• Facebook - conadrogach
DW142: Remont i zamknięcia na „berlince” koło Szczecina
Trwa przebudowa berlinki pod Szczecinem. Prace, które potrwają do jesieni przyszłego roku powodują duże utrudnienia w ruchu. Zdjęcia: ZZDW

Od kwietnia trwa przebudowa 22-km odcinka „berlinki”, czyli drogi wojewódzkiej nr 142. Droga na odcinku Szczecin - Krzywnica jest zamknięta dla ruchu.

W związku z zamknięciem wprowadzono objazd drogi DW142. Objazd rozpoczyna się od węzła Rzęśnica czyli skrzyżowania z drogą ekspresową S3, a kończy za skrzyżowaniem dróg wojewódzkich nr 142 i 106 w kierunku Chociwla. Ruch poprzeczny przez DW142 został utrzymany i częściowo jest prowadzony przez plac budowy. Od skrzyżowania DW142 i 106 w kierunku Krzywnicy, objazd poprowadzono przez Starą Dąbrowę.

Objazd berlinki DW142 w woj. zachodniopomorskim

Mapa z proponowanym objazdem DW142 w okolicach Szczecina. Mapa: ZZDW

Przebudowa berlinki realizowana jest przez Budimex SA w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-20. Roboty budowlane mają kosztować nieco ponad 42,5 miliona złotych i zakończyć się w połowie października 2018 r.

Roboty budowlane mają być prowadzone rzadko stosowaną w Polsce metodą „rubblizingu”, czyli rozkruszania na miejscu betonowych płyt i wykorzystaniu ich jako podbudowy nowej drogi. Rubblizing wymaga specjalistycznego sprzętu, chodzi o łamacze wielogłowicowe i łamacze ultradźwiękowe. Na tak przygotowanej podbudowie zostanie położona nowa nawierzchnia bitumiczna

Tego rodzaju sprzęt wjedzie na teren budowy latem, gdyż Budimex planuje rozpocząć roboty od przebudowy i rozbiórki obiektów inżynierskich. Przebudowane zostaną dwa mosty - jeden nad rzeką Małką w pobliżu Warchlinka oraz drugi nad rzeką Iną w pobliżu Sowna, do rozbiórki przeznaczono dwa nieczynne wiadukty, a 6 innych przejdzie gruntowny remont ( m.in. w Strumianach i Warchlinie).

Wiadukt na DW142

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

warszawiak
2017-05-08 03:15
Należało dawno zrobić tam remont. Natomiast za węzłem Rzęśnica (już na DW142) jest przez ok. 1,5 km odcinek dwujezdniowy. (a potem jeszcze DOL, czyli Drogowy Odcinek Lotniskowy) Można by zostawić na odcinku dwujezdniowym na około 200 lub 300 metrach oryginalną nawierzchnię (oczywiście po gruntownej renowacji), słowem: odtworzyć i zostawić przez 200 lub 300 metrów, jako zabytek, fragmencik oryginalnego wyglądu poniemieckiej autostrady. Na DW142 ruch zawsze będzie dużo mniejszy niż na A6, dlatego zostawienie takiego odcinka na drodze wojewódzkiej byłoby, w przeciwieństwie do autostrady A6, bardzo sensowne.

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
/ Zarejestruj się
Twój komentarz: