• Facebook - conadrogach
Realizacja S61 Kolno – Stawiski od 288 do 467 mln zł
Od 288 do 467 mln zł to zakres cenowy ofert w przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S61 Kolno - Stawiski. O realizację stara się osiem firm i konsorcjów. Mapa: GDDKIA

Ośmiu wykonawców konkuruje w przetargu na projekt i budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej S61 Kolno – Stawiski na Podlasiu. Od 288 milionów złotych do przeszło 467 mln. zł – tak różne oferty wpłynęły w przetargu dla tego 16,5-kilometrowego odcinka trasy via Baltica.

Najtańszą ofertę – 288,32 mln zł - przygotowało konsorcjum Strabag Sp. z o.o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. Zaraz za nią uplasował się Budimex SA z ofertą - 288, 55 mln. zł. Zdecydowanie najwięcej za wykonanie zadania zażądało konsorcjum PBDiM z Mińska Mazowieckiego i firmy Planeta Sp. z o.o. z Warszawy – 467 mln. zł.

- Był to pierwszy przetarg w nowej formule, gdzie cena stanowi 60 punktów, a pozostałych 40 zdobywa się spełniając tzw. kryteria pozacenowe (jakościowe). Okazało się, że czas realizacji wszyscy oferenci zaproponowali najkrótszy (31 miesięcy bez okresów zimowych), wszyscy uczestnicy przedstawili też najkorzystniejsze właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni czy te dotyczące jej równości podłużnej. Po zbadaniu ofert i ich ocenie – w najkrótszym możliwym terminie - zostanie wybrana oferta najkorzystniejsza.

Podpisanie umowy z wybranym wykonawcą planowane jest w tym roku. Jednak jak informuje GDDKIA, ostateczny termin uzależniony jest od czasu trwania procedur odwoławczych, czasu na kontrolę uprzednią Prezesa Zamówień Publicznych, wreszcie przygotowania i uzgodnienia gwarancji należytego wykonania z wybranym wykonawcą.

Droga ekspresowa S61 Kolno - Szczuczyn

Odcinek drogi ekspresowej S61 Kolno – Stawiski jest częścią inwestycji polegającej na budowie ekspresówki S61 do Szczuczyna. Zadanie obejmuje odcinki S61 na północ od Łomży: od węzła Kolno do Stawisk (16,4 km) i od Stawisk do Szczuczyna (18 km). W ramach 34-kilometrowej inwestycji powstanie m.in. kluczowy węzeł w Kolnie, do którego zostanie podłączona planowana obwodnica Łomży, a także druga jezdnia istniejącej obwodnicy Stawisk. Trasa będzie dwujezdniową drogą budowaną prawie w całości po nowym śladzie. Jej nośność będzie wynosiła 115 kN/oś, a prędkość projektowa 110 km/h. W ramach inwestycji powstanie infrastruktura towarzysząca – obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Via Baltica

Droga ekspresowa S61 jest częścią trasy Via Baltica w ciągu międzynarodowej drogi E67. Biegnie ona z Polski przez Litwę i Łotwę do Estonii łącząc kraje bałtyckie.

 

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

warszawiak
2017-05-19 01:48
@Scyzor: Właśnie, że nie. Druga jezdnia będzie. Parę lat po wybudowaniu pierwszej ma być budowana druga jezdnia obwodnicy Stawisk, co wynika wyraźnie z artykułu. A na zbudowanie drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna, gdzie pierwszą jezdnię (i to bez pobocza!!!) oddano do ruchu 1,5 roku temu został już nawet wybrany wykonawca.
Scyzor
2017-05-18 22:26
To dlatego ze drugiej nie będzie, a mówią ze kiedyś będzie żeby konfidencyja sie nie unosiła.
warszawiak
2017-05-18 22:06
Kolego, Twój ostatni post jest trochę nie na temat. Ja nie jestem ani obrońcą obecnej władzy, ani poprzedniej, (zresztą najwięcej durnot drogowych występuje niezależnie od aktualnej opcji rządzącej), ale czy uważasz, że opisywany w tym artykule przetarg to pic na wodę i do realizacji budowy drogi nie dojdzie? I czy naprawdę uważasz, że jak najpierw buduje się jedną jezdnię ekspresówki (lub każdej innej drogi), a za parę lat drugą, (co zawsze per saldo będzie drożej), zamiast budować od razu obie równocześnie, to wszystko jest ok?
kolega
2017-05-18 18:21
Wiesz poprzednia władza mogła się szczycić że zrobiła obwodnice teraz druga władza też będzie mogła się cieszyć ile to obwodnic nie zrobili :)
warszawiak
2017-05-16 15:50
Po raz nie wiem który wskazuję głupotę decydentów drogowych. Jak długo jeszcze będzie bardzo często wybierany wariant per saldo droższy i dużo bardziej uciążliwy dla kierowców? Chodzi o otwartą ok. 3,5 roku temu obwodnicę Stawisk i ok. 1,5 roku temu obwodnicę Szczuczyna. Dlaczego do licha ciężkiego nie wykonano tam od razu dwóch jezdni? Po raz n-ty powtarzam: zaiste mózg urzędasa różni się od mózgu normalnego człowieka.

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
/ Zarejestruj się
Twój komentarz: