1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Budowa drogi S17 Lublin – Warszawa oficjalnie zakończona

Budowa drogi S17 Lublin – Warszawa oficjalnie zakończona

  1. Michał Zawadzki
  2. conadrogach.pl
  3. 2021-03-17
Budowa drogi S17 Lublin – Warszawa oficjalnie zakończona
S17: Jest pozwolenie na użytkowanie odcinków obwodnica Kołbieli i dalej do węzła Lubelska na obwodnicy Warszawy. Zdjęcia: GDDKIA
Dopiero teraz oficjalnie zakończyła się budowa drogi ekspresowej S17 Warszawa – Lublin. Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego (WINB) w Warszawie wydał pozwolenie na użytkowanie dwóch odcinków drogi ekspresowej S17 między węzłem Lubelska na obwodnicy Warszawy a Kołbielą. Dla kierowców oznacza to, że zniknie ograniczenie prędkości do 80 km/h.

Budowa drogi S17 między węzłem Lubelska a węzłem Kurów Zachód została podzielona na siedem odcinków realizacyjnych. Pięć z nich, od końca obwodnicy Kołbieli do węzła Kurów Zachód, o łącznej długości ok. 71 km, udostępniono w 2019 roku. Natomiast w lipcu 2020 roku kierowcy otrzymali do dyspozycji dwie jezdnie na odcinkach od węzła Lubelska (Warszawa) do końca obwodnicy Kołbieli. W związku z prowadzonymi pracami budowlanymi, obowiązywała tu tymczasowa organizacja ruchu, z ograniczeniem prędkości do 80 km/h.

Czarne chmury nad Wschodnią Obwodnicą Warszawy. Decyzja środowiskowa dla S17 Drewnica – Ząbki – Warszawa Wschód uchylona

10 marca br. WINB w Warszawie wydał pozwolenie na użytkowanie dla dwóch odcinków S17: od węzła Lubelska do obwodnicy Kołbieli (ok. 15,2 km) oraz dla obwodnicy Kołbieli (ok. 8,7 km). Decyzja ta pozwala na wprowadzenie stałej organizacji ruchu (SOR), a co za tym idzie zlikwidowanie ograniczenia prędkości do 80 km/h, które do tej pory obowiązywało na tych dwóch fragmentach trasy między Warszawą a Lublinem. Kierowcy będą mogli podróżować z prędkością do 120 km/h. - Stanie się to jednak dopiero po zakończeniu niezbędnych robót budowlanych, procedur i prac odbiorowych. Do czasu wdrożenia SOR, wykonawca musi jeszcze m.in. usunąć betonowe wygrodzenia, wprowadzić docelowe oznakowanie, czy uzyskać zatwierdzenia organizacji ruchu na połączeniu z sąsiednim odcinkiem węzła Lubelska – wyjaśniają drogowcy.

DRoga ekspresowa S17 Warszawa - Lublin - Hrebenne

Droga ekspresowa S17 Warszawa - Lublin - Hrebenne. Mapa: GDDKIA

W budowie 220 km dróg ekspresowych na Mazowszu. Ponad 700 km w przygotowaniu

Uzyskanie pozwolenia na użytkowanie tych dwóch odcinków S17 to zwieńczenie prac związanych z budową trasy ekspresowej S17 między węzłem Kurów Zachód a węzłem Lubelska. Koszt budowy ok. 95 km trasy to ok. 2,6 mld zł. Dofinansowanie unijne wyniosło prawie 1,8 mld zł (kwota ta zawiera 11-kilometrowy odcinek drogi S12 od w. Kurów Zachód do mostu na Wiśle w Puławach, który uzyskał dofinansowanie w ramach tego samego projektu pn. Budowa drogi ekspresowej S17 Garwolin - Kurów).

Nowe autostrady i drogi ekspresowe – czego możemy oczekiwać w 2021 roku?

Trasa S17 znacznie skróciła czas podróży między Lublinem a Warszawą. Kierowcy mogą nią dojechać z miejscowości Piaski, omijając obwodnicami m.in. Lublin i Kołbiel, do niemal samej Warszawy. Jest to około 180 km drogi ekspresowej.

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S17 Jak dojadę - Kołbiel