• Facebook - conadrogach
Trasa Kaszubska: S6 Luzino – Gdynia w II etapie przetargu
Dobra informacja dla mieszkańców Pomorza i Kaszub. GDDKIA ogłosiła przetarg na budowę drogi ekspresowej S6 Luzino - Gdynia. Zdjęcia: GDDKIA

Ruszył II etapu przetargu na budowę kolejnego odcinka drogi ekspresowej S6 - Trasy Kaszubskiej z Luzina do Gdyni. Wkrótce zostanie ogłoszony przetarg na kolejny odcinek drogi S6 w woj. pomorskim z Bożegopola Wielkiego do Luzina.

- Chcę zapewnić, że w kwestii budowy drogi S6 sprawy idą w dobrą stronę. Wszystkie inwestycje zapisane w Programie Budowy Dróg Krajowych zostaną zrealizowane, to tylko kwestia czasu - powiedział wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit.

Fragment Trasy Kaszubskiej, czyli drogi S6 z Luzina do Gdyni będzie realizowany w formule „projektuj i buduj”. Odcinek został podzielony na dwa zadania: nr 3 węzeł Luzino (bez węzła) ─ węzeł Szemud (z węzłem) o długości ok. 10,2 km i nr 4 węzeł Szemud (bez węzła) – węzeł Gdynia Wielki Kack (z węzłem) o długości ok. 20,2 km.

Mapa z zaznaczonymi odcinkami drogi ekspresowej S6 w II etapie przetargu

Mapa przedstawia skierowane do II etapu przetargu odcinki drogi ekspresowej S6 w woj. pomorskim. Mapa: GDDKIA

Jednocześnie unieważniono postępowanie przetargowe na budowę dwóch odcinków drogi ekspresowej S6. Chodzi o zadanie nr 1 odc. węzeł Leśnice (bez węzła) ─ węzeł Łęczyce (z węzłem) o długości ok. 17,4 km oraz zadanie nr 2 odc. węzeł Łęczyce (bez węzła) ─ węzeł Luzino (z węzłem) o długości ok. 15 km. Po uprawomocnieniu się decyzji o unieważnieniu przetargu, co nastąpi po 10 dniach od chwili przekazania informacji oferentom, gdański oddział GDDKiA niezwłocznie ogłosi nowy przetarg dla zadania nr 2. Planowany odcinek S6 zaczynać się będzie w Bożympolu Wielkim, gdzie droga ekspresowa ma przecinać się z istniejącą drogą krajową nr 6, a jego zakończenie będzie, jak wcześniej planowano, w Luzinie.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

warszawiak
2017-06-06 12:21
@Enrico: Częściowo się zgodzę, ale szkoda, że S6 od razu nie zostanie doprowadzona do Leśnic, wraz z ominięciem Lęborka. Obawiam się też, że po wybudowaniu tej trasy Obwodnica Trójmiasta na odcinkach, gdzie nie posiada trzech pasów pomiędzy autostradą, a węzłem z Trasą Kaszubską dalej się będzie korkować. Nieraz już pisałem, że należy tam dobudować po trzecim pasie w obie strony, oczywiście tam, gdzie go jeszcze nie ma.
enrico
2017-06-04 19:39
S6 -przede wszystkim na pierwszych 2 odcinkach: od istniejącej Obwodnicy Trójmiasta przez Luzino do Bożegopola- ma za główne zadanie -odciążenia ,,zapchanej" Obwodnicy . Drugim zadaniem jest ,,ekspresowe rozprowadzenie" wielkiego ruchu tranzytowego (z całej Polski)- głównie turystycznego w okresie wiosenno-letnim- wzdłuż całego środkowego Wybrzeża. Dopiero trzecim jest połączenie z tamtejszymi portami: Łebą, Ustką, Darłowem, Kołobrzegiem, Mrzeżynem, Dziwnowem. Dlatego w pierwszej kolejności bezwzględnie należy zbudować 2 ww. odcinki S6!
warszawiak
2017-05-21 18:04
@JaF : Bardziej karkołomnej (i bzdurnej niestety) teorii dawno nie czytałem. Przecież jest zupełnie odwrotnie, im lepiej skomunikowane porty, tym większy ich rozwój.
JaF
2017-05-20 17:37
S6 nie powstanie w całości, z pobudek czysto politycznych. Dysydentom z regionu środkowego przybrzeża zależy na tym, aby ta droga powstała jak najpóźniej, bo jej powstanie uwali mniejsze porty na środkowym Bałtyku i wtedy oni będą mieli problem w swoim regionie.
autobahner
2017-05-20 12:53
Witam- to mój pierwszy wpis tu na forum, wracając do tematu- to oficjalnie potwierdziło niestety- to co pisałem na portalu "moje auto, polskie drogi", że trasa S6, bądź przynajmniej jej część nie będzie niestety realizowana!!! Ogólnie rzecz biorąc- mimo, że w ostatnim czasie ogłasza się wiele przetargów- to przestrzegłbym przed jakimkolwiek optymizmem, ponieważ mogą to być zwykłe "ściemy" organizowane przez obecną władzę, a przetargi te i tak będą przedłużane w nieskończoność !!! Niech chociaż skończą te, które zostały rozpoczęte przez poprzedników. A fakty na razie są takie, że poprzedni polski rząd wynegocjował perspektywie budżetowej UE na lata 2014- 2020 -największą ilość środków na budowę dróg w porównaniu z wcześniejszymi okresami!!! A tymczasem sytuację obecną mamy taką, że od 29 VI 2016 r.- do dziś nie został podpisany żaden kontrakt na budowę jakiejkolwiek trasy A i S, natomiast w 2015 r. było to- ok. 700 km !!!To już prawie rok czasu i jak się porówna moje dwa ostatnie zdania, to niestety można z tego wyciągnąć bardzo wymowny wniosek!!!
And
2017-05-19 21:56
do Kielczanin - czy możesz napisać którędy przebiega s4 ? s11 to Bytom ( albo Piekary Śląskie ) - Kołobrzeg , a s5 to Wrocław - Białystok a więc te drogi nie dublują się tylko krzyżują . Zapomniałeś dodać s12 ( bliską twemu sercu ) oraz wielu innych dróg s . Wszystkie s - to priorytet , ale przy brakach finansowych trzeba dokonać bardzo trudnego wyboru i wybudować te najpotrzebniejsze ( chociażby fragmentami ) i mam wrażenie że tak właśnie dzieje się teraz .
Kielczanin
2017-05-19 21:17
Krótko. S6 to powinien być priorytet wraz z S19. S11 to dublowanie S4 i S5 chyba ze odcinek na północ do Koszalina.
warszawiak
2017-05-19 19:51
Szkoda, że część przetargu na Trasę Kaszubską (i w ogóle część odcinka S6 Gdynia-Sianów) została uwalona. Gdyby pozostał chociaż cały odcinek Gdynia-Leśnice, to ekspresówka omijałaby Lęborg, a tak dołączy do obecnej DK6 niestety przed tym miastem. Może chociaż jeszcze by wykonano przynajmniej drugą jezdnię obwodnicy Słupska. Oczywiście najważniejsze jest wyprowadzenie ruchu z Trójmiasta, ale skoro Koszalin będzie połączony poprzez S6 (i A6) ze Szczecinem, powinien być także połączony ekspresowo z Trójmiastem, a tym samym największe nasze porty powinny być ekspresowo połączone ze sobą od Gdańska po Szczecin. Reasumując uważam, że pomiędzy Gdańskiem, a Szczecinem droga S6 powinna być nawet już zbudowana.

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
/ Zarejestruj się
Twój komentarz: