• Facebook - conadrogach
Kolejka chętnych do budowy obwodnicy Stalowej Woli i Niska
Obwodnica Niska i Stalowej Woli powstanie w ciągu DK77. Połączy się ona z przyszłą drogą ekspresową S8. Mapa: GDDKiA

Zakończył się I etap przetargu na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Stalowej Woli i Niska w ciągu drogi krajowej nr 77. Do drugiego etapu zakwalifikowało się 18 wykonawców. Z nowej obwodnicy skorzystamy nie wcześniej niż w 2019 r.

- Warunki udziału w postępowaniu przetargowym spełniło 18 z pośród 19 wykonawców, którzy złożyli wnioski o dopuszczenie do udziału w przetargu. Wykonawcy wybrani do drugiego etapu zostali zweryfikowani m.in. pod kątem posiadanego potencjału kadrowego, zdolności ekonomicznej i finansowej. Oceniono także zdolność wykonawców do należytego wykonania zamówienia, a w szczególności do jego wiedzy i doświadczenia – zaznaczają przedstawiciele rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Oprócz firm z Polski, obwodnicę Stalowej Woli i Niska chcą budować firmy z Austrii, Włoch i Hiszpanii. GDDKiA wyśle zaproszenia do złożenia ofert cenowych, spośród których wybierze najkorzystniejszą na podstawie 3 kryteriów: ceny, terminu realizacji i okresu gwarancji jakości.

Obwodnica Stalowej Woli i Niska w ciągu DK77 będzie mieć ok. 15,3 km. Obwodnica rozpocznie swój bieg na skrzyżowaniu Trasy Podskarpowej z ul. Chopina i prowadzić do połączenia z planowaną drogą ekspresową S19 na terenie gminy Nisko. W jej ciągu powstaną 4 węzły oraz 10 obiektów (w tym most i 9 wiaduktów).

Inwestycja ujęta jest w rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014 – 2023. Zamówienie jest przewidziane do współfinansowania ze środków pochodzących z Unii Europejskiej.

ZOBACZ PODOBNE

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
/ Zarejestruj się
Twój komentarz: