Droga ekspresowa S5 pod Wrocławiem gotowa w 70 procentach
- conadrogach.pl
- GDDKiA, UM Wrocław
- 2016-11-15
Jeden z odcinków drogi ekspresowej S5 Korzeńsko–Wrocław buduje firma Astaldi. Jest to 19-kilometrowy odcinek najbliżej Wrocławia.
W opinii inwestora czyli GDDKiA prace idą zgodnie z planem. Czasami od warunków pogodowych wykonawca musi doostosować front robót. – W związku z ostatnimi intensywnymi opadami deszczu wykonawca tego odcinka ograniczył nieco prace drogowe, ale intensywnie prowadzone są roboty przy obiektach inżynieryjnych, czyli wiaduktach i mostach – mówi Izabela Strączek z firmy PR Time.
Do końca zbliżają się prace na budowie mostu o długości 750 metrów nad rzeką Widawą. W momencie zakończenia jego budowy sprzęt, służący do nasuwania betonowych segmentów, zostanie przewieziony pod Wisznię Małą, gdzie rozpocznie się nasuwanie mostu nad rzeką Ławą (obiekt o długości ok. 250 metrów).
Zaawansowanie robót przy kolejnym wiadukcie, oznaczanym przez drogowców jako WS-39, jest już tak duże, że został zlikwidowany objazd obiektu drogą tymczasową i kierowcy mogą ponownie korzystać z całego odcinka powiatowej drogi pomiędzy miejscowościami Kryniczno i Malin.
Na węźle Widawa (Wrocław Północ) przygotowywane są nasypy, a także wykopy i trwa profilowanie skarp.
Wykonawca jednocześnie przygotowuje plac budowy do sezonu zimowego. Trwa zabezpieczanie wykonanych robót oraz prace przy odwodnieniu: oczyszczanie i udrażnianie rowów i wykańczanie zbiorników retencyjnych.
Droga ekspresowa S5 to ważny szlak komunikacyjny, ułatwiający kierowcom dojazd z Wrocławia do Poznania i dalej do autostrady A1, ale także poprawiający płynność ruchu tranzytowego. Nowa droga wpłynie również na ruch w północno-zachodniej części Wrocławia i zlikwiduje bardzo częste korki od ulicy Żmigrodzkiej do świateł w miejscowości Kryniczno.