GDDKIA wybiera wykonawców dla ośmiu odcinków S10 Szczecin – Piła
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2023-12-22
- Postępowania na wyłonienie wykonawców S10 Szczecin – Piła ogłaszaliśmy sukcesywnie, w przeciągu dwóch tygodni na przełomie września i października br. W zależności od odcinka wpłynęło od czterech do ośmiu ofert. Łącznie na wszystkie odcinki złożono ich 50, z tego aż 40 mieści się w kosztorysach. Teraz złożone przez wykonawców oferty będą sprawdzane, aby wybrać oferty najkorzystniejsze – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych.
Komplet przetargów dla drogi S10 Szczecin – Piła. Kierowcy pojadą nią za pięć lat
Przy wyborze ofert drogowcy będą brać pod uwagę cenę – 55 procent, a także trzy pozacenowe kryteria tj.: przedłużenie okresu gwarancji na ekrany akustyczne – 20 procent, przedłużenie gwarancji na obiekty mostowe – 20 procent, zagospodarowanie na placu budowy pozyskanego destruktu asfaltowego – 5 procent.
Oferty złożone w przetargach na odcinki drogi S10 Szczecin – Piła:
- S10 Szczecin Kijewo – Zdunowo - dł. 4,4 km, złożono siedem ofert z kwotami od 187,34 do 288,91 mln zł, budżet GDDKiA wynosi 244,45 mln zł;
- S10 Stargard – Suchań - dł. 13,8 km, złożono cztery oferty z kwotami od 450,38 do 630,5 mln zł, budżet GDDKiA wynosi 562,6 zł;
- S10 Suchań – Recz - dł. 19,6 km, złożono osiem ofert z kwotami od 667,52 do 969,06 mln zł, budżet GDDKiA wynosi 835,06 mln zł;
- S10 Recz – Cybowo - dł. 15,2 km, złożono siedem ofert z kwotami od 647 do 915,62 mln zł, budżet GDDKiA wynosi 991,54 mln zł;
- S10 Cybowo – Łowicz Wałecki - dł. 16,6 km, złożono siedem ofert z kwotami od 592,97 do 695,92 mln zł, budżet GDDKiA wynosi 677,75 mln zł;
- S10 Łowicz Wałecki – Piecnik - dł. 14,9 km, złożono sześć ofert z kwotami od 538,05 do 680,99 mln zł, budżet GDDKiA wynosi 773,92 mln zł;
- S10 Piecnik – Wałcz - dł. 16 km, złożono sześć ofert z kwotami od 552,22 do 693,41 mln zł, budżet GDDKiA wynosi 616,4 mln zł;
- S10 Wałcz – Piła - dł. 13 km, złożono pięć ofert z kwotami od 721,29 do 915,37 mln zł, budżet GDDKiA wynosi 999,69 mln zł.
Droga S10 Szczecin - Piła - mapa przebiegu i podział na odcinki realizacyjne
Mapa: GDDKIA
Ponad 113 km nowej drogi ekspresowej S10 Szczecin – Piła powstanie jako droga dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu w każdą stronę. W ramach całej inwestycji wybudowany zostanie fragment łączący węzeł Szczecin Kijewo (autostrada A6) z gotowymi już odcinkami od Zdunowa (granica Szczecina) do końca obwodnicy Stargardu oraz siedem odcinków od Stargardu do Piły (z wyłączeniem funkcjonującej już od 2020 roku obwodnicy Wałcza).
Nowa droga ekspresowa S10 będzie omijała miejscowości, przez które przebiega obecna DK10, między innymi Suchań, Recz, Kalisz Pomorski i Mirosławiec. Na węźle Piła Północ – przyszłym połączeniu S10 i S11 – zakończy się odcinek Szczecin – Piła. Na trasie przewidziano budowę trzynastu węzłów drogowych oraz między innymi 56 wiaduktów, ośmiu estakad i 20 przejść górnych dla zwierząt. Powstaną też trzy pary Miejsc Obsługi Podróżnych i Obwód Utrzymania Drogi.
Zgodnie z zakładanymi terminami w przyszłym roku planowane jest podpisanie umów, a budowa w terenie rozpocznie się w 2025 r. Przy sprawnym przebiegu całego procesu administracyjno-budowlanego kierowcy z nowej trasy S10 skorzystają w 2028 r.
- Wykonawcy będą mieli 10 miesięcy od podpisania umowy na opracowanie projektu budowlanego i złożenie wniosku o wydanie decyzji ZRID. Zakładamy, że jej procedowanie zajmie 7 miesięcy, a na prace w terenie przypadną kolejne 22 miesiące. Z czasu realizacji robót wyłączone będą okresy zimowe od 16 grudnia do 15 marca – informują drogowcy.
Przebieg trasy S10 od autostrady A1 do Warszawy – mapy
Droga S10, o długości ok. 410 km, będzie łączyła Szczecin przez Piłę, Bydgoszcz i Toruń z aglomeracją Warszawską. Realizacja wszystkich brakujących odcinków zapisana jest w Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. Obecnie w użytkowaniu jest ok. 70 km trasy.