1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Zima nie przeszkadza budowie dolnośląskiego odcinka drogi ekspresowej S5

Zima nie przeszkadza budowie dolnośląskiego odcinka drogi ekspresowej S5

  1. conadrogach.pl
  2. www.wroclaw.pl
  3. 2016-01-11
Zima nie przeszkadza budowie dolnośląskiego odcinka drogi ekspresowej S5
Budowa dolnośląskiego odcinka drogi ekspresowej S5 nabiera kształtów. Zdjęcia: Astaldi
Na budowie dolnośląskiego odcinka drogi ekspresowej S5 prace są coraz bardziej zaawansowane i wszystko wskazuje na to, że inwestycja zostanie zrealizowana w terminie tj. w 2017 r. Niektóre obiekty inżynieryjne nabrały już kształtów. Powstaje też rondo, które po zakończeniu budowy drogi S5 stanie się częścią ogromnego węzła Wrocław Północ.

Łagodna zima pozwala drogowcom pracować praktycznie bez przeszkód i już widać tego efekty. Na całym odcinku S5 między Marcinowem a węzłem Wrocław Północ wykonane są nasypy drogowe, na terenie od Wiszni Małej aż do okolic Krzyżanowic trwają prace melioracyjne.

- Zaawansowane są również roboty przy przepustach służących jako przejścia dla małych zwierząt i ujścia dla wód gruntowych. Prace drogowe najintensywniej postępują właśnie między Wisznią Małą a zaplanowanym węzłem Kryniczno (między 145 a 148 km planowanej trasy) – wylicza inwestor Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Przed Krynicznem jest już robiona podbudowa z kruszywa, a przy wytwórni mas bitumicznych zlokalizowanej niedaleko Wysokiego Kościoła wykonano dwa próbne odcinki nowej nawierzchni. Jeżeli wyniki tych badań będą pozytywne, Astaldi będzie miało otwartą drogę do układania faktycznej nawierzchni drogi ekspresowej.

W przypadku prac inżynieryjnych większość obiektów (mostowych i wiaduktów) wyszła już z poziomu fundamentów i widać rosnące podpory. Największe zaawansowanie robót obserwować można na obiektach niedaleko Marcinowa.

- Gotowe są korpusy przyczółka nr 1 (od strony Poznania) i nr 2 (od Wrocławia). Bardzo intensywne prace trwają przy obiekcie MS-41, czyli planowanym moście nad rzeką Widawą: gotowe są już korpusy kilku podpór od strony Wrocławia i fundamenty kolejnych, kończą się prace przy stanowisku do nasuwania, gdzie planowane jest budowanie mostu metodą nasuwania podłużnego. Drugi, mniejszy most nad rzeką Ławą będzie nasuwany po zakończeniu budowy mostu nad Widawą. Obecnie zakończono tam wbijanie 122 pali i planowane jest ich próbne obciążanie – opowiada Iza Strączek z agencji PR Time obsługującej komunikacyjnie inwestora.

Postępują też roboty przy rondzie Obrońców Grodna. Trwa zbrojenie i szalunek podpór, które powoli pną się do góry. Przy węźle Trzebnica robotnicy wykonują roboty przygotowawcze i ziemne (nasypy), kontynuowane jest osuszanie i odwodnienie korpusu drogowego. Zgodnie z kontraktem z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad z terminu realizacji inwestycji wyłączony jest okres zimowy (liczony od 15 grudnia do 15 marca), ale jeśli pogoda będzie wciąż sprzyjająca, wykonawca będzie w tym czasie kontynuował prace ziemne i mostowe.

Nowa droga ekspresowa S5 ma powiązać docelowo województwo dolnośląskie z krajowym układem drogowym województwa wielkopolskiego i Polski północnej poprzez połączenie z autostradą A1. Poprawi też znacznie warunki przejazdu ruchu dalekobieżnego i regionalnego.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S5 Jak dojadę - Trzebnica