S8 Opacz - Janki gotowy dla kierowców
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2015-07-18
zdjęcia
Droga ekspresowa S8 Opacz - Janki. Zdjęcia: GDDKiA
Uruchomiony z tak dużym wyprzedzeniem ważny fragment drogi S8 Opacz - Janki (obwodnica Janek i Raszyna) znacząco ułatwi komunikację na wylotówce z Warszawy. Całość inwestycji będzie ukończona już w grudniu tego roku. Korki w Raszynie to zmora zarówno mieszkańców podwarszawskich miejscowości udających się do stolicy jak i tych, którzy wybierają się na Śląsk. Od najbliższego weekendu będą mogli powoli przestawić się na nową organizację ruchu, co pozwoli znacznie rozładować zatory na wylotówce ze stolicy. Zdjęcia: GDDKiA
Inwestycja S8 Opacz - Paszków realizowana jest w formule projektuj i buduj. To oznacza, że STRABAG jako Generalny Wykonawca musiał na samym początku zająć się znaczącą optymalizacją projektu budowy drogi ekspresowej. Zmieniono m.in. bilans prac ziemnych, dostosowaliśmy liczbę ekranów akustycznych do nowych przepisów, zoptymalizowano specyfikację materiałów w robotach branżowych, zmieniono parametry obiektów mostowych i posadowienie obiektów inżynierskich. Największą zmianą było jednak wdrożenie nowej formuły budowy nawierzchni – najbardziej eksperymentalnej jaka budowana jest obecnie w Polsce. Zdjęcia: GDDKiA
Droga ekspresowa S8 Opacz - Janki stanowi obwodnicę Janek i Raszyna. Dzięki niej kierowcy unikną przejazdu przez często zakorkowane miejscowości na trasie wylotowej ze stolicy. Zdjęcia: GDDKiA
Droga ekspresowa S8 Opacz - Paszków. Zdjęcia: GDDKiA
Zgodnie z kontraktem inwestycja ma zostać zakończona do grudnia 2015 roku. Zakres prac obejmuje m.in. budowę 11,5 km. nowego odcinka drogi ekspresowej od węzła Opacz do węzła Paszków (na odcinku Opacz – Warszawa Janki – Paszków), wraz z odcinkiem drogi o klasie GP (główna przyspieszona) od węzła Warszawa Janki do skrzyżowania z drogą wojewódzką 721 o długości 2,4 km. Trasa ekspresowa będzie miała trzy pasy ruchu w obu kierunkach, trasa GP – dwa pasy ruchu. Zdjęcia: GDDKiA
Na odcinku trasy głównej S8 Opacz - Janki zastosowano innowacyjną tzw. nawierzchnię długowieczną, opracowaną przez należące do koncernu STRABAG jednostkę badawczo-rozwojową TPA. Zdjęcia: GDDKiA
Nawierzchnia długowieczna na S8 Opacz - Paszków jest zaprojektowana w taki sposób, który umożliwia wydłużenie okresu jej eksploatacji bez konieczności przeprowadzania strukturalnych czyli znaczących napraw całej konstrukcji. Oznacza to, że wymaga ona jedynie okresowej wymiany wierzchniej warstwy nawierzchni, tzw. warstwy ścieralnej, która ulega zużyciu głównie w wyniku ścierania na skutek kontaktu z oponami samochodowymi oraz działania czynników atmosferycznych. Ta konstrukcja radzi sobie też w dużym stopniu z problem koleinowania nawierzchni asfaltowych. Zdjęcia: GDDKiA