1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Nowe drogi odkorkują Górny Śląsk

Nowe drogi odkorkują Górny Śląsk

  1. conadrogach.pl
  2. PKD
  3. 2013-05-15
Nowe drogi odkorkują Górny Śląsk
Budowa nowych odcinków dróg krajowych i wojewódzkich, powiązanie węzłów autostradowych i dróg ekspresowych z istniejącą siecią i przebudowa dróg dojazdowych oraz wyprowadzanie ruchu poza centra miast dzięki budowie obwodnic miejskich - to działania które mają odkorkować region Śląska.
Górny Śląsk to najgęściej zaludniony region Polski, posiadający dwukrotnie gęściejszą sieć dróg niż wynosi średnia dla kraju, przez to stanowi najbardziej obciążony rejon krajowej sieci drogowej. Aby temu zapobiec w strategię województwa wpisuje się budowa nowych odcinków dróg, wzmocnienie nośności istniejących, ich przebudowa i remonty.

Zarząd Województwa Śląskiego przyjął listy rankingowe projektów transportowych przewidzianych do realizacji na poziomie regionalnym w ramach RPO WSL 2014-2020. Przewidziane inwestycje to m.in. budowa Regionalnej drogi Racibórz – Pszczyna na odcinku przebiegającym przez miasto Rybnik (szacunkowy koszt 560 mln zł), budowa trasy NS w Rudzie Śląskiej łączącej Drogową Trasę Średnicową z autostradą A4 (koszt 413 mln zł) czy rozbudowa ul. Warszawskiej w Bielsku Białej (DW 942) czy budowa obwodnicy Sośnicowic w ciągu DW 408, szacowana na 215 mln zl. Na liście rezerwowej znalazła się wyceniona na 900 mln zł budowa drogi Głównej Południowej na terenie miast Rydułtowy, Pszów, Wodzisław Śl. i okolicznych gmin.

Najważniejsze projekty drogowe, proponowane do realizacji z poziomu krajowego w ramach Kontraktu Terytorialnego to: ciąg dalszy autostrady A1 z Pyrzowic do granicy województwa, dokończenie budowy S69 z Bielska Białej do Zwardonia, budowa drogi S11 z Katowic do Lublińca i budowa przedłużenia Drogowej Trasy Średnicowej na wschód, w stronę Sosnowca i Dąbrowy Górniczej. Województwo śląskie proponuje także powrót do koncepcji nowej drogi ekspresowej S46 (tzw Trakt Staropolski), przecinającej południe kraju, od granicy czeskiej w Kudowie Zdroju przez Opole, Częstochowę, Kielce i Lublin do Włodawy na granicy z Białorusią. W ramach tego Kontraktu miałoby zostać wybudowane również kilka obwodnic miast, leżących przy drodze krajowej 78 (Poręba i Zawiercie, Kroczyce i Pradła oraz Szczekociny i Goleniowy) a także obwodnica Raciborza na DK 45.

Projekty drogowe stanowią również ważną część Strategii dla Rozwoju Polski Południowej, którą przyjęły wspólnie i zaproponowały rządowi jako strategie ponadregionalną sejmiki województw: śląskiego i małopolskiego – powiedziała dyrektor Wydziału Komunikacji i Transportu Urzędu Marszałkowskiego Ewa Mucha. W obszarze drogowym dla obu województw najważniejsze znaczenie mają: budowa drogi S1 od węzła Kosztowy II w Mysłowicach do węzła Suchy Potok w Bielsku Białej wraz z obwodnicą Oświęcimia, Beskidzka Droga Integracyjna z Głogoczowa (Krakowa) do Bielska Białej o parametrach drogi ekspresowej zamiast obecnej DK52 i podniesienie standardu drogi krajowej 94 z Krakowa do Bytomia, w ten sposób, by na całym przebiegu była to droga o przekroju dwujezdniowym dwupasowym.
Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na autostradzie A1 Utrudnienia na autostradzie A4 Jak dojadę - Kraków