Dwie firmy wybudują obwodnicę Marek w ciągu drogi S8
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2014-09-15
Warszawski oddział GDDKiA wybrał firmy, które wybudują trasę S8 z Marek do Radzymina czyli obwodnicę Marek. W sumie budowa 15,4 km odcinka drogi ekspresowej S8 wyniesie około 737,5 mln zł. Umowy zostaną podpisane najprawdopodobniej do końca tego roku.
Inwestycja, będąca częścią warszawskiego ringu – drogi ekspresowej S8, została podzielona na dwa odcinki realizacyjne: pierwszy – od węzła „Marki” (bez węzła) do węzła „Kobyłka” o długości 8,1 km i drugi odcinek od węzła „Kobyłka” (bez węzła) do węzła „Radzymin” – o długości 7,2 km.
Najkorzystniejszą ofertę na budowę drogi S8 od węzła Marki do węzła Kobyłka (z węzłem) złożyło konsorcjum firm: SALINI POLSKA Sp. z o.o., Warszawa; IMPERGILO S.p.A., Mediolan, Włochy, Todini Costruzioni Generali S.p.A. Rzym, Włochy, Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjno Budowlanych Export-Pribex Sp. zo.o., . Warszawa, które wyceniło realizację inwestycji na 331 610 946,13 zł.
Z kolei na budowę kolejnego 7,2 km fragmentu trasy od w. Kobyłka do w. Radzymin Południe została wybrana oferta należąca do konsorcjum firm: Astaldi S.p.A. , Rzym ; PBDIM Mińsk Mazowiecki wynoszącą 405 895 217,76 zł.
Nowa obwodnica Marek zostanie zrealizowana w 32 miesiące od podpisania umowy, natomiast w ramach zadania drugiego wykonawca robót przez kolejne 4 miesiące będzie remontował jescze fragment istniejącej DK8.
Planowana inwestycja odciąży obecną drogę nr 8 biegnącą przez Marki i wyprowadzi ruch samochodów z centrum miasta. W ramach inwestycji przewidziano m.in. budowę 2 jezdni po 3 pasy ruchu, 2 mosty nad rzeką Długą, wiadukty, ekrany akustyczne i odwodnienie.
Obwodnica Marek w ciągu drogi ekspresowej S8 jest częścią obwodnicy Warszawy, która docelowo będzie mieć długość ponad 80 km.
Najkorzystniejszą ofertę na budowę drogi S8 od węzła Marki do węzła Kobyłka (z węzłem) złożyło konsorcjum firm: SALINI POLSKA Sp. z o.o., Warszawa; IMPERGILO S.p.A., Mediolan, Włochy, Todini Costruzioni Generali S.p.A. Rzym, Włochy, Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjno Budowlanych Export-Pribex Sp. zo.o., . Warszawa, które wyceniło realizację inwestycji na 331 610 946,13 zł.
Z kolei na budowę kolejnego 7,2 km fragmentu trasy od w. Kobyłka do w. Radzymin Południe została wybrana oferta należąca do konsorcjum firm: Astaldi S.p.A. , Rzym ; PBDIM Mińsk Mazowiecki wynoszącą 405 895 217,76 zł.
Nowa obwodnica Marek zostanie zrealizowana w 32 miesiące od podpisania umowy, natomiast w ramach zadania drugiego wykonawca robót przez kolejne 4 miesiące będzie remontował jescze fragment istniejącej DK8.
Planowana inwestycja odciąży obecną drogę nr 8 biegnącą przez Marki i wyprowadzi ruch samochodów z centrum miasta. W ramach inwestycji przewidziano m.in. budowę 2 jezdni po 3 pasy ruchu, 2 mosty nad rzeką Długą, wiadukty, ekrany akustyczne i odwodnienie.
Obwodnica Marek w ciągu drogi ekspresowej S8 jest częścią obwodnicy Warszawy, która docelowo będzie mieć długość ponad 80 km.