1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Obwodnica Aglomeracji Wrocławskiej połączy autostradę A4 z ekspresową S5

Obwodnica Aglomeracji Wrocławskiej połączy autostradę A4 z ekspresową S5

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2013-02-12
Obwodnica Aglomeracji Wrocławskiej połączy autostradę A4 z ekspresową S5
Dolnośląscy drogowcy przymierzają się do połączenia autostrady A4 z drogą
ekspresową S5. Planowane połączenie będzie nową drogą wojewódzką stanowiącą część zachodnią odcinka Obwodnicy Aglomeracji Wrocław. Inwestycję podzielono na cztery odcinki, tak by niezależnie od siebie realizować prace.W ramach I odcinka trwa budowa nowego mostu na Odrze w Brzegu
Dolnym. Odcinki II, III, IV są na etapie wstępnych prac przedprojektowych,
które mają być zakończone uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
W ramach inwestycji realizowanej przez Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei powstanie nowa droga wojewódzka spinająca dwie ważne arteriie drogowe w kraju: autostradę A4 i drogę ekspresową S5. W ramach inwestycji powstanie jezdna o szerokości 7 metrów wraz z ciągiem pieszo-rowerowym o szerokości 3,5m.

Inwestycję podzielono na cztery odcinki:

ODCINEK  I – od drogi krajowej nr 94 do drogi woj. nr 340

Wykonawcą prac jest Skanska. Prace wyniosą 138 mln zł. W ramach tego zadania zostaną wybudowane dwa mosty. Jeden na Odrze, a drugi na rzece  Jeziorce oraz drogi dojazdowe do mostu na Odrze od strony lewobrzeżnej Odry:  od drogi lokalnej wychodzącej z miejscowości Głoska w kierunku północnym i po  prawej stronie Odry – do drogi wojewódzkiej nr 341. Prace potrwają do października 2013 roku.

ODCINEK II – od autostrady A4 do drogi krajowej nr 94.

Prace nad tym odcinkiem znajdują się na etapie wstępnych prac przedprojektowych, przy czym analiza wariantów została już zakończona i  obecnie został złożony wniosek o uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Wszystkie rozpatrywane warianty przebiegały przez tereny cenne przyrodniczo, przecinały stanowiska archeologiczne i każdy przecinał
pole bitwy pod Lutynią z 1757roku.

Wybrany do dalszych opracowań wariant rozpoczyna się na A4 w węźle Kąty Wrocławskie i kończy w Błoniach z wpięciem do DK 94. Długość tej trasy wynosi 16,6km.

ODCINEK III – od drogi wojewódzkiej nr 340 w m. Bukowice do drogi ekspresowej S5 – obwodnica Żmigrodu  - długość 20,8 km

Na trasie projektowanego odcinka przewidziano budowę estakady długości 250m, którą trasa będzie przebiegała nad doliną w rejonie miejscowości Godzięcin, oraz dwóch mostów. Pierwszy o długości 30m zlokalizowany będzie nad rzeką Jastrząbką, drugi nad rzeką Krępą o długości 35m.

ODCINEK IV – odcinek od drogi wojewódzkiej nr 340 do drogi ekspresowej S5 – obwodnica Trzebnicy – długość  21,8km – częściowo po śladzie DW 340  wraz z obejściami miejscowości Bukowice, Rościsławice, Wilczyn, Oborniki Śląskie, Droszów.

Wybrany wariant będzie wymagał budowy estakady o długości ok. 250m w obrębie obejścia Obornik Śląskich, oraz wiaduktu o długości ok.20m w obrębie obejścia miejscowości Bukowice.

Odcinki II, III, IV są na etapie wstępnych prac przedprojektowych, które mają być zakończone uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

 
Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na autostradzie A4 Utrudnienia na drodze S5