• Facebook - conadrogach
Wkrótce budowa kluczowej trasy Via Carpatia na wschodzie. Znamy oferty na S19 Lublin – Kraśnik
Droga ekspresowa S19 będzie częścią międzynarodowego szlaku via Carpatia. Zdjęcia: GDDKIA

Realizacja trasy Via Carpatia staje się faktem. Poznaliśmy oferty cenowe firm zainteresowanych realizacją trzech odcinków drogi ekspresowej S19 od końca obwodnicy Lublina do końca obwodnicy Kraśnika. Wielu wykonawców zainteresowanych jest realizacją całości trasy. Wszyscy zadeklarowali skrócenie czasu realizacji do 34 miesięcy i wydłużenie gwarancji do 10 lat.

Na odcinek drogi S19 od węzła Lublin Węglin do węzła Niedrzwica Duża (długość ok. 12 km) wpłynęło 6 ofert o wartości od 312,3 do 420,5 mln zł. Na odcinek od węzła Niedrzwica Duża - do węzła Kraśnik Północ (ok. 20 km) wpłynęło 5 ofert o wartości od 498 do 565,8 mln zł. Natomiast na budowę obwodnicy Kraśnika (ok. 10 km) wpłynęło 6 ofert o wartości od 319,5 do 424,7 mln zł.

- Komisja przetargowa sprawdzi oferty i wyłoni najkorzystniejsze. Umowy z wykonawcami planujemy podpisać w I kwartale 2018 roku. Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie opracowanie dokumentacji technicznej, uzyskanie decyzji zezwolenia na realizację inwestycji drogowej oraz wybudowanie trasy – informuje lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Kto zaprojektuje ponad 81 km drogi ekspresowej S19 na Lubelszczyźnie?

Dwujezdniowa droga ekspresowa S19, o nawierzchni bitumicznej z rezerwą pod trzeci pas na zewnątrz, będzie prowadziła początkowo wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 19 a potem na wschód od niej omijając Niedrzwicę Dużą, Niedrzwicę Kościelną i Sobieszczany, przejść przez lasy przed Wilkołazem w korytarzu obecnej drogi omijając miejscowość od wschodu, a za nią przejść na zachodnią stronę.

W miejscowości Lasy przed Kraśnikiem droga ekspresowa przetnie obecną DK19 omijając miasto od wschodu. Zaplanowano budowę pięciu węzłów drogowych, czterech par Miejsc Obsługi Podróżnych, 32 mostów i wiaduktów, dziewięciu przejść dla zwierząt i trzech kładek dla pieszych (obiekty przechodzące nad trasą ekspresową uwzględniają dobudowę trzeciego pasa ruchu „na zewnątrz”). Kierowcy skorzystają z nowej trasy w 2021 r.

Podkarpackie: Będzie S19 z Babicy do Barwinka, obwodnica Łańcuta i nowe węzły na A4

 

Droga ekspresowa S19 Lublin - Kraśnik - mapa inwestycji

Droga ekspresowa S19 Lublin - Kraśnik. Mapa: GDDKIA

 

Via Carpatia

Idea utworzenia szlaku Via Carpatia została zapoczątkowana w 2006 r. w Łańcucie przez ministrów Litwy, Polski, Słowacji i Węgier pod patronatem Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego.

Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.), wskazuje budowę szlaku jako główny priorytet inwestycyjny.

S19 w Podlaskiem do 2025. Przygotowania do budowy nabierają tempa

Korytarz via Carpatia, którego głównym elementem jest droga ekspresowa S19 od granicy ze Słowacją w Barwinku aż do Białegostoku (Knyszyn), i dalej na północ stanowi priorytet w następnych latach, w szczególności w zakresie przyspieszenia prac przygotowawczych, tak by była możliwa jak najszybsza realizacja tego ciągu łączącego kraje Bałtyckie z resztą Unii Europejskiej oraz jej wschodnimi sąsiadami.

Na północ od Białegostoku będą analizowane rozwiązania komunikacyjne, dotyczące dróg ekspresowych S16 oraz S19, w tym włączając w to możliwą przebudowę obecnej drogi krajowej nr 8 w kierunku Augustowa (głównie na odcinku Korycin - Augustów, stanowiącego jedno z połączeń korytarzy Via Carpatia i Via Baltica).

OOdcinek S19 Świlcza – Rzeszów Południe już gotowy

Całkowita długość szlaku via Carpatia w Polsce w zależności od przebiegu w woj. podlaskim – wyniesie od 734 do 761 km.

ZOBACZ PODOBNE

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
/ Zarejestruj się
Twój komentarz: