1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Zaawansowane prace na S17 Kurów–Lublin–Piaski

Zaawansowane prace na S17 Kurów–Lublin–Piaski

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2014-04-07
Zaawansowane prace na S17 Kurów–Lublin–Piaski
Budowa drogi ekspresowej S17 Kurów–Lublin–Piaski, obwodnica Lublina, fot. GDDKiA O/Lublin
Wiosna sprzyja pracom przy budowie drogi ekspresowej S17 w województwie lubelskim. W budowie są jeszcze odcinki stanowiące północną obwodnicę Lublina.
- Cały przekrój prac związanych z budową drogi można obserwować na dwóch odcinkach S17 stanowiących północnowschodnią obwodnicę Lublina. Pomiędzy węzłami Lublin Sławinek i Lublin Rudnik przybyło 12.800 mkw warstwy stabilizacji, rozłożono 11.350 mkw podbudowy z kruszywa oraz 17.130 mkw warstw bitumicznych. Prowadzono także prace wykończeniowe przy obiektach inżynierskich - informuje lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Na kolejnym odcinku (Lublin Rudnik – Lublin Felin) przybyło 12.000 metrów sześciennych nasypów, rozłożono 9.000 mkw warstwy mrozoochronnej, 4.000 mkw podbudowy z kruszywa oraz 15.000 mkw nawierzchni bitumicznych. Na blisko kilometrowej długości estakadzie nad doliną Bystrzycy z każdym słonecznym dniem przybywa ponad 1.000 mkw warstwy z asfaltu twardolanego. Przy obiektach inżynierskich trwa profilowanie stożków i układanie schodów. Budowana jest kanalizacja deszczowa i prowadzone prace brukarskie - raportuje GDDKiA.

Droga ekspresowa S17 Kurów – Lublin – Piaski

Cała droga ekspresowa S17 na odcinku Kurów – Lublin – Piaski będzie miała blisko 67 km długości, a łączny koszt inwestycji wynosi blisko 3,4 mld zł, z czego 2,4 mld zł stanowi dofinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Budowana droga ekspresowa S17 Kurów – Lublin – Piaski ma olbrzymie znaczenie dla całego województwa. Trasa jest fragmentem  międzynarodowej drogi E372 prowadzącej z Warszawy do przejścia granicznego z Ukrainą w Hrebennem. Realizacja nowych odcinków pozwoli skrócić czas dojazdu ze stolicy do Lublina o pół godziny i dodatkowo pozwoli kierowcom jadącym tranzytem ominąć Lublin pokonując blisko 70 km w 35 minut. Droga S17 ułatwi również dojazd do nowego Portu Lotniczego Lublin w Świdniku, a także stref przemysłowych rozlokowanych na obrzeżach miasta w sąsiedztwie trasy. Jak wynika z wyliczeń drogowców, nowa trasa przejmie ruch z najbardziej zatłoczonych odcinków dróg krajowych w województwie lubelskim (średni ruch od 20 do 36 tys. pojazdów na dobę) co przyczyni się również do spadku ilości wypadków.

Pod koniec maja ubiegłego roku pojawiło się zielone światło dla realizacji kolejnych odcinków ekspresowej siedemnastki w kierunku Warszawy oraz S19 na południe, w kierunku Rzeszowa. Rada Ministrów przyjęła zmianę do obecnie realizowanego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015. Dzięki temu, możliwe było ogłoszenie przetargów na kontynuację budowy S17.

Budowa dróg ekspresowych S17 do Warszawy i S19 do Rzeszowa oraz S12 do wschodniej granicy to bez wątpienia najważniejsze wyzwania w zakresie infrastruktury drogowej dla regionu lubelskiego. Inwestycje  te mają poprawić dostępność transportową województwa poprzez połączenie z rozwiniętą gospodarczo stolicą, terenami specjalnych stref ekonomicznych oraz ze wschodnią i południową granicą państwa.

Docelowo, po zrealizowaniu wszystkich planowanych zadań, sieć dróg krajowych w województwie lubelskim (autostrada A2 z Siedlec do Kukuryk, drogi S12, S17 i S19 oraz obwodnice miast) ma liczyć 582 km. Przewidywane koszty tych zadań sięgają 22,1 mld zł. Lubelski Oddział GDDKiA ma także zająć się budową drogi S17 na terenie województwa mazowieckiego. Ten odcinek, o długości 62 km ma kosztować ok. 2,3 mld zł.
Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S17 Utrudnienia na drodze S19 Jak dojadę - Kurów Jak dojadę - Lublin