• Facebook - conadrogach
Intercor zrobi 11 km drogi ekspresowej S8 do Warszawy
Przebudowany odcinek drogi ekspresowej S8 Radziejowice - Paszków zapewni komfortowe połączenie na węźle Opacz z warszawskim ringiem. Fot. conadrogach.pl

Firma Intercor złożyła najkorzystniejszą ofertę na przebudowę 11 km odcinka drogi ekspresowej S8 od Przeszkody do Paszkowa. Jest to jedno z zadań w przetargu na przebudowę odcinka krajowej ósemki od Radziejowic do Paszkowa.

W przetragu na odcinek drogi S8 od Przeszkody do Paszkowa spośród trzech złożonych ofert od 436,65 mln zł do 446 mln zł, za najkorzystniejszą uznana została oferta firmy Intercor za 436,65 mln zł. Wykonawca zadeklarował realizację zadania w ciągu 31 miesięcy. Umowa z wykonawcą ma być podpisana po zakończeniu kontroli prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

Inwestycja zakłada rozbudowę drogi krajowej nr 8 na odcinku: od węzła z drogą wojewódzką nr 579 w Radziejowicach do węzła Paszków z drogą wojewódzką nr 721 w Wolicy do parametrów drogi ekspresowej S8. Dla sprawnego realizowania zadania podzielono ją na dwa zadania:

  • odcinek od Radziejowic do Przeszkody o długości ok. 9,9 km. Przetarg jest w toku. Oferty są na etapie sprawdzania pod kątem spełniania wszystkich wymagań zamawiającego. Chętnych do realizacji inwestycji zgłosiło się 9 firm i konsorcjów.
  • odcinek od Przeszkody do Paszkowa o długości 11,6 km.

Prace powinny ruszyć w połowie 2016 roku i zakończyć się w grudniu 2018r. Dzieki inwestycji kierowcy będą mieli do dyspozycji trasę ekspresowa S8 z Warszawy do Radziejowic pod Mszczonowem, połączoną w węźle Opacz z warszawskim ringiem.

Przebudowa drogi krajowej nr 8 do parametrów trasy ekspresowej jest realizowana w systemie optymalizuj i buduj, co oznacza, że wykonawcy mogą zmienić gotowy projekt budowlany pod warunkiem, że będzie zgodny z programem funkcjonalno – użytkowym i decyzją środowiskową.

Droga ekspresowa S8 będzie budowana po śladzie obecnie istniejącej trasy. Po zakończeniu prac kierowcom zostanie udostępniona droga dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach z możliwością poszerzenia jej do trzech pasów ruchu. Zakres prac obejmuje również budowę czterech węzłów drogowych (w. Żabia Wola, w. Siestrzeń, w. Młochów, w. Nadarzyn), 21 obiektów inżynierskich oraz 4 Miejsc Obsługi Podróżnych kategorii I oraz Obwodu Utrzymania Drogi w Nadarzynie.

W warszawskim oddziale GDDKiA na rozstrzygnięcie czekają jeszcze przetargi na budowę ok. 62 km dróg. To Obwodnica Radomia, Obwodnica Góry Kalwarii i Południowa Obwodnica Warszawy oraz DK 8 odcinek Radziejowice - Paszków. Kwota jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację tych inwestycji to łącznie ok. 5,8 mld zł, najniższe złożone oferty opiewają na 3,85 mld zł, a najwyższe na 6,2 mld zł. Wszystkie przetargi zostaną rozstrzygnięte w ciągu najbliższych tygodni. GDDKiA planuje podpisać umowy na przełomie II i III kwartału tego roku.

ZOBACZ PODOBNE

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
/ Zarejestruj się
Twój komentarz: