S8: Będzie ekspresowo na trasie Warszawa - Radziejowice
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2015-02-16
Droga ekspresowa S8 Radziejowice - Paszków, mat. GDDKiA
Podwarszawska "ósemka" z Paszkowa do Radziejowic (woj. mazowieckie) wreszcie doczeka się przebudowy i uzyska rangę drogi ekspresowej S8. Drogowcy prowadzą przetarg na wybór wykonawcy inwestycji, dzięki której kierowcy będą mieli do dyspozycji S8 z Warszawy do Radziejowic pod Mszczonowem.
O kontrakt na przebudowę 21,5 km drogi krajowej nr 8 z Paszkowa do Radziejowic ubiega się dziewięć firm i konsorcjów. Inwestycja zakłada rozbudowę drogi krajowej nr 8 na odcinku: od węzła z drogą wojewódzką nr 579 w Radziejowicach do węzła Paszków z drogą wojewódzką nr 721 w Wolicy do parametrów drogi ekspresowej S8. Dla sprawnego realizowania zadania podzielono ją na dwa zadania:
Zadanie I - Radziejowice – Przeszkoda (9,9 km). Na realizacje tego zadania GDDKiA przeznaczyła 343,9 mln zł. Złożonych zostało sześć ofert o wartości od 306,9 mln zł do 457,7 mln zł.
Zadanie II - Przeszkoda – Paszków (11,6 km). Kosztorys GDDKiA to około 457,9 mln zł. Wpłynęły trzy oferty o wartości od 436,6 mln zł do 446 mln zł.
Jak zaznaczają drogowcy, przy wyborze najkorzystniejszej oferty pod uwagę brana będzie cena i okres udzielonej gwarancji. - Umowę z wybranym wykonawcą planujemy podpisać w I połowie 2015 roku – po wyborze najkorzystniejszej oferty i zakończeniu kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Przewidywany termin rozpoczęcia prac to połowa 2016 roku, a zakończenia to grudzień roku 2018. Wówczas kierowcy będą mieli do dyspozycji trasę ekspresowa S8 z Warszawy do Radziejowic pod Mszczonowem, połączoną w węźle Opacz z warszawskim ringiem - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Kontrakt na przebudowę DK 8 do parametrów trasy ekspresowej S8 na odcinku od Radziejowic do Paszkowa przewiduje kontynuację projektowania i rozbudowę drogi krajowej do parametrów drogi ekspresowej czyli m.in. likwidację przejść dla pieszych w poziomie drogi, budowę skrzyżowań bezkolizyjnych czy ekranów akustycznych. Przebudowa drogi krajowej nr 8 do parametrów trasy ekspresowej jest realizowana w systemie optymalizuj i buduj, co oznacza, że wykonawcy mogą zmienić gotowy projekt budowlany pod warunkiem, że będzie zgodny z programem funkcjonalno – użytkowym i decyzją środowiskową - dodają drogowcy.
Droga ekspresowa S8 będzie budowana po śladzie obecnie istniejącej trasy. Po zakończeniu prac kierowcom zostanie udostępniona droga dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach z możliwością poszerzenia jej do trzech pasów ruchu. Zakres prac obejmuje również budowę czterech węzłów drogowych (w. Żabia Wola, w. Siestrzeń, w. Młochów, w. Nadarzyn), 21 obiektów inżynierskich oraz 4 Miejsc Obsługi Podróżnych kategorii I oraz Obwodu Utrzymania Drogi w Nadarzynie.
Zadanie I - Radziejowice – Przeszkoda (9,9 km). Na realizacje tego zadania GDDKiA przeznaczyła 343,9 mln zł. Złożonych zostało sześć ofert o wartości od 306,9 mln zł do 457,7 mln zł.
Zadanie II - Przeszkoda – Paszków (11,6 km). Kosztorys GDDKiA to około 457,9 mln zł. Wpłynęły trzy oferty o wartości od 436,6 mln zł do 446 mln zł.
Jak zaznaczają drogowcy, przy wyborze najkorzystniejszej oferty pod uwagę brana będzie cena i okres udzielonej gwarancji. - Umowę z wybranym wykonawcą planujemy podpisać w I połowie 2015 roku – po wyborze najkorzystniejszej oferty i zakończeniu kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Przewidywany termin rozpoczęcia prac to połowa 2016 roku, a zakończenia to grudzień roku 2018. Wówczas kierowcy będą mieli do dyspozycji trasę ekspresowa S8 z Warszawy do Radziejowic pod Mszczonowem, połączoną w węźle Opacz z warszawskim ringiem - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Kontrakt na przebudowę DK 8 do parametrów trasy ekspresowej S8 na odcinku od Radziejowic do Paszkowa przewiduje kontynuację projektowania i rozbudowę drogi krajowej do parametrów drogi ekspresowej czyli m.in. likwidację przejść dla pieszych w poziomie drogi, budowę skrzyżowań bezkolizyjnych czy ekranów akustycznych. Przebudowa drogi krajowej nr 8 do parametrów trasy ekspresowej jest realizowana w systemie optymalizuj i buduj, co oznacza, że wykonawcy mogą zmienić gotowy projekt budowlany pod warunkiem, że będzie zgodny z programem funkcjonalno – użytkowym i decyzją środowiskową - dodają drogowcy.
Droga ekspresowa S8 będzie budowana po śladzie obecnie istniejącej trasy. Po zakończeniu prac kierowcom zostanie udostępniona droga dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach z możliwością poszerzenia jej do trzech pasów ruchu. Zakres prac obejmuje również budowę czterech węzłów drogowych (w. Żabia Wola, w. Siestrzeń, w. Młochów, w. Nadarzyn), 21 obiektów inżynierskich oraz 4 Miejsc Obsługi Podróżnych kategorii I oraz Obwodu Utrzymania Drogi w Nadarzynie.