Dwie firmy wybudują obwodnicę Marek w ciągu drogi S8
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2014-09-15
Najkorzystniejszą ofertę na budowę drogi S8 od węzła Marki do węzła Kobyłka (z węzłem) złożyło konsorcjum firm: SALINI POLSKA Sp. z o.o., Warszawa; IMPERGILO S.p.A., Mediolan, Włochy, Todini Costruzioni Generali S.p.A. Rzym, Włochy, Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjno Budowlanych Export-Pribex Sp. zo.o., . Warszawa, które wyceniło realizację inwestycji na 331 610 946,13 zł.
Z kolei na budowę kolejnego 7,2 km fragmentu trasy od w. Kobyłka do w. Radzymin Południe została wybrana oferta należąca do konsorcjum firm: Astaldi S.p.A. , Rzym ; PBDIM Mińsk Mazowiecki wynoszącą 405 895 217,76 zł.
Nowa obwodnica Marek zostanie zrealizowana w 32 miesiące od podpisania umowy, natomiast w ramach zadania drugiego wykonawca robót przez kolejne 4 miesiące będzie remontował jescze fragment istniejącej DK8.
Planowana inwestycja odciąży obecną drogę nr 8 biegnącą przez Marki i wyprowadzi ruch samochodów z centrum miasta. W ramach inwestycji przewidziano m.in. budowę 2 jezdni po 3 pasy ruchu, 2 mosty nad rzeką Długą, wiadukty, ekrany akustyczne i odwodnienie.
Obwodnica Marek w ciągu drogi ekspresowej S8 jest częścią obwodnicy Warszawy, która docelowo będzie mieć długość ponad 80 km.