Ekspresowa droga S7 Gdańsk - Elbląg rusza z miejsca
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2015-03-10
Przebieg drogi ekspresowej S7 Gdańsk - Elbląg. mat GDDKiA
Przetarg na roboty budowlane na dwóch odcinkach drogi ekspresowej S7 od Koszwał do Nowego Dworu (20 km) i od Nowego Dworu Gdańskiego do Kazimierzowa pod Elblągiem (19 km) ogłoszono pod koniec sierpnia ubiegłego roku. Prace wstrzymywał brak decyzji środowiskowych i zezwoleń wojewody. Sprawa ruszyła z miejsca, kiedy w lutym i marcu tego roku wojewoda pomorski (po decyzjach środowiskowych) mógł podpisać zezwolenia na realizację inwestycji w trybie natychmiastowym. Dało to zielone światło drogowcom do zakończenia przetargu i rozpoczęcia budowy. Jeżeli prace budowlane ruszą tej wiosny jest szansa, że nową S7 z Gdańska do Elbląga pojedziemy w 2018 roku.
Planowana droga S7 rozpoczyna się w miejscowości Koszwały i skomunikowana jest z Południową Obwodnicą Gdańska. Koniec projektowanej trasy przewidziany jest w miejscowości Kazimierzowo, gdzie wpina się w obwodnicę Elbląga.
Droga ekspresowa S7 będzie dwujezdniową drogą ekspresową o długości przeszło 40 km. W ramach inwestycji powstaną dwa mosty przez Wisłę oraz mosty nad Nogatem i kanałem Linawy. Komunikację z trasa zapewni pięciu węzłów drogowych - "Cedry Małe", "Dworek" (oba wraz z zapleczem dla drogowców, czyli samochodami technicznymi np. do odśnieżania drogi), "Nowy Dwór Gdański", "Ryki", a także "Elbląg Zachód".
Budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku Gdańsk - Elbląg to obecnie najważniejsza inwestycja drogowa na Żuławach. Trasa ułatwi podróżowanie na wschód od Trójmiasta i na Mazowsze.
Obecna droga krajowa nr 7 jest jednym z ważniejszych elementów infrastruktury drogowej zarówno w Polsce, jak i w sieci dróg o znaczeniu międzynarodowym (E77). Projektowany odcinek drogi krajowej S7 od Gdańska do Elbląga leży w europejskim korytarzu transportowym IA Ryga – Kaliningrad – Elbląg – Gdańsk (Via Hanzeatica) oraz w korytarzu z Gdańska przez Warszawę do Odessy (Via Intermare).