• Facebook - conadrogach
W sierpniu dostaniemy odcinek S7 Ostróda Południe – Rychnowo
Budowa S7 Ostróda Południe – Rychnowo na ostatniej prostej. W połowie sierpnia planowanie jest udostępnienie odcinka. Zdjęcia: GDDKIA

W połowie sierpnia planowane jest oddanie do ruchu odcinka drogi ekspresowej S7 Ostróda Południe – Rychnowo. Drogowcy ponaglają wykonawców aby w tym samym czasie udostępnione były węzły Rychnowo i Ostróda Południe, które pozwolą na skomunikowanie ekspresówki z siecią istniejących dróg.

Budowa trasy zgodnie z umową powinna zakończyć się w II połowie czerwca br. Prace jednak przeciągają się i z nowej drogi skorzystamy kilka miesięcy później. W najbliższym czasie wykonawca planuje oddać odcinek C1 tj. Ostróda Południe - Rychnowo. W celu skomunikowania kończonego fragmentu trasy S7 z istniejącym obecnie układem drogowych konieczne jest także udostępnienie węzłów budowanych na sąsiednich odcinkach S7 realizowanych przez innych wykonawców, a planowanych do zakończenia w późniejszym terminie, tj. jesienią 2017 r. Resort infrastruktury zabiega o skoordynowanie terminów i działań na trzech kontraktach tak, aby wraz z udostępnieniem do ruchu drogi funkcjonowały również węzły Rychnowo i Ostróda Południe.

Budowa drogi ekspresowej S7 w okolicy Ostródy

Budowa drogi ekspresowej S7 w okolicy Ostródy. Zdjęcia: GDDKIA

Realizacja odcinka Ostróda Południe – Rychnowo jest obecnie zaawansowana na poziomie 98%. Prowadzone są już głównie prace wykończeniowe oraz ostatnie roboty bitumiczne. Odcinek ten to część inwestycji o łącznej długości ok. 20,1 km, która została podzielona na dwa zadania realizacyjne: C1 Ostróda Południe - Rychnowo (8,8 km) i C2 Rychnowo - Olsztynek Zachód (11,25 km). W ramach inwestycji powstaną dwa odcinki dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 wraz z drogami serwisowymi. Wykonany zostanie remont wybranych dróg lokalnych, budowa obiektów inżynierskich oraz obiektów ochrony środowiska. Wykonawcą pierwszego odcinka (C1) o wartości 299,2 mln zł jest Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o. o. Drugie zadanie (C2) realizuje firma Strabag Sp. z o.o. za kwotę 388,5 mln zł.

W okolicy Ostródy powstaje jeszcze jeden odcinek siódemki – to ekspresowa obwodnica Ostródy o długości 9,7 km wraz z węzłami Ostróda Północ i Ostróda Południe. Zadanie to wraz z obwodnicą Ostródy w ciągu drogi krajowej nr 16 o dł. 8,7 km realizuje za kwotę 1,3 mld zł konsorcjum firm Budimex SA i Ferrovial Agroman SA.

 

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

warszawiak
2017-07-16 02:58
@Frant: W przeciwieństwie do rządu, ministrów, wiceministrów etc, w GDDKiA nowych ludzi właściwie...nie ma. Obecne kierownictwo GDDKiA nie wzięło się znikąd, tylko osoby te albo już wcześniej pracowały w GDDKiA na innych (fakt, że często niższych) stanowiskach, albo gdzie indziej w działach drogownictwa. Poprzednio opóźnień było bardzo dużo, nieraz były potężne, bo nawet cztero i półletnie (rekordowe). Obecnie znowu jest ich coraz więcej i obawiam się "powtórki z rozrywki". A sama GDDKiA tak za obecnej, jak i za poprzedniej ekipy nic się nie zmieniła, tak samo wtedy i teraz owija wszystko w bawełnę, nieraz nabiera wody w usta, kręci, mąci i nierzadko po prostu kłamie lub odwraca kota ogonem.
frant
2017-07-15 20:29
A przecież za ,,dojnej zmiany"- wszystko miało iść sprawnie i być w terminie. Opóźnienie w oddawaniu do ruchu tego odcinka (S7: Ostróda-Olsztynek)- kwartalne, czy, półroczne, na tak ważnej komunikacyjnie trasie S7: Gdańsk-Warszawa-Kraków - jest irytujące. Miało być zbudowane na wakacje- teraz jest mowa o połowie Sierpnia 2017r. a i to jest niepewne. Jak gdzieś droga jest oddawana w miarę w terminie, to jadą tam tabuny notabli z PiS-u, a jak jest opóźnienie, to są pokrętne usprawiedliwienia i nikt się nie pojawia. Co do koordynacji robót, to już się nie wypowiadam, bo nowi ludzie PiS-u w GDDKiA są po prostu niekompetentni- sami Misiewicze. Tragiczne tego efekty- widoczne gołym okiem!
Przygladajacy_z_Olsztyna
2017-07-14 18:35
Opóźnienie zapewne przez dobrą pogodę, mnóstwo czasu i puste pola pod budowę. Ironizuję oczywiście, bo cholera mnie bierze jak znowu słyszę że opóźnienia. Ciągle opóźnienia. Jaki nadzór taka terminowość.
warszawiak
2017-07-14 16:38
Cytuję: "Wykonawcą pierwszego odcinka (C1) o wartości 299,2 mln zł jest Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o. o. Drugie zadanie (C2) realizuje firma Strabag Sp. z o.o. za kwotę 388,5 mln zł". Koniec cytatu. Zaiste, jeśli chodzi o węzeł Rychnowo, jest to cholernie trudne do skoordynowania przy tak RÓŻNYCH wykonawcach, jak dwa cytowane przeze mnie podmioty.

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
/ Zarejestruj się
Twój komentarz: