1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Nowa betonowa droga ekspresowa S8

Nowa betonowa droga ekspresowa S8

  1. conadrogach.pl
  2. GDDKiA
  3. 2012-10-29
Nowa betonowa droga ekspresowa S8
Bez utrudnień pokonamy już 84-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S8 w województwie łódzkim. Nowa trasa powstała w wyniku przebudowania istniejącej drogi krajowej nr 8. Zadanie było o tyle utrudnione, że wszystkie prace odbywały się bez zatrzymywania ruchu samochodów. Po przebudowie jest to pierwsza w województwie łódzkim droga ekspresowa o nawierzchni betonowej, zatem jej trwałość oceniana jest na około 30 lat.
Dotychczas wzdłuż bardzo ruchliwej dwujezdniowej trasy było kilkaset tradycyjnych skrzyżowań, na których dochodziło do wielu groźnych i tragicznych wypadków. Aktualnie na trasie od Piotrkowa Trybunalskiego do granicy z województwem mazowieckim mamy do dyspozycji 20 wygodnych i bezpiecznych węzłów, czyli skrzyżowań bezkolizyjnych, a co za tym idzie znacznie bardzie bezpiecznych. Tak duża liczba węzłów oznacza również wyjątkową dostępność tej drogi. Wypadają one bowiem średnio co 4 kilometry. Należy tu także podkreślić, że wzdłuż nowej trasy powstały wygodne drogi obsługi ruchu lokalnego, które nie tylko pozwalają okolicznym mieszkańcom szybko i sprawnie dostać się na „ekspresówkę” ale także wygodnie poruszać się między sąsiednimi miejscowościami. Ustawiono blisko 48 km ekranów akustycznych, które skutecznie chronią przed hałasem.

Należy tu zauważyć, że jest to pierwsza w województwie łódzkim droga ekspresowa o nawierzchni betonowej, zatem jej trwałość oceniana jest na około 30 lat.

Umowa na budowę odcinka Rawa Mazowiecka – granica województwa (w oparciu o istniejącą dokumentację została podpisana 29.10.2010 roku, zaś odcinek Piotrków Trybunalski – Rawa Mazowiecka powstał w ramach kontraktu „Projektuj i Zbuduj”. W tym przypadku umowę podpisano 03.09.2009 roku. Obydwa kontrakty były dofinansowane w ramach programu POIiŚ.
Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S8