Frampol już z obwodnicą
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2012-12-18
Kierowcy korzystający z drogi krajowej nr 74 mogą już omijać Frampol i niebezpieczne skrzyżowanie w centrum miasta. 10 grudnia br. oddano do użytku obwodnicę tego miasta. Wartość całej inwestycji wyniosła blisko 48,9 mln zł, z czego dofinansowanie unijne w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej to nieco ponad 27,5 mln zł.
Obwodnica Frampola leży w ciągu drogi krajowej nr 74 łączącej centralną Polskę (Sulejów) z przejściem granicznym z Ukrainą w Zosinie. Umowę na realizację inwestycji podpisano w styczniu 2011 r. Zbudowano jednojezdniową drogę klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o długości 4,376 km z układem dróg zbiorczych dla obsługi ruchu lokalnego (o łącznej długości ok. 5 km).
Obwodnica omija od strony północnej Frampol, na włączeniach powstały skrzyżowania umożlwiające wjazd na drogi lokalne, a na przecięciu z drogą wojewódzką 835 zbudowano rondo. Przełożono także przebieg drogi powiatowej nr 2910L, przebudowano odcinek sieci gazowej i energetycznej, wykonano system odwodnienia drogi i oświetlenia skrzyżowań.
Prace budowlane realizowało konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Fart z Kielc (lider) oraz HAK Construction z Katowic.
Celem budowy obwodnicy Frampola w ciągu drogi krajowej nr 74 Janów Lubelski – granica państwa było dostosowanie drogi krajowej nr 74 do parametrów i standardów Unii Europejskiej. Nowa obwodnica miasta Frampol, dostosowana jest do przenoszenia obciążeń 11,5 t/oś. Droga krajowa nr 74 obsługuje ruch tranzytowy zmierzający do Drogowego Przejścia Granicznego w Zosinie na granicy polsko-ukraińskiej i ruch ciężarowy w kierunku DPG w Hrebennem. Dzieki inwestycji udrożniony został ciąg drogi krajowej nr 74 poprzez przejęcie ruchu tranzytowego, przechodzącego ulicami miasta.
Obwodnica omija od strony północnej Frampol, na włączeniach powstały skrzyżowania umożlwiające wjazd na drogi lokalne, a na przecięciu z drogą wojewódzką 835 zbudowano rondo. Przełożono także przebieg drogi powiatowej nr 2910L, przebudowano odcinek sieci gazowej i energetycznej, wykonano system odwodnienia drogi i oświetlenia skrzyżowań.
Prace budowlane realizowało konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Fart z Kielc (lider) oraz HAK Construction z Katowic.
Celem budowy obwodnicy Frampola w ciągu drogi krajowej nr 74 Janów Lubelski – granica państwa było dostosowanie drogi krajowej nr 74 do parametrów i standardów Unii Europejskiej. Nowa obwodnica miasta Frampol, dostosowana jest do przenoszenia obciążeń 11,5 t/oś. Droga krajowa nr 74 obsługuje ruch tranzytowy zmierzający do Drogowego Przejścia Granicznego w Zosinie na granicy polsko-ukraińskiej i ruch ciężarowy w kierunku DPG w Hrebennem. Dzieki inwestycji udrożniony został ciąg drogi krajowej nr 74 poprzez przejęcie ruchu tranzytowego, przechodzącego ulicami miasta.