• Facebook - conadrogach
Wszystkie oferty na S3 Bolków – Kamienna Góra poniżej kosztorysu GDDKIA
Wykonawcy przedstawili swoje oferty na budowę drogi ekspresowej S3 na odcinkach od Bolkowa do Kamiennej Góry i z Kamiennej Góry do Lubawki. Zdjęcia: GDDKIA

Poznaliśmy oferty cenowe firm zainteresowanych budową drogi ekspresowej S3 od Bolkowa do Kamiennej Góry. Swoje oferty złożyło 12 firm i wszystkie są tańsze niż zakładali drogowcy.

GDDKIA zamierzała przeznaczyć na zamówienia: 2 139 791 616,95 zł. Najwyższa oferta opiewa na kwotę prawie 1 758 900 000,00 mld zł brutto, natomiast najniższa oferta cenowa wynosi niecałe 1 056 602 056,26 mln zł brutto i złożyła ją włoska firma Astaldi. Wszyscy wykonawcy zaproponowali 47 miesięczny czas realizacji.

- Komisja przetargowa sprawdzi oferty i wyłoni najkorzystniejszą. Umowę z wykonawcą planujemy podpisać w II kwartale 2018r.

Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie i wybudowanie odcinka drogi ekspresowej S3 od węzła Bolków (bez węzła) do węzła Kamienna Góra Północ (bez węzła), o długości ok. 16,1 km.

Droga ekspresowa S3 Bolków (bez węzła) - Granica Państwa podzielona została na dwa odcinki: III od Bolkowa (bez węzła) do Kamiennej Góry (bez węzła) oraz IV od Kamiennej Góry (z węzłem) do granicy Państwa. Budowę drogi przewidziano w przekroju dwujezdniowym 2 x 2, szerokość jezdni 2 x 3,5 m plus pas awaryjny 2,5 m, o obciążeniu nawierzchni 115 kN/oś. W ciągu trasy S3 powstaną dwa tunele drogowe. Zakończenie inwestycji zaplanowane do roku 2023.

Droga ekspresowa S3 Legnica - Lubawka - wizualizacje

Droga ekspresowa S3 Legnica - Lubawka - wizualizacje. Zdjęcia: GDDKIA

Wcześniej drogowcy otworzyli oferty od wykonawców zainteresowanych realizacją odcinka Kamienna Góra – Lubawka. Odcinek chce realizować 17 firm i konsorcjów.

Kolejka chętnych do budowy odcinka S3 do Lubawki

Droga ekspresowa S3 w Polsce stanowi element korytarza paneuropejskiego – Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego (CETC - The Central European Transport Corridor). Docelowo połączy miasto Malmö w Szwecji z miejscowością Chania w Grecji.

 

 

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

enrico
2017-12-02 15:22
Xyz i paw -nie popieram brakoróbstwa i opóźnień na budowie dróg, ale tu się mylicie. Bo to inna włoska f-ma Sallini (ale nie Astaldi) zawaliła kilka terminów, w szczególności na S8: Obwodnicy Marek k/W-wy oraz ma duże kłopoty na A1. Poza tym Astaldi budowało i nadal buduje linię M2 w W-wie i tam nie ma problemów. Więc z rzucaniem oskarżeń należy być ostrożnym i ważyć słowa - jak się dokładnie nie zna tematu.
paw
2017-11-30 16:53
Dokładnie jak komentarz Xyz jak zobaczyłem Astaldi to mówię tylko nie oni.. Bo o niech to słyszę tylko że nie dotrzymują terminów a to że cena jest o połowę mniejsze niż budżet oficjalny oznacza że bardzo chcą wygrać ten przetarg...
Xyz
2017-11-30 13:25
Tylko nie Astaldi. Włosi już pokazali jak nie dotrzymują umowy na s3 pomiędzy Lubinem a Polkowicami. Jeżeli Gddkia wybierze Astaldi to będą budować ten odcinek dłużej i nie zmieszczą się napewno w terminie. Włochom mówimy stanowcze nie. Jak dla mnie pewniakiem jest Budimex i Eurovia nie słyszałem żeby z nimi były jakieś problemy z niedotrzymaniem terminów i umów.Choć jako laik w temacie mogę się mylić. Włosi też dali ciała na budowie obwodnicy Marek. Mamy wykwalifikowanych polskich inżynierów i projektantów a patrzymy cały czas na zachód. Do roboty panowie czekamy na s3 !!!

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
/ Zarejestruj się
Twój komentarz: