• Facebook - conadrogach
Via Carpatia pobiegnie bez zmian w ciągu S61, S16 i S19
W Polsce Via Carpathia ma przebiegać przez województwa: podlaskie, warmińsko-mazurskie mazowieckie, lubelskie i podkarpackie po śladzie drogi ekspresowej S61, S16 i S19, a jego długość to około 680 km. Zdjęcia: GDDKIA

Droga Via Carpatia zgodnie z pierwotnymi założeniami przebiegać będzie trasą S19 od południowej granicy Polski przez Rzeszów, Lublin, następnie do Białegostoku a stamtąd do Suwałk i granicy z Litwą w Budzisku.

- W nawiązaniu do pojawiających się publikacji mówiących o przebiegu trasy Via Carpatia, z których można wyciągnąć wniosek jakoby miała ona zmienić swój przebieg i przybliżyć się do Warszawy biegnąc drogą ekspresową S17 z Lublina do Warszawy, przez Wschodnią Obwodnicę Warszawy do drogi ekspresowej S8 z Warszawy do Białegostoku, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przypomina, że plan przebiegu trasy nie uległ zmianie.

Idea utworzenia szlaku Via Carpathia została zapoczątkowana w 2006 r. w Łańcucie przez ministrów Litwy, Polski, Słowacji i Węgier pod patronatem Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego. W roku 2010 do inicjatywy dołączyła Rumunia, Bułgaria i Grecja. Obecnie tylko część szlaku jest uwzględniona w sieci bazowej TEN-T. W Polsce szlak Via Carpathia ma przebiegać przez województwa: podlaskie, warmińsko-mazurskie mazowieckie, lubelskie i podkarpackie po śladzie drogi ekspresowej S61, S16 i S19, a jego długość to około 680 km. Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.), obok dokończenia sieci autostrad, wskazuje budowę sieci dróg ekspresowych jako główny priorytet inwestycyjny.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

enrico
2017-03-19 21:47
Napisaliście nieprawdę. Via Carpathia -to droga ekspresowa , mająca biegnąć od przejścia granicznego z Białorusią w Kuźnicy (BY/PL) do Białegostoku, a dalej na południe Polski, przez Międzyrzecz Podlaski (skrz. z A2), Lublin, Rzeszów, Krosno do przejścia granicznego w Barwinku ze Słowacją (PL/SK). Kilka jej niedługich kawałków (koło Rzeszowa) zbudowano, ale reszta jest tylko w planistycznym prognozowaniu (na budowę nie ma KASY). Nie ma więc S19 - ekspresowego połączenia z przyszłą S61 (Via Balticą)-mającą biegnąc od granicy z Litwą w Budziskach (LT/PL), przez Suwałki, Ełk, Łomżę do Ostrowii Maz.(tam połączy się z S8-do W-wy). Więc Polscy planiści muszą (!) zaplanować, a potem zbudować nowe ekspresowe drogowe połączenie miedzy S19 , a S61. Wg mnie - pomiędzy Białymstokiem, a Augustowem. Wskazana tu S16 (może powstanie za 20 lat)-i ma mieć przebieg równoleżnikowy- od Augustowa, przez Ełk, Mikołajki, Mrągowo do Olsztyna- więc zupełnie odbiega od potrzebnego-dla połączenia S19 i S61, przebiegu południkowego.(wystarczy spojrzeć na mapę, by to zrozumieć).

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
/ Zarejestruj się
Twój komentarz: