Obwodnica Aglomeracji Wrocławskiej połączy autostradę A4 z ekspresową S5
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2013-02-12
Dolnośląscy drogowcy przymierzają się do połączenia autostrady A4 z drogą
ekspresową S5. Planowane połączenie będzie nową drogą wojewódzką stanowiącą część zachodnią odcinka Obwodnicy Aglomeracji Wrocław. Inwestycję podzielono na cztery odcinki, tak by niezależnie od siebie realizować prace.W ramach I odcinka trwa budowa nowego mostu na Odrze w Brzegu
Dolnym. Odcinki II, III, IV są na etapie wstępnych prac przedprojektowych,
które mają być zakończone uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
ekspresową S5. Planowane połączenie będzie nową drogą wojewódzką stanowiącą część zachodnią odcinka Obwodnicy Aglomeracji Wrocław. Inwestycję podzielono na cztery odcinki, tak by niezależnie od siebie realizować prace.W ramach I odcinka trwa budowa nowego mostu na Odrze w Brzegu
Dolnym. Odcinki II, III, IV są na etapie wstępnych prac przedprojektowych,
które mają być zakończone uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
W ramach inwestycji realizowanej przez Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei powstanie nowa droga wojewódzka spinająca dwie ważne arteriie drogowe w kraju: autostradę A4 i drogę ekspresową S5. W ramach inwestycji powstanie jezdna o szerokości 7 metrów wraz z ciągiem pieszo-rowerowym o szerokości 3,5m.
Inwestycję podzielono na cztery odcinki:
ODCINEK I – od drogi krajowej nr 94 do drogi woj. nr 340
Wykonawcą prac jest Skanska. Prace wyniosą 138 mln zł. W ramach tego zadania zostaną wybudowane dwa mosty. Jeden na Odrze, a drugi na rzece Jeziorce oraz drogi dojazdowe do mostu na Odrze od strony lewobrzeżnej Odry: od drogi lokalnej wychodzącej z miejscowości Głoska w kierunku północnym i po prawej stronie Odry – do drogi wojewódzkiej nr 341. Prace potrwają do października 2013 roku.
ODCINEK II – od autostrady A4 do drogi krajowej nr 94.
Prace nad tym odcinkiem znajdują się na etapie wstępnych prac przedprojektowych, przy czym analiza wariantów została już zakończona i obecnie został złożony wniosek o uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Wszystkie rozpatrywane warianty przebiegały przez tereny cenne przyrodniczo, przecinały stanowiska archeologiczne i każdy przecinał
pole bitwy pod Lutynią z 1757roku.
Wybrany do dalszych opracowań wariant rozpoczyna się na A4 w węźle Kąty Wrocławskie i kończy w Błoniach z wpięciem do DK 94. Długość tej trasy wynosi 16,6km.
ODCINEK III – od drogi wojewódzkiej nr 340 w m. Bukowice do drogi ekspresowej S5 – obwodnica Żmigrodu - długość 20,8 km
Na trasie projektowanego odcinka przewidziano budowę estakady długości 250m, którą trasa będzie przebiegała nad doliną w rejonie miejscowości Godzięcin, oraz dwóch mostów. Pierwszy o długości 30m zlokalizowany będzie nad rzeką Jastrząbką, drugi nad rzeką Krępą o długości 35m.
ODCINEK IV – odcinek od drogi wojewódzkiej nr 340 do drogi ekspresowej S5 – obwodnica Trzebnicy – długość 21,8km – częściowo po śladzie DW 340 wraz z obejściami miejscowości Bukowice, Rościsławice, Wilczyn, Oborniki Śląskie, Droszów.
Wybrany wariant będzie wymagał budowy estakady o długości ok. 250m w obrębie obejścia Obornik Śląskich, oraz wiaduktu o długości ok.20m w obrębie obejścia miejscowości Bukowice.
Odcinki II, III, IV są na etapie wstępnych prac przedprojektowych, które mają być zakończone uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Inwestycję podzielono na cztery odcinki:
ODCINEK I – od drogi krajowej nr 94 do drogi woj. nr 340
Wykonawcą prac jest Skanska. Prace wyniosą 138 mln zł. W ramach tego zadania zostaną wybudowane dwa mosty. Jeden na Odrze, a drugi na rzece Jeziorce oraz drogi dojazdowe do mostu na Odrze od strony lewobrzeżnej Odry: od drogi lokalnej wychodzącej z miejscowości Głoska w kierunku północnym i po prawej stronie Odry – do drogi wojewódzkiej nr 341. Prace potrwają do października 2013 roku.
ODCINEK II – od autostrady A4 do drogi krajowej nr 94.
Prace nad tym odcinkiem znajdują się na etapie wstępnych prac przedprojektowych, przy czym analiza wariantów została już zakończona i obecnie został złożony wniosek o uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Wszystkie rozpatrywane warianty przebiegały przez tereny cenne przyrodniczo, przecinały stanowiska archeologiczne i każdy przecinał
pole bitwy pod Lutynią z 1757roku.
Wybrany do dalszych opracowań wariant rozpoczyna się na A4 w węźle Kąty Wrocławskie i kończy w Błoniach z wpięciem do DK 94. Długość tej trasy wynosi 16,6km.
ODCINEK III – od drogi wojewódzkiej nr 340 w m. Bukowice do drogi ekspresowej S5 – obwodnica Żmigrodu - długość 20,8 km
Na trasie projektowanego odcinka przewidziano budowę estakady długości 250m, którą trasa będzie przebiegała nad doliną w rejonie miejscowości Godzięcin, oraz dwóch mostów. Pierwszy o długości 30m zlokalizowany będzie nad rzeką Jastrząbką, drugi nad rzeką Krępą o długości 35m.
ODCINEK IV – odcinek od drogi wojewódzkiej nr 340 do drogi ekspresowej S5 – obwodnica Trzebnicy – długość 21,8km – częściowo po śladzie DW 340 wraz z obejściami miejscowości Bukowice, Rościsławice, Wilczyn, Oborniki Śląskie, Droszów.
Wybrany wariant będzie wymagał budowy estakady o długości ok. 250m w obrębie obejścia Obornik Śląskich, oraz wiaduktu o długości ok.20m w obrębie obejścia miejscowości Bukowice.
Odcinki II, III, IV są na etapie wstępnych prac przedprojektowych, które mają być zakończone uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.