• Facebook - conadrogach
Rok 2016 na Warmii i Mazurach pod znakiem budowy dróg S7, S51 i obwodnicy Olsztyna
Budowa drogi ekspresowej S7 w woj. warmińsko-mazurskim. Zdjęcia: Budimex

W 2016 roku w woj. warmińsko-mazurskim w budowie znajdowało się 108,4 km dróg o wartości 4,5 mld zł. W trakcie postępowań przetargowych było 152 km, na etapie przygotowania dokumentacji 32,4 km. Najważniejszymi inwestycjami minionego roku była budowa dróg ekspresowych S7 i S51 oraz obwodnicy Olsztyna.

W 2016 r. kontynuowano prace na kontraktach zawartych w latach 2014–15 oraz rozpoczęto prace na drugim odcinku obwodnicy Olsztyna. Są to następujące odcinki:

  • S7 Miłomłyn – Ostróda Północ/9,2km/292,3 mln zł
  • S7 Nidzica Północ - Nidzica Południe /9,1km/229,4 mln zł
  • S7 Nidzica Południe – Napierki/13,6km/263,1 mln zł
  • S51 Olsztyn – Olsztynek/13,3km/394,8 mln zł
  • S7 Ostróda Południe – Rychnowo/8,8km/299,2 mln zł
  • S7 Rychnowo – Olsztynek/11,3km/388,5 mln zł
  • S7 Ostróda Płn. – Ostróda Płd. wraz z obwodnicą Ostródy w ciągu dk 16/18,4 km/1 318,5 mln zł
  • DK16 południowa obwodnica Olsztyna, zad. 1 Olsztyn Zachód – Olsztyn Południe/10 km/387,5 mln zł
  • S51 południowa obwodnica Olsztyna, zad. 2 Olsztyn Wschód – Olsztyn Południe/14,7 km/913 mln zł

Warto zaznaczyć, że trzy miesiące przed terminem udostępniono do ruchu ponad 9 – kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S7 Miłomłyn – Ostróda Północ.

Ponadto w 2016 r. kontynuowane były przetargi na budowę w systemie „Projektuj i buduj”. Są to zadania obejmujące 152 km dróg krajowych:

  • S7 Napierki - Mława (14 km),
  • S7 Mława – Strzegowo (21,5 km),
  • S7 Strzegowo - Pieńki (22 km),
  • S7 Pieńki - Płońsk (13,7 km),
  • DK15 obwodnica Nowego Miasta Lubawskiego (18 km),

Ogłoszone zostały też przetargi:

  • na wykonanie koncepcji programowej dla odcinka dk 16 Borki Wielkie - Mrągowo wraz z obwodnicą Mrągowa,
  • na wykonanie projektu i budowy drogi ekspresowej S61 Szczuczyn – Raczki.

 

Plany na 2017

W przyszłym roku na terenie województwa warmińsko-mazurskiego kończyć się będzie sześć dużych kontraktów: S7 na odcinkach Ostróda – Olsztynek (3 zadania), Nidzica – Napierki (2 zadania) i S51 Olsztyn – Olsztynek. Mocno zaawansowana będzie budowa obwodnicy Olsztyna (2 zadania), której termin zakończenia to rok 2018. W 2017 roku drogowcy planują też podpisać umowy na projekt i budowę obwodnicy Nowego Miasta Lubawskiego w ciągu drogi krajowej nr 15, drogi ekspresowej S61 Szczuczyn – Raczki oraz 4 odcinków S7 na terenie województwa mazowieckiego od Napierek do Płońska.

 

Budowa ciagów dróg ekspresowych to najwazniejsze ale nie jedyne inwestycje. W 2016 roku zakończyły się cztery inwestycje mostowe obejmujące przebudowę istniejących obiektów o łącznej wartości 28,4 mln zł. Są to:

  • rozbiórka starego i budowa nowego wiaduktu nad linią PKP w ciągu dk nr 22 koło Elbląga – 19,6 mln zł
  • przebudowa mostu przez kanał Jegliński w miejscowości Jeglin, w ciągu drogi krajowej nr 63 – 4,6 mln zł
  • przebudowa mostu przez rzekę Uklankę koło miejscowości Mojtyny w ciągu drogi krajowej nr 59 – 1,3 mln zł
  • przebudowa dwóch mostów przez rzekę Sedrankę w ciągu drogi krajowej nr 65 w m. Sedranki – 2,9 mln zł

 

Program Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych

W 2016 roku GDDKiA Oddział w Olsztynie realizował także zadania inwestycyjne mające na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych. Obecnie na terenie Warmii i Mazur przewidzianych do realizacji jest 37 zadań na łączną wartość 205 mln zł (lata realizacji 2016-2019).

W roku 2016 w ramach PLMN zakończone zostały zadania:

  • DK 51 Lidzbark Warmiński - przebudowa skrzyżowania DK 51 z DW 511, ul. Grunwaldzką i ul. Żytnią – 6,1 mln zł
  • DK 51 Miłogórze – budowa chodnika - 141 m - 93 tys. zł
  • DK 63 Wyszowate – budowa chodnika – 263 m – 660 tys. zł

W trakcie realizacji:

  • przebudowa skrzyżowania DK 53/59 na rondo w Rozogach – 3,3 mln zł
  • DK 16 Kisielice – Ogrodzieniec – 2,47 km, budowa ciągu pieszo – rowerowego – 2,4 mln zł
  •  

Zadania w trakcie przetargu na realizację:

DK 63 Węgorzewo – budowa ronda

Poza Programem Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych olsztyński oddział zrealizował w 2016 roku także inne zadania remontowe. Za kwotę ponad 23 mln zł wyremontowano odcinki dróg o łącznej długości 34 km. Ruszyły także przetarg na budowę ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż DK51 na odcinku Dywity – Kieźliny. Przygotowany został również przetarg na budowę ronda w Giżycku (DK59). GDDKiA Oddział w Olsztynie ogłosi go na początku stycznia 2017 r.

Bieżące utrzymanie dróg i mostów na Warmii i Mazurach w 2016 roku kosztowało ok. 66,5 mln zł.

 

 

 

 

 

ZOBACZ PODOBNE

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
/ Zarejestruj się
Twój komentarz:
DROGI W POLSCE
SPRAWDŹ CO NA DROGACH
WYZNACZANIE TRASY