S8: Bezkolizyjny wjazd do Białegostoku
- conadrogach.pl
- UM Białystok
- 2013-06-02
Projekt bezkolizyjnego połączenia drogi ekspresowej S8 z ul. gen. F. Kleeberga oraz ul. Jana Pawła II w Białymstoku to kolejna inwestycja przygotowywana do realizacji w perspektywie unijnej 2014 – 2020.
Koncepcja ta uzyskała już akceptację Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Opiera się na budowie dwupoziomowych skrzyżowań i wiaduktów nad torami PKP. W listopadzie 2012 roku ten projekt został zgłoszony, jako inwestycja strategiczna, do wpisana na listę projektów kluczowych w ramach programu Rozwój Polski Wschodniej.
Szacowany koszt nowej inwestycji to około 85 milionów złotych. Białystok ma pełnić w niej rolę inwestora i koordynatora. Ma także odpowiadać za przygotowanie wniosku o dofinansowanie. Środki na przygotowanie dokumentacji projektowej zapewni Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego.
Dofinansowanie z Unii Europejskiej do tego projektu może pokryć nawet 80% wartości inwestycji. Możliwość skorzystania z tych pieniędzy oznacza, że inwestycja zostanie zrealizowana w latach 2016 – 2018.
Zakończenie budowy Trasy Generalskiej to zmiany także w samym mieście i w poruszaniu się po nim. Dzięki tej inwestycji ruch tranzytowy zostanie wyprowadzony z miasta, białostockie ulice będą eksploatowane w mniejszym stopniu i będzie się po nich jeździło bezpieczniej.
Szacowany koszt nowej inwestycji to około 85 milionów złotych. Białystok ma pełnić w niej rolę inwestora i koordynatora. Ma także odpowiadać za przygotowanie wniosku o dofinansowanie. Środki na przygotowanie dokumentacji projektowej zapewni Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego.
Dofinansowanie z Unii Europejskiej do tego projektu może pokryć nawet 80% wartości inwestycji. Możliwość skorzystania z tych pieniędzy oznacza, że inwestycja zostanie zrealizowana w latach 2016 – 2018.
Zakończenie budowy Trasy Generalskiej to zmiany także w samym mieście i w poruszaniu się po nim. Dzięki tej inwestycji ruch tranzytowy zostanie wyprowadzony z miasta, białostockie ulice będą eksploatowane w mniejszym stopniu i będzie się po nich jeździło bezpieczniej.