• Facebook - conadrogach
Praca wre przy przebudowie ulic Marsa i Żołnierskiej w Warszawie
Rośnie kolejny odcinek Trasy Siekierkowskiej w Warszawie. Drogowcy przebudowują ul. Marsa i Żołnierską. Zdjęcia: UM Warszawa

Trwa przebudowa ulic Marsa i Żołnierskiej. To obecnie największa inwestycja drogowa w Warszawie. Wzdłuż ulicy Marsa widać już stalową konstrukcję 600 m estakady, która bezkolizyjnie przeprowadzi ruch drogowy w kierunku wyjazdu z miasta. Są także nowe jezdnie, powstaje nowy wiadukt ul. Żołnierskiej nad torami kolejowymi i ul. Strażacką.

Przebudowywany odcinek ulic Marsa i Żołnierskiej będzie stanowił przedłużenie Trasy Siekierkowskiej do granicy miasta - od węzła trasy z ul. Płowiecką i Marsa (czyli Ronda I. Mościckiego) do wybudowanego przez samorząd województwa mazowieckiego dwujezdniowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 631 (za granicą Warszawy). Nowa droga znacznie poprawi połączenie z dzielnicą Rembertów i wyjazd z miasta w kierunku podwarszawskich gmin Ząbki, Zielonka, Marki, Kobyłka, Sulejówek.

Przebudowana została już m.in. ul. Rekrucka oraz Marsa po wschodniej stronie skrzyżowania z ul. Żołnierską, ul. Czwartaków, odcinki zachodniej i wschodniej jezdni ul. Żołnierskiej. Gotowe są podpory wiaduktu nad torami kolejowymi, estakady Marsa/Żołnierska, kładki pieszo-rowerowej, wiaduktu nad ul. Strażacką. Trwa montaż stalowych konstrukcji obiektów – estakady, kładki oraz budowa chodników i dróg rowerowych, przejść dla zwierząt a także roboty przy instalacjach podziemnych.

Przebudowa ul. Marsa i Żołnierskiej w ramach Trasy Siekierkowskiej

Przebudowa ul. Marsa i Żołnierskiej w ramach Trasy Siekierkowskiej. Zdjęcia: UM Warszawa

Wykonawcą przebudowy jest wybrana w przetargu firma Metrostav a.s. Czas realizacji kontraktu to 30 miesięcy, a koszt blisko 155 mln zł. Przebudowane będą ulice Marsa i Żołnierska na odcinku 4,8 km od ul. Naddnieprzańskiej. Zakres prac jest duży, to m.in. budowa wiaduktów nad skrzyżowaniami, całkowita przebudowa obecnych jezdni, wyburzenie i budowa nowych wiaduktów nad torami kolejowymi, budowa chodników i dróg rowerowych. Inwestycja obejmuje:

  • budowę dwóch wiaduktów jezdni głównych ul. Marsa o długości ok. 200 m nad torami linii kolejowej Warszawa- Dorohusk,
  • budowę estakady o długości ok. 600 m prowadzącej ruch w stronę granicy miasta nad skrzyżowaniami ul. Marsa z ulicami Chełmżyńską i Okularową oraz Żołnierską i Rekrucką,
  • budowę kładki dla pieszych i rowerzystów (z dwiema pochylniami i dwoma ciągami schodów) nad ul. Żołnierską na wysokości osiedla Wygoda,
  • rozbiórkę wiaduktów z przełomu lat 70. i 80. i budowę dwóch nowych o długości ok. 100 m na ul. Żołnierskiej nad torami linii kolejowej Warszawa- Terespol,
  • przebudowę węzła na skrzyżowaniu ul. Żołnierskiej z ul. Strażacką z wiaduktami o długości ok. 60 m.,
  • budowę dwóch wiaduktów nad skrzyżowaniem ul. Żołnierskiej z ul. Czwartaków o długości ok. 70 m,
  • budowę drugiej jezdni ul. Żołnierskiej od ul. Strażackiej do granic miasta,
  • budowę po wschodniej stronie ul. Żołnierskiej ciągu pieszo-rowerowego o szerokości 4 m,
  • przebudowę instalacji podziemnych.

Warszawa: Przetarg na estakadę w ciągu Żołnierskiej i Marsa

ZOBACZ PODOBNE

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
/ Zarejestruj się
Twój komentarz: