A4 Tarnów - Dębica za dwa miesiące
- A.K.
- conadrogach.pl
- 2014-09-17
Na finiszu są prace przy budowie odcinka autostrady A4 Tarnów - Dębica. Odcinek A4 najprawdopodobniej trafi pod koła kierowców jeszcze przed długim listopadowym weekendem.
W sierpniu wykonawca zapewniał, że pierwsze pojazdy pojadą nowym odcinkiem A4 Tarnów-Dębica w październiku 2014 r. Prace wykonuje konsorcjum spółek Heilit+Woerner Sp. z o.o. i Budimex S.A. Jak wiadomo priorytetem dla tej realizacji jest jak najszybsze zapewnienie płynnego ruchu na autostradzie A4 w relacji Kraków- Rzeszów.
Przypomnijmy, konsorcjum pod przewodnictwem należącej do koncernu STRABAG SE spółki Heilit+ Woerner, kontynuuje budowę autostrady A4 po poprzednikach, którzy odstąpili od kontraktu, pozostawiając zaawansowane realizacje obiektów inżynieryjnych i zaledwie zapoczątkowane prace drogowe. Zgodnie z założeniami kontraktu, wykonawca ma za zadanie wybudowanie ok 35 km głównego ciągu autostrady A4 wyposażonej w dwa węzły komunikacyjne, niespełna 3 kilometrowego odcinka z funkcją lotniskową, ponad 60 dróg dojazdowych, przebudowę dróg poprzecznych, oraz jedną z najdłuższych w Polsce estakad nad rzeką Wisłoką. Dla zapewnienia obsługi autostrady i podróżujących nią kierowców dodatkowo powstają dwa MOPY (Miejsca Obsługi Podróżnych) Jastrząbka i Jawornik zlokalizowanych w połowie budowanego odcinka. W sąsiedztwie węzła Żyraków powstaje OUA – Obwód Utrzymania Autostrady w skład, którego wchodzą m.in. budynki administracyjne dla GDDKiA, w których będzie również mieściło się ratownictwo drogowe, budynek POLICJI i magazyn soli drogowej.
Przypomnijmy, konsorcjum pod przewodnictwem należącej do koncernu STRABAG SE spółki Heilit+ Woerner, kontynuuje budowę autostrady A4 po poprzednikach, którzy odstąpili od kontraktu, pozostawiając zaawansowane realizacje obiektów inżynieryjnych i zaledwie zapoczątkowane prace drogowe. Zgodnie z założeniami kontraktu, wykonawca ma za zadanie wybudowanie ok 35 km głównego ciągu autostrady A4 wyposażonej w dwa węzły komunikacyjne, niespełna 3 kilometrowego odcinka z funkcją lotniskową, ponad 60 dróg dojazdowych, przebudowę dróg poprzecznych, oraz jedną z najdłuższych w Polsce estakad nad rzeką Wisłoką. Dla zapewnienia obsługi autostrady i podróżujących nią kierowców dodatkowo powstają dwa MOPY (Miejsca Obsługi Podróżnych) Jastrząbka i Jawornik zlokalizowanych w połowie budowanego odcinka. W sąsiedztwie węzła Żyraków powstaje OUA – Obwód Utrzymania Autostrady w skład, którego wchodzą m.in. budynki administracyjne dla GDDKiA, w których będzie również mieściło się ratownictwo drogowe, budynek POLICJI i magazyn soli drogowej.