1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Skanska zajmie się budową obwodnicy Leśnicy pod Wrocławiem

Skanska zajmie się budową obwodnicy Leśnicy pod Wrocławiem

  1. conadrogach.pl
  2. info. pras
  3. 2014-12-20
Skanska zajmie się budową obwodnicy Leśnicy pod Wrocławiem
Nową obwodnicą Leśnicy pod Wrocławiem kierowcy powinni pojechać w czerwcu 2017 r. Jej budową zajmie się firma Skanska, która wyceniła prace na niemal 131 mln zł. Teraz rozpoczyna się faza projektowania, a prace budowlane ruszą we wrześniu.
Obwodnica połączy drogę krajową nr 94 z okolicą wrocławskiego Lotniska i Autostradowej Obwodnicy Wrocławia A8. Obecnie w godzinach szczytu przeprawa przez Leśnicę zajmuje nawet około 30-40  minut.

Inwestycja obejmie zaprojektowanie i budowę 7,1 km nowej jezdni we wrocławskiej dzielnicy Leśnica, która połączy ul. Średzką z Graniczną. Obwodnica będzie dwukierunkową drogą jednojezdniową. Ponadto, w ramach zadania powstanie nowy most nad rzeką Bystrzycą o długości 335,6 m i szerokości ponad 16 m. Wybudowane zostaną także dwa wiadukty: nad przyszłą linią kolejową do portu lotniczego i nad aleją Stabłowicką, a także przejście technologiczne i przejścia dla zwierząt. W zamówieniu przewidziana jest  także możliwość budowy połączenia do ul. Kosmonautów. Warunki postępowania dopuszczają rozszerzenie kontraktu o tzw. zamówienie uzupełniające.

- Już teraz rozpoczynamy prace projektowe – mówi Witold Nietubyć, Dyrektor Oddziału Inżynieryjnego Skanska we Wrocławiu. - Roboty budowlane ruszą we wrześniu i będą podzielone na cztery odcinki, tj. odcinek I - od ul. Granicznej do ul. Osinieckiej, odcinek II - od ul. Osinieckiej do ul. Średzkiej, odcinek III - przebudowa ul. Piołunowej i odcinek IV - roboty na terenach jednostki wojskowej JW 1245. Nowo wybudowaną obwodnicą kierowcy pojadą w czerwcu 2017 r. Usprawni ona zdecydowanie ruch w tej części miasta, odciąży Leśnicę i skróci czas wjeżdżających do Wrocławia od strony Środy Śląskiej.

- Przed nami 30 miesięcy wytężonej pracy – mówi Paweł Fidelak, Menadżer Projektu, Skanska. - Na początek niezbędna jest koordynacja procesu projektowego na najwyższym poziomie, a potem odpowiednia koordynacja pracy wszystkich branż: drogowej, mostowej, wod-kan oraz elektroenergetycznej. Duży nacisk będziemy kładli na odpowiednie zabezpieczenie prowadzonych robót, zwłaszcza tych które łączą się z podwyższonym ryzykiem, jak prace pod ruchem, prace na wysokości, w głębokich wykopach, montaż elementów wielkogabarytowych. Dołożymy wszelkich starań, by cała inwestycja była prowadzona przy zachowaniu najwyższych standardów BHP.

Ze względu na to, że teren inwestycji jest objęty programem Natura 2000 „Łęgi nad Bystrzycą”, prace będą prowadzone pod nadzorem przyrodniczym.
Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze 94 Jak dojadę - Wrocław