1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Warszawa: Trasa Świętokrzyska w budowie

Warszawa: Trasa Świętokrzyska w budowie

  1. conadrogach.pl
  2. UM Warszawa
  3. 2016-04-19
Warszawa: Trasa Świętokrzyska w budowie
Trwa budowa Trasy Świętokrzyskiej w Warszawie. Zdjęcia: E. Lach, UM Warszawa
Trwa budowa Trasy Świętokrzyskiej (w ciągu DW719) w Warszawie. Droga połączy we wrześniu 2017 r. ulicę Zabraniecką i Kijowską i docelowo Pragę z Targówkiem. Prace są realizowane na całym odcinku przyszłej trasy. Ulica ma być gotowa we wrześniu 2017 r.

Umowę na zaprojektowanie i budowę tego odcinka Trasy Świętokrzyskiej podpisano w maju zeszłego roku, prace terenie rozpoczęły się październiku.

– Praga zyska połączenie dzięki któremu łatwiej będzie się poruszać w tym rejonie Warszawy – mówi Jacek Wojciechowicz, zastępca prezydenta m.st. Warszawy. – Mniejszy ruch będzie na ulicy Ząbkowskiej i Targowej.

Długość tego odcinka Trasy Świętokrzyskiej to 1,2 km. Trasa przekracza w trzech miejscach tory biegnące do Dworca Wschodniego – będą tu tunele. Jeden z nich jest budowany nieopodal ul. Zabranieckiej, w rozkopanym nasypie kolejowym. Dwa pozostałe będą pod ruchliwymi trasami kolejowymi, dlatego powstaną w innych sposób. Betonowe konstrukcje tuneli zostaną zbudowane obok nasypów a następnie, po wyłączeniu ruchu kolejowego i przygotowaniu przekopu w nasypie, wwiezione na docelowe miejsce za pomocą specjalistycznych wózków samobieżnych o wysokiej nośności. Jeden z tych obiektów budowany jest przy ul. Kawęczyńskiej i Boruty, operację przewiezienia go na miejsce zaplanowano pomiędzy 17 maja a 11 czerwca – w tym czasie budowniczowie muszą zdążyć ze wszystkimi pracami, tj. demontażem torowiska i fragmentu nasypu a następnie ich odbudową. Samo przewożenie betonowej budowli potrwa 12 godzin. Drugi z tuneli powstanie na terenie kolejowym, pomiędzy dwoma trasami kolejowymi, na docelowe miejsce zostanie włożony we wrześniu (5-22 września). Za ten odcinek trasy miasto zapłaci 76 mln zł, wykonawcą jest firma Strabag.

Trasa Świętokrzyska wybudowana zostanie na terenie dzielnicy Praga Północ i poprzez tunel w nasypie kolejowym zapewni połączenie z dzielnicą Targówek. Długość połączenia drogowego pomiędzy skrzyżowaniem z Wybrzeżem Szczecińskim a ulicą Zabraniecką wyniesie nieco ponad 3 km. Trasa ułatwi dojazd mieszkańcom rejonu Szmulowizny oraz Targówka do centrum miasta.

Pierwszy odcinek, od mostu do ul. Zamoyskiego, powstał w 2014 r. Budowę następnego, od ul. J. Zamoyskiego do Targowej (bez skrzyżowania), rozpocznie się jeszcze w tym roku. Dla fragmentu od ul. Targowej (ze skrzyżowaniem) do Dworca Wschodniego, czyli do połączenia z obecnie budowanym odcinkiem, opracowywana jest dokumentacja projektowa. Gotowa będzie w tym roku. Długość całej trasy od mostu Świętokrzyskiego do ul. Zabranieckiej to ponad 3 km.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze 719 Jak dojadę - Warszawa