• Facebook - conadrogach
S61: Piątka startuje do budowy drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna
Druga jezdnia obwodnicy Szczuczyna w ciągu S61 - znamy ceny proponowane przez wykonawców. Zdjęcia: GDDKIA

Pięć firm i konsorcjów z Polski i Europy jest zainteresowanych budową drugiej nitki obwodnicy Szczuczyna w ciągu planowanej drogi ekspresowej S61.

Zadanie obejmuje zaprojektowanie i budowę drugiej jezdni (lewej) na obwodnicy Szczuczyna w ciągu drogi ekspresowej S61 o długości 6,58 km z nawierzchnią z betonu cementowego wraz z obiektami inżynierskimi i poszerzeniem fragmentu istniejącej jezdni.

Najtańsza oferta opiewała na nieco ponad 75 mln zł., najdroższa na blisko 99,5 mln zł.

Najniższą cenę zaproponowała firma POLAQUA Sp. z o.o. Ta sama firma, która wykonała w latach 2014-2015 obwodnicę Szczuczyna, przejmując ją po hiszpańskim konsorcjum FCC (któremu GDDKiA wcześniej wypowiedziała umowę).

Najdroższą ofertę złożyło Konsorcjum - PORR Polska Infrastructure S.A., Porr Bau GmbH Austria oraz UNIBEP S.A. Pozostali uczestnicy postępowania to firmy: Strabag Sp. z o.o., Konsorcjum: TRAKCJA PRKiI S.A., Comsa SA Hiszpania, AKCINĖ BENDROVĖ ,,KAUNO TILTAI” Litwa i Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostów sp. z o.o. Białystok., a także firma BUDIMEX S.A.

Wszystkie firmy startujące w przetargu zaoferowały najkrótszy czas wykonania zadania - 28 miesięcy od daty zawarcia umowy.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

warszawiak
2017-03-15 15:58
Pisałem już kiedyś o tej drodze na portalu "mojeauto.pl". Ręce opadają. Nie, nie dlatego, że będą budować drugą nitkę, wręcz przeciwnie, ale... Droga jednojezdniowa została otwarta w listopadzie 2015 r. Dlaczego do licha nie zrobiono od razu dwóch jezdni!!!??? Nie dość, że zawsze budowa jednej jezdni, a potem drugiej jest per saldo zawsze droższa od obu naraz, to przy budowie drugiej jezdni znowu będą, bo muszą być zatory i straty cennego czasu przez kierowców. A w ogóle ta droga, to kolejne i to podwójne kuriozum. Po pierwsze: nie tylko nie wybudowano od razu drugiej jezdni, ale też tą pierwsza zrobiono....za wąską. Tak, tak, "zapomniano" o awaryjnym poboczu, które razem z budową drugiej jezdni będzie się teraz "doklejać" do tej pierwszej. Po drugie: po ukończeniu będzie to "ciekawy" odcinek: w jedną stronę jezdnia asfaltowa, a w drugą betonowa. Zaiste, interesujące jest, czym mogą nas jeszcze zaskoczyć nasi "kochani" drogowi decydenci.

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
/ Zarejestruj się
Twój komentarz:
DROGI W POLSCE
SPRAWDŹ CO NA DROGACH
WYZNACZANIE TRASY