestruj się
Twój komentarz: