1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Koniec prac na S8 odcinek Złoczew - Sieradz

Koniec prac na S8 odcinek Złoczew - Sieradz

  1. conadrogach.pl
  2. Strabag
  3. 2014-08-27
Koniec prac na S8 odcinek Złoczew - Sieradz
Droga ekspresowa S8 Złoczew - Sieradz, obwodnica Łodzi, fot. Strabag
Zakończyła się budowa odcinka drogi ekspresowej S8 od Węzła Złoczew do Węzła Sieradz Południe. Budowa prowadzona była przez 2,5 roku przez konsorcjum spółek STRABAG i Heilit+Woerner. Kosztowała 739 mln złotych brutto
i współfinansowana była z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Do jej wykonania w czasie najintensywniejszych robót zatrudnionych zostało około 800 pracowników i ponad 50 firm podwykonawczych.
W ramach inwestycji pomiędzy Złoczewem, a Sieradzem  powstała 19,6-kilometrowa droga krajowa o parametrach drogi ekspresowej S8, zrealizowana w technologii betonowej, dwujezdniowa po dwa pasy ruchu w każdą stronę, o szerokości 3,5 metra każdy z 2,5-metrowym pasem awaryjnym. Inwestycja obejmowała budowę węzła drogowego „Sieradz Południe” z przebudową istniejącej infrastruktury technicznej, w tym cieków naturalnych oraz urządzeń wodnych, linii elektroenergetycznych, telekomunikacyjnych i sieci wodociągowej. Powstało również 18 obiektów mostowych o łącznej długości 888,35 mb i powierzchni 19.264 mkw., w tym 64 przepusty, przejścia dla dużych i małych zwierząt oraz kładka dla pieszych.

Prace wykończeniowe objęły budowę MOP „Dąbrowa Wielka” z infrastrukturą techniczną, urządzeń bezpieczeństwa ruchu, w tym barier ochronnych, oznakowania poziomego i pionowego, zjazdów i przejazdów awaryjnych, ogrodzenia drogi oraz budowę oświetlenia na węzłach i na części dróg poprzecznych.

Projekt dostosowany został do najwyższych norm środowiskowych. W ramach prac zostały wykonane podziemne i naziemne zbiorniki retencyjne, pompownie ścieków deszczowych i system urządzeń podczyszczających. Na blisko 11 km drogi ekspresowej S8 powstało 62 tys. mkw. ekranów akustycznych, mających chronić otoczenie przed hałasem generowanym przez duże natężenie ruchu. Zostały zamontowane także bariery energochłonne i osłony przeciwolśnieniowe.

- Z satysfakcją zakończyliśmy prace na budowanym przez nas odcinku drogi S8, byliśmy bowiem mocno skupieni na realizacji i terminie przekazania obwodnicy. Kierowcy długo czekali na usprawnienie komunikacji w okolicach Łodzi i mam nadzieję, że po uruchomieniu nowo wybudowanych odcinków ich codzienne życie stanie się nieco łatwiejsze. Dobrą informacją jest, że już za niespełna trzy miesiące kierowcy będą mogli bezpiecznie przejechać już aż z Wrocławia do Sieradza – mówi Wojciech Trojanowski, Członek Zarządu STRABAG Sp. z o. o.

Realizowane na terenie województwa łódzkiego 9 odcinków drogi ekspresowej S8 pozwoli na szybki przejazd m.in. pomiędzy Łodzią, Łaskiem, Zduńską Wolą, Sieradzem, Złoczewem i Walichnowami. Natomiast cały projekt dotyczący budowy drogi ekspresowej S8 ma w przyszłości pozwolić na szybkie i komfortowe połączenie z Wrocławia do Białegostoku.

Budowa drogi ekspresowej S8 Złoczew - Sieradz w liczbach:

Branża mostowa
•    Beton: 76 850 m3  przywiezione w 8.945 betonowozach
•    Stal zbrojeniowa: 9 100 ton
•    Stal sprężająca: 3 666 ton

Branża drogowa
•    Wykop: 269 tys. m3
•    Nasyp: 2,9 mln m3
•    Nawierzchnia betonowa i podbudowa z chudego betonu : 195 tys. m3
•    Nawierzchnia bitumiczna: 67 tys. ton
•    Kruszywa użyte do wykonania podbudów, warstwy mrozoochronnej i materacy : ok. 1,0 mln ton
Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S8 Jak dojadę - Wrocław Jak dojadę - Łask