GDDKIA wybiera wykonawcę dla obwodnicy Srocka w woj. łódzkim
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2024-09-02
- Właśnie otworzyliśmy oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Srocka w ciągu dróg krajowych nr 12 i 91. Cztery z nich mieszczą się w kwocie, jaką zamierzamy przeznaczyć na ten cel. Podpisanie umowy planowane jest na styczeń przyszłego roku - poinformował łódzki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Wspomniane cztery ze złożonych ofert mieszczą się w kwocie blisko 107 mln zł. Najtańszą ofertę złożył Budimex na kwotę blisko 81,9 mln zł, a najdroższą konsorcjum firm: PBI INFRASTRUKTURA (lider), Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych i PBI WMB w wysokości ponad 129 mln zł. Teraz komisja przetargowa przeanalizuje złożone oferty i wyłoni wykonawcę prac. Po podpisaniu umowy wykonawca będzie miał 34 miesiące na wykonanie zadania, w tym 17 miesięcy na prace projektowe wraz z uzyskaniem decyzji ZRID. W przypadku robót budowlanych, do czasu realizacji nie będą wliczane okresy zimowe od 16 grudnia do 15 marca.
Mapa z lokalizacją obwodnicy Srocka w ciągu DK12 i DK91
Mapa: GDDKIA
Obwodnica ominie Srock od strony zachodniej. Będzie miała nieco ponad 3,7 km długości i jedną jezdnię o dwóch pasach ruchu, z których każdy będzie miał 3,5 m szerokości. Zostanie zaliczona do dróg klasy GP (główna ruchu przyśpieszonego) i będzie mogła przenosić ruch najcięższych pojazdów, o nacisku 11,5 tony na oś.
Mieszkańcy od dawna czekają na tę inwestycję. Pozwoli ona bowiem na wyprowadzenie ruchu tranzytowego z zatłoczonego centrum Srocka. Północny kraniec obwodnicy, znajdujący się w odległości około kilometra od węzła Tuszyn na przecięciu autostrady A1 z DK12/91, zwieńczony zostanie rondem. Jak podkreślają drogowcy, to niesłychanie ważny element uzupełniający brakujące kierunki przejazdu na wspomnianym węźle. Pozwoli jadącym od strony Głuchowa zawrócić i wyjechać na autostradę A1 w kierunku Gdańska, co dotychczas było niemożliwe. Znacznie poprawi to układ komunikacyjny, zwłaszcza, że wokół są prężenie rozwijające się tereny inwestycyjne.