1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Przebudowa DW222 i 229. Będzie lepsze połączenie z autostradą A1

Przebudowa DW222 i 229. Będzie lepsze połączenie z autostradą A1

  1. A.K.
  2. conadrogach.pl
  3. 2016-02-14
Przebudowa DW222 i 229. Będzie lepsze połączenie z autostradą A1
Do końca maja 2017 r. rozbudowane zostaną DW222 i 229 na odcinku od Starogardu Gdańskiego przez Jabłowo do węzła autostrady A1. Zdjęcia: Skanska
W połowie 2017 roku Starogard Gdański i całe Kociewie zyskają lepsze połączenie z autostradą A1. Blisko 8,5 km nowej drogi, chodniki, ścieżki rowerowe, przebudowane skrzyżowania i rondo – to tylko niektóre z korzyści jakie przyniesie realizacja podpisanej umowy na przebudowę odcinka dróg wojewódzkich nr 222 i 229.

Zgodnie z zawartym pomiędzy inwestorem - Zarządem Dróg Wojewódzkich w Gdańsku, a generalnym wykonawcą, firmą Skanska kontraktem, do końca maja przyszłego roku rozbudowane zostaną DW222 i 229 na odcinku od Starogardu Gdańskiego przez Jabłowo do węzła autostrady A1. Wartość przedsięwzięcia opiewa na blisko 26 mln zł netto.

Od Starogardu Gdańskiego do węzła autostrady A1

Zakres prac budowlanych obejmie dwa odcinki dróg o łącznej długości blisko 8,5 km. - W ramach inwestycji rozbudowana zostanie DW222 na odcinku od ronda im. NSZZ „Solidarność” w Starogardzie Gdańskim do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 229 w Jabłowie. W przypadku DW229 będzie to odcinek od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 222 w Jabłowie do węzła „Pelplin” autostrady A1 – wyjaśnia Krzysztof Mikiciuk, Menadżer Projektu, Skanska. Zgodnie z założeniami projektu, w Starogardzie poszerzona do 7 metrów zostanie wylotowa ulica w stronę Skórcza. Ponadto powstaną nowe chodniki i ścieżki rowerowe o łącznej szerokości 2,5 m. Kompleksowej przebudowie ulegną także trzy skrzyżowania, przy których powstaną dodatkowe pasy skrętu w lewo. Skrzyżowanie dróg wojewódzkich nr 222 i 229 w Jabłowie zastąpi rondo. - Wzmocniona zostanie również istniejąca konstrukcja nawierzchni. Dzięki temu nośność drogi zostanie podniesiona do 115 kN/oś zgodnie ze standardami występującymi w UE - mówi Mikiciuk. Projekt przewiduje również budowę zatok autobusowych, przebudowę nawierzchni na przejeździe kolejowym, budowę i przebudowę przepustów, zjazdów i kanalizacji deszczowej wraz z elementami odwodnienia drogi. Inwestycja swoim zakresem obejmie także budowę kładki pieszo-rowerowej na rzece Węgiermuca, budowę oświetlenia w obszarach zabudowanych, budowę sygnalizacji świetlnych w Jabłowie i w Lipinkach Szlacheckich oraz przebudowę sieci teletechnicznej.

- Prace budowlane będą prowadzone etapami, tak aby powodowały jak najmniej niedogodności dla kierowców – mówi Krzysztof Mikiciuk. Budowa rozpocznie się od wycinki drzew i odhumusowania terenu. Następnie prowadzone będą roboty związane z przebudową kolizji z siecią uzbrojenia podziemnego. Kolejne części prac obejmą wzmocnienie gruntu w obrębie nowoprojektowanego ronda na skrzyżowaniu DW222 i 229, rozbiórki nawierzchni i wykonanie kanalizacji deszczowej. Po tym Skanska przystąpi do kolejnych etapów związanych już z wykonaniem nowych konstrukcji nawierzchni dróg.

Dzięki realizacji projektu nie tylko Starogard, ale całe Kociewie uzyska lepsze połączenie z autostradą A1. Nowa infrastruktura znacząco poprawi jakość i bezpieczeństwo poruszania się kierowców. W samym Starogardzie wpłynie zarówno na komfort jak i jakość życia mieszkańców. Korzyści będzie jednak więcej. Bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów na tych odcinkach zapewnią nowe chodniki, ścieżki rowerowe, bariery ochronne, elementy oznakowania pionowego i poziomego, ogrodzenie jezdni oraz oświetlenie drogowe.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze 222 Utrudnienia na drodze 229 Jak dojadę - Starogard Gdański