Budowa A1: 3 lata na realizację ostatniego odcinka w woj. śląskim
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2018-05-17
Drogowcy uznali za najkorzystniejszą ofertę złożoną przez firmę POLAQUA Sp. z o. o. z Piaseczna. Wykonawca za budowę odcinka autostrady A1 chce ponad 596,5 mln zł. Odcinek miałby powstać w formule projektuj i buduj w czasie 35 miesięcy, licząc od daty zawarcia umowy. W tym czasie wykonawca będzie musiał wykonać niezbędną dokumentację techniczną i projektową, uzyskać niezbędne decyzje dla budowy oraz użytkowania autostrady, wybudować autostradę o długości 16,907 km w śladzie istniejącej drogi krajowej nr 1. Przekrój budowanej autostrady składać się będzie z 2 jezdni z nawierzchni betonowej, każda po 3 pasy ruchu o szerokości 3,75 m każdy, pasa awaryjnego o szerokości 3,00 m i pasa dzielącego o szerokości 5,00 m.
Podpisanie umowy z wykonawcą będzie możliwe po okresie na odwołania i pozytywnym wyniku kontroli Urzędu Zamówień Publicznych.
W budowie pozostają odcinki autostrady A1 z Rzasawy koło Częstochowy do Pyrzowic. Do wykonania pozostanie jeszcze trasa A1 w woj. łodzkim i wspomniany odcinek Rzasawa - granica województw w sumie ponad 80 km autostrady A1 łączącej Łódź z Częstochową. Z czterech, nowych odcinków A1-ki woj. łódzkim mamy skorzystać we wrześniu 2021 r., a z ostatniego odcinka w woj. śląskim w maju 2022 r. - takie deklaracje złożył minister Adamczyk na antenie Polskiego Radia Katowice. Zaznaczył również, ze procedury przetargowe przeciągają się z powodudużej ilości pytań od oferentów a nie z winy zamawiającego (GDDKIA).
A1 Tuszyn – Częstochowa: Umowy w połowie tego roku, pojedziemy w 2022