Będzie tunel pod torami w Warszawie Międzylesiu
- conadrogach.pl
- UM Warszawa
- 2015-02-27
Utrudnienia - realizacja inwestycji.
W piątek, 27 lutego, wieczorem rozpocznie się przebudowa warszawskich ulic m.in. Zwoleńskiej, Mrówczej i Żegańskiej związana z budową tunelu pod torami kolejowymi w Międzylesiu. Kierowcy zyskają bezkolizyjny przejazd przez tory. Wszystkie prace mają się zakończyć w listopadzie 2016 r., ich koszt to 87 mln zł.
W piątek, 27 lutego, wieczorem (ok. godz. 22.00) wprowadzone zostaną pierwsze zmiany w ruchu drogowym związane z budową tunelu i ulic prowadzących do niego. Zamknięty zostanie fragment ul. Zwoleńskiej od Rogatkowej do Patriotów oraz ul. Mrówcza na długości ok. 150 m po obydwu stronach skrzyżowania ze Zwoleńską (nieprzejezdne będzie także samo skrzyżowanie). Możliwy będzie ruch pieszych i dojazd do posesji. To zamknięcie pozwoli drogowcom na budowę instalacji podziemnych - kanalizacji, wodociągów, sieci gazowej i teletechnicznej oraz nowego skrzyżowania i odcinków ulic. Te prace potrwają do końca roku.
Objazd zamkniętej ul. Zwoleńskiej prowadzi ulicami Trakt Lubelski, Lucerny i Patriotów. Natomiast wyłączony fragment ul. Mrówczej można ominąć ul. Patriotów i Odeską (na ul. Odeskiej będzie ruch jednokierunkowy – na zachód od ul. Patriotów); w drugą stronę ulicą bez nazwy leżącą na południe od ul. Odeskiej (także ruch jednokierunkowy – w stronę ul. Patriotów). Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała do końca roku. Rozpoczęcie kolejnego etapu robót, który obejmie ul. Żegańską od ul. Patriotów do M. Pożaryskiego, zaplanowane jest na kwiecień.
Obecnie przejazd przez tory kolejowe przy stacji Warszawa Międzylesie jest prawdziwą zmorą kierowców – w godzinach szczytu komunikacyjnego zapory opadają co ok. 10 min. (mniej więcej z taką częstotliwością jeżdżą pociągi) i wtedy trudno poruszać się po okolicznych ulicach. Samochody oczekujące na otwarcie szlabanów skutecznie blokują ruch. Dlatego wybudowany zostanie 80-metrowy tunel po torami, który będzie na północ od przejazdu kolejowego.
Na miejscu inwestycji przy ul. Mrówczej wykarczowane zostały już drzewa i wyburzona część zabudowań. Powstaną dwa nowe ronda na skrzyżowaniu ulic Zwoleńskiej i Mrówczej oraz Żegańskiej i Dworcowej, natomiast rondo przy ul. M. Pożaryskiego zostanie przebudowane. Nowe odcinki ulic Zwoleńskiej i Żegańskiej będą usytuowane na północ od przejazdu przez tory kolejowe, natomiast istniejący fragment ul. Zwoleńskiej od Mrówczej do Patriotów oraz ul. Żegańskiej od Dworcowej do K. Szpotańskiego będą służyły jako drogi lokalne.
Objazd zamkniętej ul. Zwoleńskiej prowadzi ulicami Trakt Lubelski, Lucerny i Patriotów. Natomiast wyłączony fragment ul. Mrówczej można ominąć ul. Patriotów i Odeską (na ul. Odeskiej będzie ruch jednokierunkowy – na zachód od ul. Patriotów); w drugą stronę ulicą bez nazwy leżącą na południe od ul. Odeskiej (także ruch jednokierunkowy – w stronę ul. Patriotów). Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała do końca roku. Rozpoczęcie kolejnego etapu robót, który obejmie ul. Żegańską od ul. Patriotów do M. Pożaryskiego, zaplanowane jest na kwiecień.
Obecnie przejazd przez tory kolejowe przy stacji Warszawa Międzylesie jest prawdziwą zmorą kierowców – w godzinach szczytu komunikacyjnego zapory opadają co ok. 10 min. (mniej więcej z taką częstotliwością jeżdżą pociągi) i wtedy trudno poruszać się po okolicznych ulicach. Samochody oczekujące na otwarcie szlabanów skutecznie blokują ruch. Dlatego wybudowany zostanie 80-metrowy tunel po torami, który będzie na północ od przejazdu kolejowego.
Na miejscu inwestycji przy ul. Mrówczej wykarczowane zostały już drzewa i wyburzona część zabudowań. Powstaną dwa nowe ronda na skrzyżowaniu ulic Zwoleńskiej i Mrówczej oraz Żegańskiej i Dworcowej, natomiast rondo przy ul. M. Pożaryskiego zostanie przebudowane. Nowe odcinki ulic Zwoleńskiej i Żegańskiej będą usytuowane na północ od przejazdu przez tory kolejowe, natomiast istniejący fragment ul. Zwoleńskiej od Mrówczej do Patriotów oraz ul. Żegańskiej od Dworcowej do K. Szpotańskiego będą służyły jako drogi lokalne.