• Facebook - conadrogach
Przebudowa autostrady A6: Jedną jezdnią Szczecin Dąbie – Rzęśnica
Przebudowa autostrady A6 Szczecin Dąbie – węzeł Rzęśnica zakończy się wiosną 2020 r. Zdjęcia: conadrogach.pl

Na odcinku autostrady A6 węzeł Szczecin Dąbie – węzeł Rzęśnica od minionego weekendu obowiązuje nowa organizacja ruchu. Z powodu przebudowy trasy jezdnia północna A6 (w stronę Szczecina) została zamknięta, a ruch pojazdów odbywa się już jezdnią w kierunku Świnoujścia w dwóch kierunkach.

Kierowcy jadący autostradą A6 od strony Świnoujścia na węźle Rzęśnica muszą zjechać na łącznicę relacji Świnoujście – DW142. Na tym odcinku będzie obowiązuje ograniczenie prędkości do 70 km/h i zakaz wyprzedzania. Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała do czerwca 2018 roku, zgodnie z zapisami kontraktu na czas wakacji mają być dostępne dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Po wakacjach wykonawca rozpocznie przebudowę drugiej jezdni.

 

Utrudnienia na autostradzie A6

Utrudnienia w związku z przebudową autostrady A6. Zdjęcia: GDDKIA

 

Obecnie na zamkniętej dla ruchu jezdni północnej autostrady A6 wykonawca prowadzi rozbiórkę poniemieckiej nawierzchni betonowej. W pierwszym etapie stary beton jest łamany na mniejsze fragmenty. Prace te wykonuje specjalistyczna samojezdna niszczarka posiadająca 12 młotów, każdy o wadze 550-800 kg, które są podnoszone na wysokość 1,5 m. Następnie te fragmenty będą wywożone do zainstalowanej na placu budowy kruszarki i kruszone na mniejsze, odpowiednio dobrane frakcje. Uzyskany materiał posłuży do wykonania podbudowy, na której zostanie wykonana nowa nawierzchnia bitumiczna.

– Choć stara nawierzchnia jest nierówna i mocno wyeksploatowana, to sam beton z którego jest wykonana to materiał dobrej jakości – mówi Łukasz Lendner Dyrektor GDDKiA O/Szczecin. Dzięki ponownemu wykorzystaniu tego betonu nie ma potrzeby dowożenia na plac budowy wielu ton nowego kruszywa. Jest to z korzyść dla środowiska, kierowców i mniejsze zużycie pozostałych dróg z powodu przewozu ciężkich ładunków.

Cała inwestycja obejmuje przebudowę jezdni autostrady A6 na odcinku 3,5 km od węzła Szczecin Dąbie do węzła Rzęśnica. Droga posiada na tym odcinku znajdującą się w złym stanie nawierzchnię betonową, która powstała w latach 30 XX wieku. Jest to ostatni fragment autostrady z przedwojenną nawierzchnią, który pozostał jeszcze do przebudowy. Zakres prac obejmuję przede wszystkim całkowitą wymianę nawierzchni z betonowej na bitumiczną. Jezdnie zostaną również poszerzone o pas awaryjny. Beton ze starej nawierzchni zostanie po przekruszeniu wykorzystany jako podbudowa. Autostrada zostanie również odgrodzona od otaczającego terenu siatkami. Zostanie wykonany również jeden zupełnie nowy obiekt inżynierski - duże górne przejście dla zwierząt, które powstanie przed węzłem Rzęśnica (patrząc od strony Szczecina).

Inwestycję realizuje firma Energopol Szczecin S. A., jej zakończenie powinno nastąpić wiosną 2020 roku.

 

ZOBACZ PODOBNE

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
/ Zarejestruj się
Twój komentarz: