II etap przetargu na obwodnicę Kościerzyny w ciągu DK20
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2014-04-09
Obwodnica Kościerzyny w ciągu drogi krajowej nr 20 w województwie pomorskim, fot. GDDKiA
II etap przetargu w systemie „projektuj i buduj” na budowę obwodnicy Kościerzyny (województwo pomorskie) w ciągu drogi krajowej nr 20 ogłosiła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Zakończenie budowy i oddanie drogi do ruchu planuje się w połowie 2017 roku.
- Materiały do II etapu przetargu na budowę Obwodnicy Kościerzyny w ciągu drogi krajowej nr 20 zostały wysłane do 17 firm i konsorcjów, które zakwalifikowano do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Te podmioty mają czas na złożenie ofert do 21 maja br. Budowa nowej trasy będzie realizowana w systemie „Projektuj i buduj” - informuje GDDKiA w komunikacie.
Przypominamy, że obwodnica Kościerzyny w ciągu drogi krajowej nr 20 (klasa drogi: GP – główna ruchu przyspieszonego) o przekroju 2+1 pasowym wyprowadzi ruchu tranzytowy z zatłoczonego centrum miasta. Ma to szczególne znaczenie w okresie wakacyjnym. Trasa o długości 7,6 km ominie miasto od południa. Powstaną także cztery węzły drogowe, łączące główną arterię z drogami niższych kategorii:
- Kościerzyna Zachód – połączenie z droga powiatową Kościerzyna-Wdzydze;
- Kościerzyna Południe – skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 214;
- Kościerzyna Wschód - skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 221;
- Wieżyca – skrzyżowanie z obecną drogą krajową nr 20.
Wykonane obiekty w ramach tych węzłów będą posiadały rezerwę terenu pod przyszłą rozbudowę obwodnicy do przekroju 2x2. W ramach inwestycji zostanie wybudowanych także szereg urządzeń ochrony środowiska, takich jak: ekrany akustyczne, zieleń izolacyjna, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym, szczelny system odprowadzenia wód opadowych, zespoły podczyszczające wody opadowe z jezdni, zbiorniki retencyjne i infiltracyjne. Przebudowane, bądź wybudowane zostaną również drogi lokalne i dojazdowe obsługujących tereny przyległe do nowej trasy.
Przypominamy, że obwodnica Kościerzyny w ciągu drogi krajowej nr 20 (klasa drogi: GP – główna ruchu przyspieszonego) o przekroju 2+1 pasowym wyprowadzi ruchu tranzytowy z zatłoczonego centrum miasta. Ma to szczególne znaczenie w okresie wakacyjnym. Trasa o długości 7,6 km ominie miasto od południa. Powstaną także cztery węzły drogowe, łączące główną arterię z drogami niższych kategorii:
- Kościerzyna Zachód – połączenie z droga powiatową Kościerzyna-Wdzydze;
- Kościerzyna Południe – skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 214;
- Kościerzyna Wschód - skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 221;
- Wieżyca – skrzyżowanie z obecną drogą krajową nr 20.
Wykonane obiekty w ramach tych węzłów będą posiadały rezerwę terenu pod przyszłą rozbudowę obwodnicy do przekroju 2x2. W ramach inwestycji zostanie wybudowanych także szereg urządzeń ochrony środowiska, takich jak: ekrany akustyczne, zieleń izolacyjna, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym, szczelny system odprowadzenia wód opadowych, zespoły podczyszczające wody opadowe z jezdni, zbiorniki retencyjne i infiltracyjne. Przebudowane, bądź wybudowane zostaną również drogi lokalne i dojazdowe obsługujących tereny przyległe do nowej trasy.