GDDKIA zapowiada wysyp przetargów na budowę autostrad i dróg ekspresowych
Najbliższe przetargi na autostrady i drogi ekspresowe. Budowę jakich odcinków nowych dróg planują drogowcy? Zdjęcia: budowa autostrady A2, GDDKIA

W najbliższych tygodniach drogowcy ogłoszą kolejne postępowania przetargowe na nowe inwestycje drogowe oraz na kontynuacje prac na odcinkach dróg ekspresowych, gdzie doszło do zerwania kontraktów (dot. drogi ekspresowej S5 i S61). Do końca tego roku ruszą jeszcze przetargi na 11 nowych zadań z Programu Budowy Dróg Krajowych, które dotyczą autostrady A2 i dróg ekspresowych o łącznej długości około 250 km. Ich budowa pochłonie blisko 12 miliardów zł. Ambitnie zapowiadają się też lata kolejne...

- Obecnie realizujemy 111 zadań inwestycyjnych w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych na łączną kwotę ponad 56 miliardów złotych – wylicza Jan Krynicki, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Jesteśmy gotowi do ogłoszenia kolejnych przetargów na dokończenie inwestycji po nierzetelnych wykonawcach, jak i na nowe odcinki. Ogłaszanie tych postępowań rozkładamy jednak w czasie, uwzględniając postulaty branży. Chcemy w ten sposób uniknąć spiętrzenia postępowań przetargowych. Przykładem są przetargi na S7 Płońsk – Czosnów. Na pierwszy odcinek, Siedlin – Załuski, wysłaliśmy dokumenty do publikacji w Dzienniku Urzędowym UE. Kolejne będziemy ogłaszać co dwa tygodnie. Taka optymalizacja harmonogramu nowych postępowań pozwoli na profesjonalne i rzetelne przygotowanie się firm do złożenia właściwie skalkulowanych ofert – dodaje.

GDDKIA w nowych przetargach, chce przyłożyć się do szczegółowej analizy dokumentacji przetargowej dotyczącej ryzyk, jakie leżą po stronie wykonawcy oraz braku elastyczności w realizacji inwestycji jak np. sztywne zapisy mówiące o wymiarach obiektów inżynierskich i innych elementów infrastruktury, wymuszające później uruchamianie czasochłonnych procedur uzgodnieniowych i związanych z nimi negocjacji cenowych. Takie podejście, w opinii GDDKIA, ma pozwolić na uniknięcie zbyt wysokich ofert oraz ewentualnych komplikacji przy późniejszej realizacji kontraktów.

W najbliższych tygodniach postepowania przetargowe będą dotyczyć odcinków dróg ekspresowych S5, S7, S61, S16 i S19. Jeżeli chodzi o S5, to drogowcy szukają wykonawców, którzy dokończą prace aż na trzech odcinkach w woj. kujawsko-pomorskim: Nowe Marzy - Dworzysko, Dworzysko - Aleksandrowo, Białe Błota – Szubin.

Duże problemy z budową polskich dróg – po A1 i S3 katastrofa na S5

Budowa drogi ekspresowej S5

Stanęła budowa trzech z siedmiu odcinków drogi ekspresowej S5 w woj. kujawsko pomorskim. Zdjęcia: GDDKIA

W sierpniu, co dwa tygodnie mają pojawiać się ogłoszenia o przetargu na wspomniane odcinki (II i III) drogi S7 Płosk – Czosnów. W planach jest też fragment S7 w woj. małopolskim Moczydło – Miechów. Poza tym GDDKIA szuka nowych wykonawców prac na odcinkach S61 Ostrów Mazowiecka – Śniadowo i obwodnica Suwałk - granica państwa.

Na realizację czekają też nowe odcinki dróg ekspresowych w woj. warmińsko-mazurskim: S5 Wirwajdy – Ornowo i S16 Borki Wielkie - Mrągowo.

Drogowcy zapowiadają że do końca roku otworzą worek z przetargami na 250 kilometrów nowych dróg, w tym autostradę A2 i drogi ekspresowe S1, S3, S7, S17, S19. Koszty robót budowlanych szacowane są na kwotę blisko 12 miliardów złotych.

Przetargi na nowe odcinki dróg planowane do ogłoszenia w II połowie 2019 r.:

  • A2 Warszawa – Ryczołek – Siedlce o długości 37,49 km (woj. mazowieckie)

  • S1 Kosztowy II – Suchy Potok o dł. 39,71 km (woj. śląskie)
  • S1 Pyrzowice – Kosztowy, dł. 6,95 km (woj. śląskie)

  • S3 Świnoujście – Troszyn, dł. 32,95 km (woj. zachodniopomorskie)

  • S5 Ornowo – Wirwajdy, dł. 5,02 km (woj. warmińsko-mazurskie)

  • S7 Płońsk (S10) – Warszawa (S8), dł. 34,63 km (woj. mazowieckie)
  • S7 Moczydło – Szczepanowice, dł. 24,04 km (woj. małopolskie)

  • S17 Wschodnia Obwodnica Warszawy na odc. Drewnica – Ząbki, dl. 3,06 km (woj. mazowieckie)

  • S19 Choroszcz – Ploski, dł. 53,33 km (woj. podlaskie)
  • S19 Rzeszów Południe – Babica, dł. 10,25 km (woj. podkarpackie)

  • DK75 Brzesko – Nowy Sącz, dł. 2,99 km.

Na tym jednak nie koniec, bo plany na lata 2020 – 2023 zakładają dalszy rozwój sieci drogowej i co z tym związane ogłaszanie nowych przetargów. Rekordowym rokiem ma być 2020, na który zaplanowano rozpoczęcie realizacji aż 48 odcinków dróg o łącznej długości prawie 922 km.

Przetargi i budowa nowych dróg ekspresowych i autostrad w Polsce 2020 -2023. Źródło: GDDKIA

Przetargi i budowa nowych dróg ekspresowych i autostrad w Polsce 2020 -2023 

 

 

 

 

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

Analfabeta
2019-08-18 02:44
PiS niczego nie dokończy, nie mówiąc o rozpoczęciu budowy dróg z własnej inicjatywy. Na razie realizuje podpisane umowy przez znienawidzony rząd PO i na tym się skończy.
Toto
2019-08-07 16:47
A gdzie jest obiecana S74?
rrrrr
2019-08-06 14:16
Piotrek454 Warszawa ma na wszystkie strony wyloty robione, sa inne rejony kraju któe potrzebuja dróg expresowych.
XYZ
2019-08-06 11:45
Łatwo byłoby nazwać że to pech - taki wykonawca ( Impresa Pizzarotti). Mało tego! - prowadzący prace na aż 3 odcinkach drogi S-5, w stosunkowo "łatwym" ,płaskim terenie. Parę lat wstecz ta inwestycja również wstrzymywana była przez rzekomo występujące kumaki (żaby). Czy to przypadek ?. Może finanse potrzebne były na inwestycje w innym rejonie kraju ?
poznaniak
2019-08-05 20:04
tylko przetargi, tylko będzie, będzie a jak prawie wszystko(oprócz S17) stoi tak stoi i to latami (S5 od Poznania bedzie z pięć lat wstecz)
Piotrek454
2019-08-05 17:16
Co z dużą obwodnica Warszawy ? S8 codziennie stoi w gigantycznych korkach. W tej chwili to najważniejsza inwestycja droga w Polsce.
Grzechu
2019-08-05 14:00
Rolf ty cipo zanim coś napiszesz zorientuj się w temacie
maciek2000
2019-08-05 12:02
Ciekawy wykres, nieźle przyspieszają! Z 45 na 25 na 12 odcinków. Oczywiście 410,9km to dużo więcej niż 921,9km.
1 2 3 następna >

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: