1. Strona główna
  2. Mapy i plany
  3. Droga ekspresowa S74 - warianty przebiegu odcinka Opatów - Sandomierz

Droga ekspresowa S74 - warianty przebiegu odcinka Opatów - Sandomierz

  1. conadrogach.pl
  2. GDDKiA
  3. 2016-03-18
Droga ekspresowa S74 - warianty przebiegu odcinka Opatów - Sandomierz
Inwestycja obejmuje budowę drogi ekspresowej S74 klasy S; na odcinku od Opatowa (węzeł Okalina – bez węzła) na terenie województwa świętokrzyskiego i włączenia do projektowanej drogi ekspresowej S19 w Nisku (węzeł „Zapacz” – bez węzła), wraz z węzłami, skrzyżowaniami, miejscami obsługi podróżnych, drogami poprzecznymi i drogami dojazdowymi zapewniającymi dostęp do drogi publicznej oraz usunięciem kolizji z infrastrukturą techniczną niezwiązaną z drogą. Na mapie przedstawiono analizowane warianty przebiegu S74. Zadanie planowane jest do wykonania w podziale na trzy odcinki realizowane równolegle: Opatów (w. Okalina) bez węzła – Sandomierz (DK nr 79), Sandomierz (DK nr 79) – Stalowa Wola, Stalowa Wola– Nisko (S19, w. Zapacz).

Droga ekspresowa S74 Opatów - Nisko

WARIANT 1 (czerwony)

Początek projektowanego odcinka (dotyczy wszystkich wariantów) rozpoczyna się w rejonie węzła Okalina. Projektowana droga przebiega po południowo-zachodniej stronie istniejącej drogi DK nr 9 omijając po stronie płd. -zach. miejscowość Włostów. Dalej droga skręca w kierunku wschodnim i biegnie przez obszar gminy Lipnik. Zbliża się do istniejącej DK-9 na odległość ok. 500m , gdzie przewidziano lokalizację węzła. Następnie wariant przecina drogę nr 9 pomiędzy Lipnikiem a Kurowem. Od Lipnika do granicy gminy Obrazów projektowany wariant trasy biegnie po południowej stronie istniejącej drogi DK-77 w odległości 500-1000 m maksymalnie omijając istniejąca zabudowę i tak omija od północy miejscowości Zdanów, Święcica, Głazów, Obrazów i Żurawica. Na końcowym odcinku gminy, na wysokości miejscowości Żurawica projektowana droga skręca w kierunku południowym dla ominięcia Sandomierza od południa . Trasa biegnie w kierunku południowym omijając miejscowość Klinek od zachodu i dalej wzdłuż istniejącej drogi powiatowej dochodzi aż do przecięcia z DK -79. Na przecięciu dróg przewidziano lokalizacje węzła. Za węzłem trasa jeszcze raz skręca w kierunku południowym a następnie w kierunku wschodnim omijając miejscowość Koćmierzów zmierza w kierunku prostopadłym do Wisły i dalej w kierunku woj. podkarpackiego. Trasa omija miasto Sandomierz od południa. Przebiega pomiędzy miejscowościami Wielowieś a Sielec. Na przecięciu z drogą DW-723 przewidziano lokalizacje węzła. Za węzłem trasa przekracza tory kolejowe relacji Tarnobrzeg – Sandomierz i Sandomierz – Stalowa Wola. W obszarze pomiędzy DW-723 a torami kolejowymi planowany jest przebieg Obwodnicy Tarnobrzega. W przypadku realizacji obwodnicy przed budowa drogi ekspresowej wskazane jest zlokalizowanie węzła na przecięciu tych tras zamiast węzła z istniejącą drogą wojewódzką. Droga przebiega po północnej stronie miejscowości Furmany, dalej w kierunku płn. -wsch. omijając miejscowości Olszynki i Górki od południa, następnie skręca w kierunku wschodnim. Trasa odgina się w kierunku południowo –wschodnim i zbliża się do linii kolejowej Tarnobrzeg – Stalowa Wola i wchodzi w obszar gminy Zaleszany. Trasę na terenie gminy Zaleszany zlokalizowano równolegle do linii kolejowej relacji Stalowa Wola –Tarnobrzeg. Około km 43+958 projektowana trasa przecina istniejąca DK-77 i skręca w kierunku wschodnim, biegnie w pasie pomiędzy istniejąca droga a Sanem. W rejonie miejscowości Turbia, która omija od północy przebiega biegnie wzdłuż lotniska w odległości ok. 500m. W rejonie lotniska zaproponowano lokalizację węzła na przecięciu z droga powiatowa. W km ok. 52+038 wariant przecina linię kolejową relacji Stalowa Wola – Lublin i dalej biegnie w kierunku wschodnim do przekroczenia rzeki San. Po przekroczeniu rzeki San w km 53+113 Wariant trasy wchodzi w obszar gminy Radomyśl nad Sanem i skręca w kierunku południowo-wschodnim do granicy gminy Pysznica. Projektowana trasa krzyżuje się z droga DW-855 relacji Oblęcin – Stalowa Wola. Na przecięciu dróg zaplanowano węzeł. W obszarze gminy Pysznica biegnie w kierunku południowo –wschodnim pomiędzy miejscowościami Brandwica i Jastkowice. Następnie przecina rzekę Bukowa i zbliża się do Sanu na wysokości Stalowej Woli by skręcić w kierunku wschodnim. Wariant ten na obszarze gminy prowadzony jest wzdłuż Sanu za miejscowością Zasanie. Od wysokości miejscowości Błonie trasa prowadzona jest wzdłuż linii kolejowej relacji Stalowa Wola –Biłgoraj. Długość trasy dla wariantu 1 znajdującego się na terenie gminy Nisko to około 4 000 m na zachód od węzła Zapacz na przecięciu z projektowaną drogą S-19.
Całkowita długość trasy wariantu I wynosi ok. 72. km.

 

WARIANT 3 (zielony)
Początek projektowanego odcinka (dotyczy wszystkich wariantów) rozpoczyna się w rejonie węzła Opatów. Projektowana droga przebiega po południowo-zachodniej stronie istniejącej drogi DK nr 9 omijając po stronie płd. -zach. miejscowość Włostów. Dalej droga skręca w kierunku wschodnim i biegnie przez obszar gminy Lipnik. Trasa omija od południa miejscowość Włostów a następnie skręca w kierunku wschodnim, przecina drogę DK-9. Biegnie w odległości ok. 3 km na południe od istniejącej drogi DK-77 aż do granicy gminy Obrazów. Początek projektowanego odcinka na terenie gminy Obrazów rozpoczyna się w km 12+577. Od granicy gminy biegnie w kierunku południowo-wschodnim przebieg drogi pokrywa się z przebiegiem innych wariantów. Za miejscowością Jugoszów trasa odgina się w kierunku południa i przebiega pomiędzy miejscowością Bilcza a Świątniki i wchodzi na teren gminy Samborzec poniżej miejscowości Śmiechowice w km 18+226. Biegnie po południowej stronie miejscowości Śmiechowice i przebiega dalej w kierunku południowo-wschodnim tj. miejscowości Siedliska i w kierunku rzeki Wisły. Na przecięciu drogi ekspresowej z istniejąca DK-79 zaproponowano lokalizację węzła. Wariant wchodzi łukiem w obszar gminy Tarnobrzeg po południowej stronie miejscowości Zakrzów, gdzie przecina się z droga DW-723. Na przecięciu dróg przewidziano węzeł. Za węzłem trasa przecina tory kolejowe i biegnie wzdłuż torów relacji Tarnobrzeg – Stalowa Wola na długości ok. 2,5 km. Przecina te tory i zbliża się do miejscowości Podporąbka za którą skręca znów w kierunku linii kolejowej. Wariant prowadzony jest wzdłuż linii kolejowej relacji Tarnobrzeg - Stalowa Wola. Dalej biegnie wzdłuż torów kolejowych poprzez tereny gminy Grębów i Zaleszany. Następnie wariant skręca w kierunku południowo -wschodnim omijając miejscowość Zbydniów od północy i zbliża się do lotniska Turbia. Za lotniskiem droga skręca w kierunku północno -wschodnim i obchodzi miejscowość Pilchów od północy. Za Pilchowem droga skręca w kierunku południowym i przecina linie kolejową nr 68 relacji Stalowa Wola –Lublin. Na terenie gminy Zaleszany zaproponowano węzeł z drogą DK-77 oraz w rejonie lotniska Turbia. Trasa tego wariantu wchodzi na teren gminy Pysznica w km 57+370 po przekroczeniu Sanu i biegnie w kierunku południowo –wschodnim przekraczając rzekę Bukowa. Dalej biegnie pomiędzy miejscowościami Zagóra, Borek i Krzaki w kierunku planowanego węzła Zapacz na połączeniu z projektowaną drogą S-19.
Całkowita długość trasy wariantu 3 wynosi ok 72 km.


WARIANT 4 (różowy)
Trasa tego wariantu na terenie Gminy Lipnik biegnie po trasie wariantu W1. Początek projektowanego odcinka na terenie gminy Obrazów znajduje się w km 11+712. Odcinek drogi ekspresowej jest kontynuacją przebiegu w gminie Lipnik i przebiega po południowej stronie miejscowości Zdanów, Święcica, Obrazów i Żurawica. Początek opracowania wariantu w granicach gminy Samborzec jest w km 21+863 i trasa biegnie w kierunku południowym do przecięcia z DK-79. Za drogą krajową skręca w kierunku południowo-wschodnim aż do Wisły. Jako jedyny wariant 4 przebiega przez teren gminy Sandomierz i tylko na długości ok.1.5 km Wariant przebiega przez teren powiatu i gminy Tarnobrzeg po północnej stronie miejscowości Wielowieś na długości niecałych 3km. Na przecięciu projektowanej drogi ekspresowej i istniejącej DW-723 zlokalizowano węzeł tuż przed torami kolejowymi relacji Tarnobrzeg –Sandomierz. Przebieg wariantu na długości gminy Grębów pokrywa się z przebiegiem wariantu 1. Trasa tego wariantu wchodzi na teren gminy Gorzyce poniżej miejscowości Trześń i biegnie w kierunku południowo - wschodnim omijając miejscowość Olszynki i Górki od południa i łączy się z wariantem 1. Do granicy gminy przebieg wariantów jest wspólny. Przebieg wariantu na terenie gminy Zaleszany pokrywa się z wariantem 1 i 3. Trasa tego wariantu wchodzi na teren gminy Zaleszany po przekroczeniu rz. Łęg i biegnie w kierunku płd. – wsch. Po przekroczeniu DK 77 biegnie tak jak wariant 3 aż do rejonu lotniska Turbia. Za lotniskiem skręca w kierunku południowym. Na terenie gminy stalowa wola planowany jest węzł na przecięciu z DW 855, a następnie przekroczenie Sanu. Na terenie gminy Pysznica omija m. Ziarny, od południa. Od miejscowości Ziarny trasa biegnie bardzo podobnie jak Wariant 1 omijając od południa miejscowości: Sołtysy, Olszowiec,Kłyżów i Błonie poprzez tereny pól omijając wskazane złoża. Trasa wariantu 4 na terenie gminy Nisko pokrywa się z wariantem 1 .
Całkowita długość trasy wariantu 4 wynosi ok 70 km.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S74 Jak dojadę - Opatów Jak dojadę - Sandomierz