1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Jeśli nie będzie przeszkód wkrótce ruszy budowa obwodnicy Kłodzka

Jeśli nie będzie przeszkód wkrótce ruszy budowa obwodnicy Kłodzka

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2016-03-01
Jeśli nie będzie przeszkód wkrótce ruszy budowa obwodnicy Kłodzka
Obwodnica Kłodzka połączy drogę krajową nr 8 i 33 z drogą krajową nr 46 na kierunku północ-południe (przebieg na mapie). Nowo wybudowana obwodnica i łącznik mają mieć długość ponad 9 kilometrów. Umowę z wykonawcą podpisano na początku 2015 r. Nowa trasa trafi do ruchu w grudniu 2017 roku. Zdjęcia: GDDKiA
Prace projektowe dla obwodnicy Kłodzka w ciągu DK33 dobiegły końca, trwają prace przygotowawcze. By rozpocząć jej budowę konieczne są jeszcze decyzje Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska i wydawana przez wojewodę Zgoda na Realizację Inwestycji Drogowej. Powstało jednak zamieszanie po liście działaczy Stowarzyszenia „Ruch społeczny im. Lecha Kaczyńskiego”, którzy sugerują, że obwodnica powinna biec północnym wariantem. W ich opinii jest on tańszy i korzystniejszy dla środowiska.

Obecnie realizowana inwestycja zakłada poprowadzenie obwodnicy po zachodniej stronie Kłodzka oraz wykonanie łącznika drogi krajowej nr 46 po wschodniej stronie miasta. Początek opracowania zachodniej obwodnicy przyjęto w rejonie dzielnicy Książkówka, gdzie projektowana droga krajowa nr 33 łączy się z międzynarodową drogą krajową nr 8 (E67). Koniec opracowania stanowi połączenie z drogą krajową nr 33 w rejonie miejscowości Żelazno. Początek opracowania trasy łącznika po wschodniej stronie miasta Kłodzka stanowi połączenie z drogą krajową nr 46 w miejscowości Jaszkowa Dolna, natomiast koniec trasy łączy się z drogą krajową nr 33 w rejonie ul. Wyspiańskiego.

Taka ma być obwodnica Kłodzka w ciągu drogi krajowej nr 33 oraz łącznik z DK46

Obwodnica Kłodzka w ciągu DK33 - połaczenie z DK46 i DK8

Działacze PIS ze Stowarzyszenia „Ruch społeczny im. Lecha Kaczyńskiego” w liście skierowanym do GDDKiA i resortu infrastruktury chcą zmiany wytyczonego „zachodniego” przebiegu obwodnicy Kłodzka, dla którego właśnie kończą się prace projektowe i lada dzień ruszą roboty budowlane. Zaznaczają oni, że korzystniejsze jest realizowanie wariantu północnego, który w ich opinii jest tańszy i lepszy dla środowiska. Obwodnica w tym wariancie połączyłaby od północy drogę krajową nr 8 z drogą krajową nr 46 wraz z łącznikiem do drogi nr 33. Przychylenie się do żądań działaczy oznaczałoby zakończenie obecnie prowadzonych prac i rozpoczęcie wszystkiego od nowa tj. konsultacje, projektowanie, wybór wykonawcy i całą procedurę wydawania niezbędnych zezwoleń.

Mapa przebiegu wariantu zachodniego obwodnicy Kłodzka w ciągu DK33. Mapa: GDDKiA
Mapa przebiegu wariantu zachodniego obwodnicy Kłodzka w ciągu DK33. Mapa: GDDKiA

Przypomnijmy, w styczniu 2015 roku podpisana została umowa projekt i budowę obwodnicy Kłodzka w ciągu drogi krajowej nr 44 (ok. 6,6 km), łącznik drogi krajowej nr 46 (ok. 2,4 km). Zadanie obejmie też remont istniejącego przebiegu drogi krajowej nr 33 (ok. 2,4 km). Inwestycja połączy DK8 i DKK33 z drogą krajową 46. Zakończenie budowy zaplanowane jest na koniec 2017 roku. Koszt inwestycji - 197,1 mln zł, z czego: ponad 7 mln to koszty ogólne wykonawcy i kolejne ponad 7 mln zł to przygotowanie dokumentacji (m.in. Projekt Budowlany, Projekt Wykonawczy, Raport Oddziaływania na Środowisko, Mapa do celów projektowych, Dokumentacja geologiczna i kartograficzna, Geologia, Prawa Autorskie) oraz ponad 183 mln zł to roboty budowlane.

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze 33 Utrudnienia na drodze 46 Jak dojadę - Kłodzko