• Facebook - conadrogach
DK60: Umowa na budowę drugiego etapu obwodnicy Płocka podpisana
Do końca listopada 2017 r. Skanska wybuduje II etap obwodnicy Płocka. Zdjęcia: UM Płock

To historyczny moment dla rozwoju Płocka: rusza budowa drugiego odcinka obwodnicy. Zgodnie z podpisaną umową prace zrealizuje Skanska, a potrwają one do końca listopada 2017 r. Nowa droga wyprowadzi ruch ciężkich pojazdów, także tych z ładunkami niebezpiecznymi i w dalszej perspektywie ułatwi dojazd do zakładu produkcyjnego Orlenu.

Ponad dwukilometrowy, drugi odcinek obwodnicy połączy rondo Otolińska na granicy miasta z nowym węzłem „Bielska” (w rejonie skrzyżowania ul. Bielskiej i Jędrzejewo). Droga pobiegnie wzdłuż lotniska i ulicy Jędrzejewo.

Na węzeł „Bielska” składać się będą dwa wiadukty – drogowy i kolejowy. Obwodnica „przejdzie” bowiem pod ul. Bielską oraz pod torami (ul. Bielska zostanie wyniesiona do góry, na wiadukt o długości 800 metrów).

Nadzorujący inwestycje miejskie wiceprezydent Jacek Terebus tłumaczył, że będzie chciał zaplanować roboty w taki sposób, by maksymalnie wykorzystać także najbliższy sezon zimowy. Co ważne dla kierowców - ulica Bielska pozostanie przejezdna.

Koszt budowy drugiego odcinka obwodnicy to 37,5 mln zł. - W przyszłości chcemy zrefundować ten odcinek drogi ze środków unijnych – powiedział prezydent Płocka Andrzej Nowakowski. - Mam nadzieję, że w czwartym kwartale tego roku podpiszemy umowę na to dofinansowanie.

Jak podkreślają władze Płocka, budowa drugiego odcinka obwodnicy jest nie tylko tworzeniem nowego kręgosłupa komunikacyjnego Płocka, ale również stworzeniem dojazdów do terenów inwestycyjnych.W planach jest jeszcze budowa III etapu obwodnicy. Przetarg na to zadanie zaplanowano w czwartym kwartale tego roku. Odcinek ten połączy węzeł „Bielska” z ul. Długą. Jego budowa powinna zakończyć się w połowie 2018 roku.

Dlaczego droga ta ma tak duże znaczenie? Ponieważ cała droga krajowa nr 60 z Ciechanowa do Kutna została w ostatnich latach zmodernizowana: na korkujących się skrzyżowaniach powstały ronda, wokół kilku miast jak Kutno, Gostynin, Raciąż powstały obwodnice. Jedynym „wąskim gardłem” pozostawał Płock, w którym po wybudowaniu nowego mostu tranzyt nadal kierował się do centrum, nie mając innej alternatywy. Wiele zmieniło oddanie w 2014 roku pierwszego odcinka obwodnicy – między rondem Wojska Polskiego, a ul. Otolińską. Już wtedy tiry zniknęły z al. Piłsudskiego. Zbudowanie kolejnego fragmentu, do ul. Bielskiej, całkowicie pozwoli wyprowadzić z miasta ruch pojazdów tranzytowych, poruszających się na trasie Kutno - Ciechanów.

 

ZOBACZ PODOBNE

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
/ Zarejestruj się
Twój komentarz: